Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Alle på psychedelia, har i langtid læst med her i forummet fordi svampe interreserer mig (især det med Halluer), og har så lige oprettet den her profillos.

Først skal det lige siges at jeg har i en periode på 1år røget hash vær dag, det er omkring 6 måneder siden jeg så stoppede, grunden til at jeg stoppede var fordi jeg ikke ku tåle hashens virkning, ku slet ik finde ud af mig selv til sidst og når jeg var sammen med vennerne sa jeg bare og trippede oven i hovedet!... (=hash har i forvejen en ret vild virkning på mig i forhold til andre jeg kender, og hvis jeg drikker mig stiv i sprut tror folk jeg er på stoffer :? ...)

... MEN !.... nu er det sådan at jeg går og bare sindsygt meget ku tænke mig at ta svampe, det eneste der gør jeg ik har gjort det endnu er at jeg har læst atman ik skal tage det hvis ens psyke ik er super stabil, og når jeg ik ku klare hashens virkning i et lille misbrug - tror i så det er klogt at tage svampe? ...

det der skræmmer mig er billedet af at man kan få et evighedstrip og bare ligge der i 5-6 år og være fucked på den lukkede.... behøver jeg være så bange? - og hvis man skulle starte med at prøve en ret sølle nybegynder dosis, hvad ville forslaget være til det?

:)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hold dig fra det. Kan du ikke styre en hashrus kan du heller ikke styre et svampetrip!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Den forunderlige verden!
Ja, jeg tror heller ikke det er en god ide. Et svampetrip er meget vildt i forhold til hash! En af mine venner, som ikke har en god psyke, måtte en tur på psykiatisk afdeling pga tvangstanker efter svampe! Det er et fedt psychedelica, men pas på!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hmm.. jeg kender en, som blev paranoid på hash, men havde det glimrende med LSD og andre psykedelika. Jeg tror det er meget individuelt.
Jeg synes du under alle omstændigheder bør sætte dig mere ind i hvad psykedeliske stoffer gør. Det virker ikke som om du har læst dybt på lektien (din kommentar om at man kan få et evighedstrip og bare ligge i 5-6 år og være fucked på den lukkede, bør du nok søge lidt dybere information :roll: )

Læs lidt mere og bliv klog og ældre..... Så kan det være du er klar til det en dag.

Hilsen Fanny

Titel:
kender osse en gut som der kan dope sig med alverden, kender faktisk to der har det sådan..... Men når de ryger hash, så bliver de fandmer underlige - den ene kan lige klare at tømme kamret fra en bong, eller et par tokes på en J, så er han lost, og det er mere lost end hvis svinet guffer knalder, og han kan satme spise en del må man sige, den anden bliver bare så stenet og usammenhængende at selv hans kæreste føler at han er ekstrem fjern...

Måske kan du klare et svampetrip, men for din egen skyld vil jeg nok starte med at spise ca. ½g(spidsnøgenhat) - fordi hvis du endelig skulle få det skidt så:

1 - det varer ikke så lang tid før at det er væk
2 - ½g med nedtur ville være lettere at styre end 2 eller 3 gram på nedtur

Og der sker ikke noget ved at det ikke virker særlig meget hvis du kun spiser ½g - det eneste som det i det tilfælde vil give dig er en sikkerhed på at din psyke kan håndtere dette stof, og så kan du jo altid forhøje dosen derefter, men start ud forsigtigt, udfra egne erfaringer kan jeg sige at jeg har præsteret at få den sygeste nedtur på 3 gram svampe hvor jeg har fået den vildeste optur af 12g, sygt trip, syge halluer, generelt fedt, og dette siger jeg ikke for at prale, men for at få dig til at tænke over hvor, hvornår og hvordan du skal indtage dine svampe - det skal helst være sammen med nogle af dine mest fortrolige venner, hvor i allesammen stoler på hinanden og føler jeg trygge ved hinanden, sluk jeres mobil-telefoner (de kan fucke det hele op, trust me) - og for guds skyld, find et sted hvor i er trygge, behagelige og uforstyrrede - husk altid at have musik til enhver lejlighed, fordi det helt rigtige musik kan redde de fleste nedere, og hvis musikken ikke virker kan man som regl snakke den der har neder på op igen....... HUSK PÅ AT DET HELE ER NOGET I FORSTILLER JER - det findes ikke rigtigt, det er bare MINDFUCK....

