Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej-san.. Har ledt på den ganzen net og kan simpelthen ikke finde det svar jeg søger..

Hvis man vil trippe på Salvia som er intaget oralt. Hvilke blade bruger man så? Tørre eller friske? begge?

Hva med ekstrakterne? Er de oralt aktive?

Nogen der har erfaringer med tyggede blade?

Ved godt der står en del i søgefunktionen om Salvia, men der står næsten intet om det jeg leder efter...

Nogen der mon er interesserede i at vi starter en tråd op med dyrkning af Salvia Divinorum?

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hej Cope. Jeg sletter lige det ene emne. ;)

Salvia divinorum er ikke oralt aktiv. Sublinguær administration er dog mulig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Hej Cope. Jeg sletter lige det ene emne. ;)

Salvia divinorum er ikke oralt aktiv. Sublinguær administration er dog mulig.

Jeg mener da at de sidder og tygger bladene i den dokumentarfilm der hedder "Sacred Weeds - Salvia Divinorum"? Det troede jeg i hvert fald var muligt. Godt dette emne lige kom op, fordi jeg overvejede selv at indtage nogle blade oralt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad betyder sublinguær?

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
Hvad betyder sublinguær?

Under tungen... ligesom når man æder syremærker.

Hedder det egentlig ikke sublingualt ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænkte jeg nok 8)
hmm.. dvs. 1-2 gram under tungen? Ubehageligt! Men er det så tør eller friske gram blade vi måler i nu?

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Treasure skrev:
Hedder det egentlig ikke sublingualt ?

Det hedder vel sublinguær administration, men stoffet optages sublingualt.

Eller fucker jeg bare op i mine udtryk?

Titel:
Insane psychedelia user!

Så hedder det vist bare sublingual administration. Ligesom man kan tage optage noget analt og så kalde det anal administration.

Sublingualt

Lægemidler, der gives under tungen (sublingualt) er gode, når midlet skal virke hurtigt, og patienten skal kunne tage midlet selv. Sublinguale lægemidler kommer hurtigt ud i blodet via den følsomme mundslimhinde og undgår derfor de perorale lægemidlers ”første passage-effekt”. Et eksempel er nitroglycerin, som gives sublingualt ved angina.

I princippet er det jo et bare et spørgsmål om grammatik... så fuck det :D

EDIT: Så læser man lige videre og ser at der står: Transdermal tilførsel af nikotin i plaster mindsker de abstinenssymptomer, der optræder, når man holder op med at ryge. Plaster anvendes også til at give hormonsubstitutionsterapi under klimakteriet, glycerylnitrat mod angina og skopolamin mod søsyge.

Så blev man da så meget klogere. Virker det ikke lidt underligt at give et så kraftigt hallucinogen, som kan give delerium, mod søsyge? :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det smager af helvede til at have under tungen og med almindelige blade fylder det ret godt. Så vil anbefale dig at bruge ekstrakt hvis du vil indtage dem sublingualt.

Titel:
Medlem

Det er noget med Salvinorin-A optages meget dårligt i munden, men klorofylen og nogle andre stoffer i bladene skulle hjælpe med til at gøre optagelsen mere effektiv.

Titel:
Medlem

hvorfor ikke bare plukke bladene,. tørre dem og ryge dem, er det ikke smartere end at gå og trygge drøv?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle folk bruger Salvia D. til meditation. Der er ikke mange der kan ryge lidt, stille bongen på bordet, og så går i trance på 5-10 sekunder..

Det er nemmere at side med det i munden og meditere samtidig kunne jeg forestille mig.
Mht. det med at smide f.eks. 5 eller 10x under tungen.. Virker det overhovedet? Synes bare at nu hvor klorofylen i de normale 1x blade, hjælper til optagelsen af Salvinorinen, så må der da mangle noget klorofyl når man doserer med 5 eller 10x. Virker ihvertfald logisk for mig hvis man forestiler sig at der skal bruges lige meget klorofyl til så og så meget salvinorin a. osv osv..

Nogen der fatter hat? Eller forklarer jeg mig godt nok?

Titel:
Medlem

Hej Cope!
jeg er også interesseret i at bruge salviaen til meditation og ville gerne vide om du fandt ud af noget, da jeg også har haft lidt svært ved at finde doseringen ved tørre blade.
Ikke alting går ud på at blive så fucked up så muligt! :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
Citat:
Et eksempel er nitroglycerin, som gives sublingualt ved angina.
Uhh så er det fandme bare at lade være med at klapre tænder :shock:

http://www.sagewisdom.org/

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Det er noget med Salvinorin-A optages meget dårligt i munden, men klorofylen og nogle andre stoffer i bladene skulle hjælpe med til at gøre optagelsen mere effektiv.

Har du en kilde på det???

Titel:
Medlem

http://www.entheogen.com/News/article/sid=92.html skrev:
... Note that the presence of a small amount of chlorophyll or wax in a tincture will actually assist sublingual absorption. ...

Sorry, det havde jeg lige glemt :) Artiklen virker meget seriøs og dybdegående, men der er ikke nogle videre kilder i den desværre. Ville ellers være meget rart at vide.

Titel:
Medlem

Skal måske selv snart til at lave et ekstrakt af salvia, og tænkte på om der var nogen der egentlig vidste hvorfor klorofylen evt. skulle kunne gøre det nemmere at optage Salvinorin-A i mundhulen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
Infected Cope skrev:
Nogle folk bruger Salvia D. til meditation. Der er ikke mange der kan ryge lidt, stille bongen på bordet, og så går i trance på 5-10 sekunder..

Det er nemmere at side med det i munden og meditere samtidig kunne jeg forestille mig.
Mht. det med at smide f.eks. 5 eller 10x under tungen.. Virker det overhovedet? Synes bare at nu hvor klorofylen i de normale 1x blade, hjælper til optagelsen af Salvinorinen, så må der da mangle noget klorofyl når man doserer med 5 eller 10x. Virker ihvertfald logisk for mig hvis man forestiler sig at der skal bruges lige meget klorofyl til så og så meget salvinorin a. osv osv..

Nogen der fatter hat? Eller forklarer jeg mig godt nok?

ehh det er sq da ikke være end at tygge en tot græs (edit: vælg selv mellem de grønne varer) på samme tid? eller evt. 80% 10x ekstrakt + 20% 1x grønne salvia blade???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]