Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Ved godt at fotosyntesen ikke har med blomstringen at gøre. Jeg ville bare forklare den, Okay??
Vidste godt at det var en enzym som udløste blomstringen. Var dog ikke klar over navnet!
Interresant, det der med CO2 mængden. Når man ser på reaktionen kan man se at det vil speede effektiviteten af fsyntesen op. Skal man bringe CO2 mængden ned om natten??? Da udnytter planten jo O2!!

Medlem

Geografisk sted: Denmark
@smurf

Du har ganske rigtigt fat i den grundlæggende folkeskoleviden. Selve processen er dog noget mere indviklet:
Følgende overordnede proces finder sted i planter under belysning:
H2O + CO2 + fotonenergi, bliver til, sukker ( C6H12O6 ) + 02 + H2O.
Her kan man se at mange forhold skal være opfyldt for at fotosyntesen kan fungere optimalt. Enzymer og næringstoffer skal der selvfølgelig også til. Mørkeprocessen er en noget mere indviklet proces, men betyder meget for plantens vækst idet den er uafhængig af lys. Den ville være alt for avanceret at gennemgå her!!
Håber det hjalp bare lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi ADB
Ja,man skal slukke om natten,det er jo kun photo syntesen,der bliver speedet op,og den skal bruge lys.. [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img])
De gange jeg har brugt det,har jeg lukket ned for det efter en måneds blomstring.Hvis man kører hele vejen,forlænger det blomstringen,med et større udbytte,men der bliver også lagt omkring 14 dage oveni blomstringstiden.Jeg har ikke brugt det i flere år.Jeg syntes det går rigelig hurtigt uden!
Ha en god weekend
Gonz

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
det med blomstringen vil jeg ikke komme nærmere ind på, Gonzo har ret!

jo sælfølgelig skal mine neville´s i blomst, det er alllerede forsent, men jeg sætter dem ind under 4 stk 400w HPS og 4 stk 36W lysstofrør de sidste 2 måneder

Gonzo vis dit G-13 kryds er en hun og du gerne vil have nogen frø har jeg 8 Lady G som også er et G-13 kryds og der skulle gerne være en han imellem så kan jeg jo bar sende nogle spermatozoer til dig.

Ang. det med at sætte planter i blomst og bestøve kontroleret er der en del poster om på Overgrow og Cannabisworld desværre er de på engelsk men jeg får computer i løbet af en uge og så for jeg måske tid til at oversætte noget af det.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Gonzo>>

2000 ppm CO2 vil jeg nu mene er lige i overkanten... for det første er CO2 ikke billigt (medmindre man lige ejer et lille kraft/varme anlæg).

for det andet resikerer man at give sine planter en overdosis CO2.

de fleste gartnerier kører med ca. 700-800 PPM CO2. og sjældent mere end 1500

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er sikker på du har ret,når du siger at gartnerier bruger så megen CO2.Det jeg mente var mellem 1200-1500ppm,så tak for din Heads up!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg startede også der engang i var det ikke feb. Jeg fik ca. 10-12 stk op men der var et nogen som døe hen af vejen og en han som begyndte at smide pollen. Jeg har frosset pollen ned og håber den virker når jeg tager den op er der nogen der har erfaringer på dette område??? Ellers knækkede en af mine planter og jeg lod den stå og nu skyder den op fra alle sider og er min bedste plante. Jeg tror jeg har mishandlet dem lidt alle sammen fordi der er ikke en eneste der er over en ½ meter... Tilgengæld er to af planterne ihvertfald yderst gode. Vi var to der delte et topskud på ca 2½-3½ cm i længden og ½cm i omkreds og vi blev begge herre skæve selvom vi var mere tilvendede end vi plejede at være. Forøvrigt vil jeg tilføje at hamp smager bedre end hash så kom igang med at dyrk og bland gerne fra baghaven og pusheren sammen det smager skønt både i piben og kagerne....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja ingen tvivl om at Skunk er meget bedre end hash,IMO ihvertfald.
Det er en god ting,når du fryser pollen ned,at komme lidt ris i,Uncle bens selfølgelig(!)(Det er en skør redneck,der er enormt god til at dyrke Haze,fra Texas.
BTW Sir haze,tak for dit tilbud om noget pollen,men jeg vil ikke lave frø på den plante her.Jeg ved overhovedet ikke hvad det er,men tak for tilbuddet...:0)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]