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

tror bare jeg gør som du (psyborg) siger med at ligge ud med ½G. .... skriver lige igen engang når jeg får samlet nogle homies til en tripper (om hvordan det var).

takker :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Psyborg.? når du siger ½G.. spidsnøgenhat... Tørrede eller friske?

Titel:
Tuzh-power hvorfor besvære dig selv med en tråd hvor du forsøger at finde et svar eller hvad man kan kalde det, forsøger at få at vide at du bare kan hoppe med begge ben ud over kanten uden at resikere at komme til skade.

Du forklare at du har svært ved at styre hash og virkning efter indtagelse, hvorpå du enten selv har vurderet at din psyke ikke er helt i top eller der er måske nogle andre der har fortalt dig det. Hvad ved jeg, der kan være mange faktore der spiller ind.

Du formulere dig rimelig godt også selv om det er tydligt du ikke har sat dig grundigt ind i hvad svampe er, psychedeliske trip og bi virkninger er for noget og hvordan det håndteres. Det jeg så stuser lidt over det er at der er 3 der direkte fra råder dig det og så en 4 person der siger du kan prøve en lille dosis, du springer directe på den med den lille dosis og dit næste spørsmål er så om det skal være tørre eller friske.

Helt ærlig så virker det ikke som om du bør tage svampe, i hvert tilfælde ikke endnu ellers hold dig til et ½ gram friske spids nøgenhat :lol:

Mit råd til dig vil være det samme som fanny's

Citat:
Læs lidt mere og bliv klog og ældre..... Så kan det være du er klar til det en dag

Anyway Held og lykke

MVH
Piercer

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

heh jah Piercer kan godt se hvad du mener.. (vælger det svar man selv gerne vil høre :P)

Det er mig selv der er i tvivl om min psyke (osse pga. der er nogl ting omkring min barndom i min misbrugs familie jeg har gået til psykolog om før, + nogle tvangstanker om at jeg troede jeg blev overvåget jeg havde lidt ind i teenage alderen :? ) ...

Jeg føler selv at jeg godt ku tage det som jeg har det nu, men hva nu hvis hele min fortid og alt det lort fyrer op i en, og t det måske ku udløse noget med de der tvangstanker permernent (og jeg ved ik hvor jeg kan læse noget om det).. men jeg vil holde mig til dit råd lige om at læse lidt, tænkte på om du eventuelt ku gi mig nogle links til, enten noget godt info på denne her side, eller nogle rigtigt gode sider om svampe (eller om svampe og psyken) . :D

hygge

Titel:
Der er 26 sider med mere eller mindre relateret svampe tråde i dette forum alene og så er der et hav af Trip rapporter, der er også en søge maskine på siden hvor du kan søge på emner eller indeviduele ord

Så der er massere stof her, du kan evt prøve at søge på Svampe tråde lavet af mig eller kaktus klausen, der er jeg sikker på du vil kunne finde massere af brugbar info om svampe og svampe dyrkning.

MVH
Piercer

Titel:
Jeg snakker om tørrede svampe og jeg tror squ ikke at der vil ske noget ved det, men jeg vil stadigvæk ikke garantere noget.

Selvfølgelig hører man det man helst selv vil høre - men svampe og hash påvirker hjernen på forskellige måder, og jeg må indrømme at hvis jeg ser og ser horror-movies så bliver jeg squ mere skræmt når jeg har røget den fede end hvis jeg har ædt noget psykedelisk, det er som om at det psykedeliske gør det hele så urealistisk at man ikke bliver bange, hvorimod galar bare forstærker mine tanker og følelser.

Men det er bare hvordan jeg har det med det.
Håber at du kan bruge det til noget...

