Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 06:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, jeg er kommet ud af et hash misbrug, har været clean i over 3 uger nu, og så begyndt at gøre noget ved mit liv (følge med i skolen, løbetræne, spise rigtigt, gå tideligt i seng osv)
Men nu begynder det hele sq at blive underligt...
Jeg har PISSE svært ved at falde i søvn om natten, og når jeg har lagt i et par timer i mørket bliver jeg pisse bange, virkeligt panikslagen, så meget at jeg ikke engang tør vende mig i sengen!
Jeg ved godt det er oppe i mit hoved men det er fandme klamt!

Og så er jeg begyndt at opleve underlige ting om dagen også, her igår og idag er det blevet værre end det plejer..
Sådan noget med at høre lyde der ikke er der, og se ting der ikke er der..
Lagde i sengen med min kæreste, og så hende i øjnene, og så lignede hendes pupiller små CDér.. og efter det blev jeg pisse bange, løb ned og brækkede mig..

Alting virker konfust, det føles seriøst somom grænsen mellem drømmeland og virkeligheden er ved at fade ud...
Jeg har altid lidt af problemer med at drømme, f.eks. at vågne op, åbne mine øjn, være fikseret og begynde at drømme igen osv...

Kan skitzofreni komme kravlende eller er det noget der bare "slår til" ?

Jeg håber en eller anden måske har prøvet noget lignende, for får det dårligere og dårligere med det..

Titel:
Dedikeret medlem

det er sikkert abstinenser, søg hjælp hos din læge.....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke søge hjælp hos min læge da han er ret ligeglad med alt det der "psykolog pis", og derfor bare giver mig beskeden "vent et par måneder, det går sikkert over"..

Det er heller ikke en akut situation, jeg er overbevist om at jeg nok skal komme igennem det, er bare mindre overbevist om at det bliver med sindet i behold..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
det er dig helt frit stillet at skifte læge.. Og det ville jeg da gøre hvis min læge ikke tog mine ord for gode varer..

Titel:
Medlem

Vil også anbefale dig kraftigt at skifte læge, hvis han blot kategoriserer din lidelse som indbildning, eller "noget psykologipis". Det ville nok være godt at få diagnostiseret det hvis du er i tvivl jo

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sådan har jeg ikke set på det før, kunne være jeg skulle prøve det...

Titel:
Insane psychedelia user!

Svære abstinenssymptomer, kan godt vise sig i form af vrangforestillinger, men skal nok gå over, som din krop langsomt vænner sig til at være stoffri. Din læge vil sikkert bare give dig noget beroligende, sovepiller eller lignende, og hvis det bliver værre, henvise dig til en psykiatrisk afdeling, hvor du kan være under observation og blive proppet med antipsykotisk medicin.

Jeg foreslår dig at du, indtil da, forsøger at fastholde dine nye sunde vaner, og kommer ud og ser nogen mennesker, og ellers tager den med ro, til du har fået redet den værste del af stormen af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure: Lyder det ikke underligt efter så lang tid ? men så igen, thc ophobes jo i fedlaget, så kan sq godt være at det er fordi jeg får brændt en masse fedt af, og på den måde får smidt noget af alt den thc hurtigere ud...

Jeg ved det lyder underligt, men jeg er bare så pisse angst lige nu.. Jeg er simpelthen bange som et lille barn, fucking åndsvagt, for jeg har ikke noget at frygte... Andet end at jeg bliver sindsyg, men det er så også det jeg er mest bange for tror jeg..

Men mange tak for dit svar, det er jo en oplagt mulighed :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Well.. IMHO er det sidste du skal gøre søge hjælp ved din læge, han fylder bare piller i dig og det er vel ikke lige sagen når du lige er sluppet ud af hashen (jeg gjorde dette selv for nogle år siden, de piller jeg fik af lægen gjorde mig 10x mere lam i hjernen end THC nogensinde ville kunne gøre, dum idé at erstatte hash med piller eller lign. så meget klogere er jeg da heldigvist blevet)..
Hash- "abstinenser" er bestemt ikke farlige, dyrk noget mere motion og brug noget mere tid på dine hobbies- det skal nok hjælpe dig med at sove..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej DusteD
Jeg er helt enig med Stonez i at det er bedst at holde dig fra piller hvis det blot handler om hash-abstinenser. Men du burde være ude over abstinenserne nu, da du har været clean i 3 uger. Det lyder lidt som om du overreagerer på dine tanker når du får panikanfald, så din angst går i selvsving. Hvis din kæreste får pupiler som ligner cdér så kan du jo prøve at tage lidt pis på din paranoia ved at sige "wow, der fik du lige de flotteste regnbuefarvede øjne, skat!"
...det jeg mener er, at selvom man ser lidt "syner" en gang imellem, kan man jo godt bevare fornuften og lade være med at lade dem flippe en ud. Have et lidt humoristisk forhold til dem. Fektisk tror jeg kun at du ser dem, fordi du bliver bange for dem. Det er underbevidstheden som spiller dig et pus. Hvis du holder op med at reagerer angst på dem, holder de op igen.
Iøvrig en rigtig god ide det med at dyrke motion :) . Det stabiliserer både krop og psyke.

