Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: TIL ANGREB
Medlem

Geografisk sted: Sverige
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
hmm... hvis hash blev lovlig så ville det alsår være billiger,det er begrænset hvor mange skatter der vil kunne lægges på

Hvordan kan du bare stille sådan noget op, der er INGEN begrænsning for hvor mange skatter de kan finde på at tage, og forresten er det altid producenterne der bestemmer hvad de vil tage for produktet, hvis hash blev lovligt ville producenterne nok gerne få det samme som nu ikke, så hvis der kommer skatter ovenpå, bliver det dyrere - men der er ikke så mange folk iblandet, som vil have en del af kagen, når hash legaliseres, så jeg tror ikke prisen ville ændre sig meget for forbrugeren.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Xanadu >> Producenterne sætter da ikke bare prisen som det nu passer dem, priser bliver jo styret af markedskræfterne (udbud/efterspørgsel), med mindre én enkelt producent opnår monopolstatus (og det kommer næppe til at ske på et åbent hashmarked).

Jeg tror der er en god chance for at priserne falder efter en legalisering/dekriminalisering. I Sweiz, hvor fed er dekriminaliseret, kan man f.eks. få 9 g skunk for 28$ !!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
heh, jeg tror næppe det bliver billigere. Tænk på sådan noget som en flaske spiritus, der er jo både 1000% afgift og oms og moms og hvad hvar vi [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men igen de frie markeds kræfter vil jo nok gøre sit til at Hash'en holder prisen nogenlunde.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Junior medlem

Geografisk sted: Lidt over det hele
Svaret på hele den rumle må være civil ulydighed.
Ryg J'en i al offentlighed og når der så kommer emsige små politi-mennesker rendende og skriger op, NÆGT at underskrive diverse konfiskations-papirer og bøde-forlæg.
Så vil man givetvis blive slæbt i retten, men det betyder egentlig bare opmærksomhed fra den øvrige offentlighed og det er lige præcis DEN tromme der skal slås på. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
...vil det sige at jeg har købt Legalize.dk forgæves? :\

Insane psychedelia user!

Prøv at forstå hvis du bliver taget af PULitiet så bliver det nok under alle omstændigheder skrevet i din straffeattest også kan det ødelægger dine jobmuligheder og uden job=ingen penge og ingen penge=ingen hamp.

Junior medlem

JENSUS, At noget kommer til at stå i en straffe attest, har jo kun betydning hvis det fortsat er ulovligt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Og ingen job, ingen penge er for så vidt rigtig nok, men hvad skulle forhindre en i fx, at dyrke noget hamp for så at sælge det?

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
På det punkt er jeg ligeglad jeg har allerede én og kun éen plet på min straffeattest og det er Civil Ulydighed for at nægte militær tjeneste og samtidigt nægte militærnægter tjeneste og først nu to år efter har jeg fået et bevis på at jeg er fritaget militær tjeneste pga "oplysninger" de har indsamlet på mig, jeg gad godt vide hvad det er for nogen "oplysninger" de har på mig.
så derfor har jeg ikke så meget at passe på med.

Junior medlem

Big brother's whatching...
Det samfund vi lever i er i et underligt modsætnings forhold, på en gang bliver der mere og mere fokus på individualitet samtidig med at individets ret til selv at vælge bliver mere og mere indskrænket, via sære love o.l.
Men af en eller anden grund tror jeg ikke det er nok bare at skrive læserbreve, man er osse nødt til at foretage et valg mht. sig selv i forhold til hvad man er utilfreds med.
Jeg ved bare, at jeg har ikke tænkt mig hverken at acceptere eller anerkende forbudet mod cannabis om jeg så blev spærret inde nok så lang tid eller blev afskåret fra arbejds-markedet. der er absolut ingen fornuft i forbudet, og jeg har en mistanke om, at det bunder i en leflen for diverse supermagter.
Prøv iøvrigt at læse i Rowan Robisons "Den store bog om hamp", Politisk Revy, 1998 og "Langt ude i hampen, en høring om hamp i den grå hal", kan ikke huske udgiver eller årstal.

Insane psychedelia user!

Du er sgu sej haze.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Tak jensus,

kjoba har ret vis du virkelig vil vide noget om hamp og have argumenter til at vinde enver diskusion så er den store bog om hamp stedet at kigge, kampen om hampen er meget god men det er alt for gamle oplysninger der er i, der mangler noget mere slagkraft.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]