Som barn blev jeg forbudt at spille computer og rollespil af min læge pågrund af at mine forældre fandt mig nede i byen, i færd med at dyste imod orker, goblinger og andet snask, og jeg må squ sige at jeg har ædt min del af psykedeliske ting, og jeg har squ ikke noget permanent galt med mit kranie, ligeledes har jeg fået fortalt at jeg er født med noget der hedder en plet i iris, som - hvis jeg ikke har misforstået det - er et tegn på gak i nakken.

Nogle gange skal man kaste sig ud i det, andre gange hvis man tvivler på sig selv skal man lade være, jeg tror ikke at det vil hjælpe at læse det noget om det, det kan både skræmme dig eller give dig mod, i begge tilfælde læser du noget som et andet menneske har oplevet og det er efter min mening ikke en måde at drage personlige erfaringer på, første gang jeg prøvede noget psykedelisk , faktisk alle de gange har jeg prøvet noget nyt har jeg kastet mig hovedkulds ud i det og har fået den vildeste oplevelse ud af det, kunne nok osse have gået galt, men det gjorde det ikke.

Har osse haft mine badtrips - men et badtrip er egentligt ikke så bad, kun imens det står på, bagefter føler jeg mig stærk og overlegen fordi jeg endnu engang har slået stoffet tilbage og er blevet normal i hovdet igen, men måske har jeg bare en stærk psyke, måske er jeg bare heldig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes klart at mit problem inden det første svampetrip var at jeg var for forsigtig pga. at jeg havde overinformeret mig, kan man vel sige. Jeg var totalt bange for badtrip og angst osv. Men angsten for angsten er totalt ubrugelig, så det eneste jeg skulle gøre var bare at kaste mig ordentligt ud i det.

Gør som følgende:
1. Find et sted du føler dig tryg og tilpas.
2. Find en ven du føler dig tryg og tilpas i selskab med, som vil assistére dig (upåvirket, vel og mærke.)
3. Find vand, slik/frugt og en dyne eller et tæppe frem.
4. Sæt noget behageligt musik på.
5. Start ud med at spise f.eks. 1 gram tørrede Cubensis.
6. Slap af og vent og tag alt som det kommer.

Jeg kan garantere for at risikoen for at du ender i et dårligt trip er ret minimal, hvis du følger ovenstående. Og så er det bare at forhøje dosis (hvis du lyster) når du føler dig mere tryg ved den forgående dosis.
NB! Dosen kan ikke altid forudsige hvor intens et trip du vil få.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Psyborg skrev:
Citat:
....... HUSK PÅ AT DET HELE ER NOGET I FORSTILLER JER - det findes ikke rigtigt, det er bare MINDFUCK....

Forestilling og fantasi... det er vel det som udgører vores værdinormer og struktur. Jeg vil mene at det som foregår på et trip har stor betydning for de tanker og erkendelser som udvikler vores bevidsthed, og som sådan er det ALT andet end mindfuck! Jeg synes dit råd giver udtryk for en underlig reserveret indstilling at gå ind til et trip med.

Citat:
Har osse haft mine badtrips - men et badtrip er egentligt ikke så bad, kun imens det står på, bagefter føler jeg mig stærk og overlegen fordi jeg endnu engang har slået stoffet tilbage og er blevet normal i hovdet igen, men måske har jeg bare en stærk psyke, måske er jeg bare heldig.

Her udtrykker du igen denne (for mig) reserverede holdning over for stoffet. Ser du det virkelig som en kamp mellem dig og stoffet? Når jeg tager trip, prøver jeg i viddest omfang at overgive mig til stoffet og ikke kæmpe imod. Jeg er af den overbevisning at det som kommer op på et trip, er noget som mit underbevidste prøver at fortælle mig, og ved at absorbere hvad der kommer, og ikke kæmpe imod lærer jeg en masse nyt. Det betyder ikke at jeg bare lader mig besnære af en hvilken som helst tanke der må dukke op. Men jeg tager de følelser og kropsfornemmelser jeg mærker alvorligt.