Jeg håber at du overvinder din angst og kommer videre.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis du får noia på når du prøver at sove så prøv bare at slappe af og prøv at være ligeglad med angsten og bare lig helt rolig og hold dine øjne lukkede og giv slip... det hjalp i hvert fald mig engang hvor jeg fik noia på hver gang jeg skulle sove... det lyder måske mærkeligt men jeg syntes det begyndte at føles godt når adrenalinet begyndte at suse i kroppen(!) bare tænk positivt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hjalp os' mig rigtig meget at bare lad frygten tag fat.. jeg tænkte nå men så kom da med hva du har at byde på og pludselig var de rik noget ;)

det du frygter er det ukendte, det altid angsten fra det ukendte..
slap spørg dig selv hvad angsten kommer af, istedet for at frygte, prøv lyt efter, løs problemet (hvis der er et) ;)

var sådan jeg kom over det.. det der ik dræber dig, gør dig stærkere ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey, okay, mange tak for jeres indlæg, er glad for bare at høre at der er andre der har oplevet nogenlunde det samme som mig..
Jeg skal prøve bare at ignorere det og ikke tænke for meget over det..
Takker

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
yeah abstinenser kommer først rigtigt når dit thc niveau er faldt mere, jeg er også stoppet for nyligt, og igår fik jeg også lidt nedtur/angst(ved ik helt hvordan angst føles, ved bare det var en negativ følelse) da jeg skulle sove, jeg begyndte at blive bange for at jeg ville få det dårligt i en længere periode, og flere negative tanker kom op.
Jeg sad lidt fast i det, kunne ik tage mig sammen til at sige stop til tankerne, men det gjorde jeg så, og jeg prøvede at nyde melatoninen istedet for, og så sov jeg 5 minutter efter ;)

Men her igår og i forgårs kan jeg godt mærke jeg har været en lille bitte smule trist, hvilket jeg ikke var dagene efter jeg stoppede(at blive lidt trist er ofte en af mine bivirkninger ved thc)

:)

when going gets tough, everybody leaves

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey,

Har alle jer med søvnbesvær taget en kold tyrker? Har I overvejet nedtrapning - eller er der andre, der har erfaring med at have trappet ned fra et stort hashforbrug?

Noget andet - og jeg spørger af interesse - havde I også søvnbesvær før I begyndte at ryge hash i stor stil? Så "godnatjointen" var en slags selvmedicineret sovemedicin?

Jeg har ikke personligt et stort hashforbrug, men jeg har før brugt en joint til at falde i søvn på ovenpå en lang, stressende dag med alt for meget kaffe. Det er som om THC'en løsner fortiden og den tidsstrøm, som ens tanker er fanget i, og man kan derfor nemmere give slip på dagen bag sig og falde i søvn.

Min kæreste - som aldrig ryger - har altid haft notorisk svært ved at falde i søvn. Når det bliver stille og mørket lukker sig om hende, så kommer panik-tankerne og stressen ofte. På den gode side er, at hun er blevet meget bedre til at håndtere panik-tankerne over årene, så rent psykologisk kan man træne sig til at opnå den fred, som er nødvendig for at sove. Det er vel en art praktisk meditation. Jeg tænker måske, at hvis man har "snydt" med en godnatjoint i meget lang tid, så kan man måske miste nogen af ens "psykologiske tricks"?

.oO( Malkavian )Oo.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Emne delt.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Siden en slem oplevelse på 2C-B er jeg også begyndt med at frygte et eller andet når jeg skal til at sove.. Al min rationelle fornuft forsvinder og jeg bliver også bange som et lille barn.. Fucked! Men det ved jeg at jeg højest sandsynligt skal have resten af livet så jeg prøver at "venne" mig til frygten. Der er ikke noget at jage.. Jeg kan ikke præsisere hvor frygten skal placeres, så jeg gider ikke gøre så meget ved det.

Men mht. det Fanny sagde med at tage syner som noget humeristisk så har det hjulpet mig en del. Altså hvis je ser en skygge gennem glasdøren som forsvinder hurtigt tænker jeg bare.. Hmm.. little green men.. Come on in.. + et lille grin. Men det er også sommetider ret skræmmende oplevelser jeg får, og de er lidt sværere at håndtere, eller undskylde sig fra når man er i et selskab som ikke aner hvorfor jeg pludselig vender mit hoved hurtigt mod en kat/hallu der løber forbi mig inde på mit værelse :oops:

/Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Siden en slem oplevelse på 2C-B er jeg også begyndt med at frygte et eller andet når jeg skal til at sove.. Al min rationelle fornuft forsvinder og jeg bliver også bange som et lille barn.. Fucked! Men det ved jeg at jeg højest sandsynligt skal have resten af livet så jeg prøver at "venne" mig til frygten. Der er ikke noget at jage.. Jeg kan ikke præsisere hvor frygten skal placeres, så jeg gider ikke gøre så meget ved det.
/Cope

Jeg tror det er den helt rigtige måde at gøre det på. Når man bliver ved med at søge de psykedeliske tilstande tror jeg at et møde med frygten bliver uundgåeligt på et eller andet tidspunkt.
Man kender ikke sig selv, før man kender sin frygt.... Så ønsk dig selv tillykke med at du er kommet så langt :wink: . Dit egos vagthunde er begyndt at røre på sig. Væn dig til dem, klap dem på hovedet, og gå så forbi dem 8) .

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]