Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har gået og tænkt lidt over om der er nogle herinde som har forsøgt sig med nogle af de andre arter end spids nøgenhat som gror i danmark. Sten Larris har jo en hel del på hans hjemmeside, men jeg har samtidig på fornemmelsen at det er begrænset hvor mange andre end ham selv der har konstateret en virkning. Derfor opfordres i nu til at komme ud af busken hvis i har afprøvet nogle danske arter..
Personlig fandt jeg sidste år nogle firbret flammehat som smagte virkeligt grimt. Jeg havde dog ikke nogen sikker effekt selvom jeg nærmede mig de fem gram i tør vægt.. Så det kan hverken anbefales eller frarådes..

Titel:
Jeg regner med at høsletsvampen får en chance en af dagene.. Det kunne jo være.. :D

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Rød fluesvamp har jeg prøvet, du gav jo mig dem selv, men som du jo nok kan huske skete der ikke rigtig noget på trods af en rimelig stor dosis... men så hut jeg visker, var de vist også et par år gamle, så hvis jeg ikke tager meget fejl, bliver de vist mindre potente, når de bare ligger over så lang tid. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg kan varmt anbefale Psilocybe azurescens de gror vildt i skovområder med løvtræ - meget potente.

Titel:
Kaktusklausen----> Du er klar over at den følge mushromm.dk er verdens stærkeste svamp? http://www.mushroom.dk/svampe/index.php ... lay&ceid=9

Titel:
ps. skaf nogen billeder... DEN SKAL JEG UD OG PLUKKE!!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er vel derfor han anbefaler den...

Klausen > Vokser den også vildt i Danmark?

Jeg har en ven der er igang med et dyrkningsforsøg af P. Azurescens på træflis.

Titel:
Det var også ,ere for at vde om den var her i dk vildt....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: et sted på Als
Billede
her et billede det fundet her http://www.fungifun.com/azurescens/ hvor de beskriver hvordan man selv kan dyrke dem udendørs. efter at lige set kort på siden har jeg fundet ud de saktens kan gro i danmark.[/img]

Titel:
Moderator
Brugeravatar

vildt i nordeuropa, men intensiv skovdrift med sprøjtegift har medført at den er meget sjælden efterhånden. Indendørs kan den kun dyrkes i køleskab med ringe succes.

Det ville måske være oplagt at linke til en guide: http://mushroom.dk/pdf/growing-psilocybe-azurescens.pdf

Den kan desuden findes her: http://www.magic-mushrooms.net/growing-psilocybe-azurescens.pdf

Senest rettet af Kaktus Klausen 25 mar 2007 00:27, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Wee... Det var sq lækket at høre.. Så skal jeg bare lige have mig noget træflis.. LOL... Og tak for linket!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
av.. de nøjagtig magen til nogle svampe der groede sidste efterår tæt på hvor jeg bor - på træflis!
Jeg kan huske jeg tænkte på hvor meget de lignede Cubensis og kiggede på dem mange gange. Hvis de kommer i år igen skal jeg sku lige undersøge sagen og se om det ikke skulle være azurescens .

Titel:
Moderator
Brugeravatar

blackone skrev:
av.. de nøjagtig magen til nogle svampe der groede sidste efterår tæt på hvor jeg bor - på træflis!
Jeg kan huske jeg tænkte på hvor meget de lignede Cubensis og kiggede på dem mange gange. Hvis de kommer i år igen skal jeg sku lige undersøge sagen og se om det ikke skulle være azurescens .

Husk for fanden at tage kamera med :D

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Måske vi lige bør henvise til dette emne, hvori der kommer en advarsel mod at forveksle Azurescens med den giftige Galerina.

Blot for en god ordens skyld ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]