Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Høsletsvamp
Jeg har læst og fået at vide at herinde og på mushroom.dk at høsletsvampen indeholder psilocybin.. Men har ikk lyst til at prøve da man vist skal æde omkring 200 friske.. Så tænkte på om nogen har erfaring med denne svamp og om det er den vi har i dk?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved i hvert fald at vi har den i Danmark, men jeg har ingen erfaringer med den.

Titel:
Okay.. Så kunne det være at man skulle prøve at lave noget mad af den engang ved lejlighed.. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aske^POT^ skrev:
Okay.. Så kunne det være at man skulle prøve at lave noget mad af den engang ved lejlighed.. :D

Har du da fundet nogen?

Titel:
Ja... Pænt mange... Hehe..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aske^POT^ skrev:
Ja... Pænt mange... Hehe..

Har du billeder? Er du sikker på det er den?

Titel:
Har ikke billeder.. Men skal nok lige prøve at få taget nogen.. Men de ligner dem ThirdEyeFloond har fundet...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De fleste gange jeg har ledt efter SN i KBH og omegn, har jeg kun fundet Høsletsvamp...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Jeg synes ikke der er den store grund til at spise Høsletsvamp, nå vi nu har en superpotent psilocybinsvamp som Spids Nøgenhat.
Men hvis du er sulten nok så guf da de høsletsvampe du har fundet :wink:

Titel:
Det var også for at der var noget at æde når den spidse ikk lige var i nærheden... Men hvis du har lige så mage spidse nøgenhatte som du har høsletsvampe.. Så tillykke...! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
nu hvor der aligevel er et spørgsmål om høsletsvampe hvordan ser de så ud? er det dem man godt kan komme til at forbinde med SN? og den lyder vidst ret almindelig så ville være dejligt med et pic?
og hvad er dosen for et trip? altså hvor meget der skal til et svagt,et mellemt og et stærkt trip

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sekstoi skrev:
nu hvor der aligevel er et spørgsmål om høsletsvampe hvordan ser de så ud? er det dem man godt kan komme til at forbinde med SN? og den lyder vidst ret almindelig så ville være dejligt med et pic?
og hvad er dosen for et trip? altså hvor meget der skal til et svagt,et mellemt og et stærkt trip

Nu er der pludselig én der er ivrig efter at finde lovligt narko, så de gamle ikke kan tjekke det, hva? :)

Der skal spises mellem 50 og 200 stk. for en virkning..

Titel:
Dedikeret medlem

Gaia: hehe altså svampe har jeg altid gerne ville have og høsletsvampe lyder meget almindelig. Har du et link eller noget til et billed af den? og hvad dens kendetegn er?

Ps. Så bor en lille dame jeg skriver med i nærheden af en komark og skal nok snart mødes med hende så regner med at gå ud og lede efter SN der. Lyder det som en dårlig ide?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

billed af svampen: http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language ... toId=16985

Titel:
Dedikeret medlem

Farmand8900: okay tark,men du kender vel ikke kendetegnene for den sådan man er ret sikker på det er den man har fingre i?

Titel:
http://www.ne.jp/asahi/mushroom/tokyo/p ... sibahu.jpg

De to forskellige farver jeg har fundet dem med.. Og som politikkens store svampebog viser at det kan have alt efter hvor tørre/gamle de er.. :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
okay tark,men du kender vel ikke kendetegnene for den sådan man er ret sikker på det er den man har fingre i?

nej desværre har ledt efter det men det er ikke en særlig kendt svamp som fek.s SN så der står ikke rigtig noget nogen steder

Titel:
Om høsletsvamp:
Høsletsvamp er en meget almindelig græsbundsart med halvkugleformet til flad, rødbrun hat og stok af hattens farve med lysdugget overflade. Når hatten tørrer, zoneres farverne (hygrofan) og overfladen kan bryde op i bittesmå, affladede skæl. Den har ret fjerne, frie lameller, Modsat andre glanshatte, der har sorte lameller og sporer, er høsletsvamps lameller og sporepulver brunt; med mikroscop afsløres de vortede sporer, hver med en pore. Dens kød har en behagelig, krydret lugt.

Den findes på græsplæner over hele landet og gror fra sent forår til efterår

Det var hvad jeg kunne finde om den.. (Taget fra politikkens store svampe bog) Håber det kan være til hjælp!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]