Hilsen Fanny

Titel:
Jeg overgiver osse mig selv til det stof jeg er afsted på, men squ kun når det er fedt - men ligeledes har jeg ikke brug for et stof for bedre at kunne realisere mit indre, og det har jeg aldrig haft - jeg syntes at når man forandrer sig pågrund af stoffer, det være sig personlighed det være sig livsanskuelse - så er der sket en fejl inde i kraniet, man kan ikke basere sin virkelighed på noget man oplever fordi et stof har fået ens hjerne til at reagere kemisk, at være overbevist om andet er i mine øjne er mangel på selvværd og selvtillid, men det er igen bare min opfattelse af hvordan det hænger sammen det hele.

Men det er måske fordi at jeg ikke behøver noget som helst for at sende min hjerne afsted, jeg tager stoffer af en eneste grund, og det er fordi det er skide sjovt og hyggeligt, alt det der med selvransagelse er jeg menneske nok til at ordne i upåvirket tilstand - jeg skriver ikke engang digte på stoffer - de er alle sammen skrevet i total upåvirket tilstand og jeg må indrømme at jeg ikke bevidst bruger tanker og følelser fra mine trips - måske ubevidst, men det tror jeg nu ikke, fordi alle de tanker havde jeg osse inden jeg begyndte på hallucinogener, problemet dengang var at jeg var for ung og vild til at formulere mit indre for derefter at skrive det ned og definere det, det er rigtig selvransagelse for mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Mht badtrips, så handler det jo netop om at give slip og lade sig flyde med istedet for at kæmpe imod det.

Hvis du virkelig ikke mener det ændrer din person at trippe, så har du da forstået ufatteligt lidt af den psykedeliske verden, :roll: :roll:

Senest rettet af noname 14 sep 2005 16:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Citat:
- du vil da ikke fortælle mig at du giver slip og tripper igennem når du havner i et badtrip vel?

Det er lige precis hvad jeg gør. Der findes ingen badtrip. Om du ser "engle" eller "dæmoner" spiller ingen rolle for om det bliver et godt eller dårligt trip. Det som styrer trippet er hvordan du modtager det du ser. Er du åben og modtager alt hvad du ser, kommer du igennem skærsilden og bliver dermed styrket fordi du har overvundet din angst.

Citat:
- jeg syntes at når man forandrer sig pågrund af stoffer, det være sig personlighed det være sig livsanskuelse - så er der sket en fejl inde i kraniet, man kan ikke basere sin virkelighed på noget man oplever fordi et stof har fået ens hjerne til at reagere kemisk, at være overbevist om andet er i mine øjne er mangel på selvværd og selvtillid, men det er igen bare min opfattelse af hvordan det hænger sammen det hele.

Vi har meget forskellige opfattelser af hvad et trip er.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tuzh-power --> Nu har jeg læst hele tråden igennem og må sige at jeg som nogle af de andre ville råde til dig at vente. Livet er langt og hvis det er noget du brænder for den dag skal du jo nok få prøvet det.

Psykedeliske stoffer er ikke legetøj, desværre er der mange der ikke forstår dette og formår at sætte sig selv i en situation de har svært ved at redde sig ud af.

Psyborg--> ½g svampe kan sagtens udløse dårlige reaktioner, husk på det er ikke stoffet selv, men blot det som virker som katalysator for noget som er der i forvejen.

Tuzh-power--> Hvor gammel er du?

DR-D

Titel:
fanny du har ikke oplevet et rigtigt badtrip endnu kan jeg høre, fordi så vil du ikke sige det du siger, jeg vil da skide på engle og dæmoner, slanger og sommerfugle - det kan være det samme - men når man bliver hvirvlet ud i oplevelsen af at man skal til at dø - så er det squ ikke sjovt mere, men det tager du måske osse bare som en oplevelse - der er jo ikke noget skræmmende i at tro man skal dø vel?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har slet ikke overskud til at læse denne tråd, men et er sikkert fra min side. ½ gram er for meget til et start..

Titel:
½gram spidsnøgenhat - p.semilceata?????

hvad skal han så starte med? 2 svampe og en kedelig oplevelse?????

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]