Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lamper
Insane psychedelia user!

Der har været en masse snak om lamper herinde på det sidste og jeg fatter ikke en skid af det: hvis jeg skal ha en superlampe hvad skal jeg så investere i og hvor meget koster det ca.???

Junior medlem

Geografisk sted: En by i provinsen (8660)
hejsa

Hvis du skal have en lampe til det hele, så skal du købe en HPS, SON-T eller SON-T PLUS.

De giver det rigtige lysspektrum til hele dyrknings perioden.

SON-T AGRO er en HPS lampe med mere lys i det blå spektrun , så derfor bedst til vægst perioden. Kan også bruges til blomstring men det er ikke optimalt.

Hvad den koster er alt afhængig af hvor mange watt den skal værer på.
Men for en ny 4ooW færdigsamlet skal du regne med at skulle betale mellem 1400.- og 1800.-

Insane psychedelia user!

Jeg har en Grolux pære på 75 w, den kan vel bruges til vækstfasen, så jeg behøves ikke noget til der, bare noget til den næste fase...

Junior medlem

Geografisk sted: aarhus
Det der grolux (og andre pærer i den stil) kan du godt glemme. Planterne bliver _meget_ usle, og når de bliver mere end 15-20 cm begynder de nederste blade at dø (osv ... )

Insane psychedelia user!

Jeg vil bruge groluxen til vækstfasen da det skulle være godt der og når de så bliver større skal jeg bruge en superlampe...derfor dette indlæg OK???!!!

Junior medlem

Geografisk sted: aarhus
Jamen, jeg prøver jo bare at spare dig for de ærgrelser jeg selv har haft :-)

Jeg har selv forsøgt mig med grolux (og tre eller fire andre slags såkaldte "plantelamper"). - Det virker ikke ordentligt. Sidste år prøvede jeg med lysstofrør og de virker mange gange bedre (dog ikke noget mod HPS ).

Jeg kunne have sparet en masse tid+penge ved bare at gå direkte til HPS, men jeg troede jo jeg liige kunne spare et par kroner, og det virkede jo ok fint og sådan :-)

Prøv at kigge på cannabisworld eller overgrow og se hvor mange der vil anbefale grolus eller andre pærer ? Sådan ca ingen vil jeg tro. Surt, men sandt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]