Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hey en utrolig fed side :D .......... fedt at man kan få noget at vide om forskellige slags stoffer på en positiv måde. men jeg er nu lidt i et dilemma for jeg ved ikke rigtig om jeg måske skulle prøve en lille joint. hvornår startede i ??? :?

Titel:
Tidligere holdmedlem

da jeg var 14, og det var DUMT.....15 eller helst 16 er den rigtige mindste alder imo

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg synes du skal lade helt være, Mazub. Også selvom kammeraterne har ild i noget.

Titel:
Medlem

Ja vent hellere til du er omkring de 16.

Jeg røg selv første gang som 13 årig, og jeg kan godt se nu at det var for tidligt, jeg var overhovedet ikke rustet til det i den alder og jeg tror også det havde dårlig indflydelse på min skolegang

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg startede da jeg var 16,7 år gammel or so :P

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene og sån..... men jeg vil jo kun lige prøve det.... kan jeg få nederen på af det eller andre dårlige bivirkninger

Titel:
Junior medlem

Jeg forstår udmærket dit dilemma.. man har lyst til at prøve det, for man har hørt de vildeste historier og det er et dejligt afbræk fra hverdagen, MEN jeg er helt enig med de andre om at du skal vente til du bliver lidt ældre. Men ellers må du bare lære så meget du kan om cannabisprodukter, så du ved hvad du går ind til..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Mazub skrev:
Tak for svarene og sån..... men jeg vil jo kun lige prøve det.... kan jeg få nederen på af det eller andre dårlige bivirkninger

Du har hele livet foran dig :) Nyd din udvikling og ryg dig en joint når du engang er 18 or so. Det er hele ventetiden værd, tro mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Vil gentage de andre..

Vent for guds skyld..

Du er kun 13..
Du er langt fra at være udvokset..
Vent nogle år..
Er det hele værd..

Titel:
Medlem

Yes, vil også sige det nok vil være det bedste for dig at vente. Inden du begynder at intoksikere dig med alt muligt, er det bedst for dig selv at være afklaret med dig selv om nogle af alle de spørgsmål som netop kommer i den alder du har, og nogle år frem.
Begyndte selv omkring 16-17 årsalderen, og det var ikke for sent!

Titel:
Dedikeret medlem

var 14 første gang, og det var bong med pot. Da jeg ikke var ryger viste jeg ikke hvordan man sku inhalere, og derfor blev jeg ikke skæv (også svært at vide første gang)..

Om det er for tidligt eller ej, hvis vi ser bort fra hvad "lægerne" på boardet anbefaler.. Ok at eksperimentere, dog skal man jo tage tanken af hash er noget der hurtig kan blive en dårlig vane.

Personligt vil jeg sige at 1 gang ikke er skadeligt, chancen er bare som med alkohol, at man hurtig får lyst til at prøve igen :D

og alle jer der siger det er ventetiden værd er da lidt noget pis... Hvorfor så ik vente til man ligger på sit dødslege?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
sorn skrev:
og alle jer der siger det er ventetiden værd er da lidt noget pis... Hvorfor så ik vente til man ligger på sit dødslege?

Fordi netop årene fra 13-18/20 år har rigtig meget at sige, i en fysisk og (især) mental udviklingsmæssig forstand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
hørte at du blev anbefalet at vente og evt sætte dig ind i cannabis produkter inden...

Vil fraråde dig at du sætter dig ind i for meget, for når du så prøver det og syntes det er fedt, så skal du også eksperimentere med resten af din viden inden for området.. Det kan resultere i at du bliver hasher

som sorn sagde.. chancen for at du hurtigt får lyst til at prøve det igen er helt klart den værste bivirkning ved at ryge en gang

Titel:
Medlem

... jeg startede i 8 med at prøve det... eg ryger hver dag nu... en af mine venner startede da han fyldrte 13, han har røget (næsten) hver dag siden (han er 14,5 nu)..... det var for tidligt for os begge..... han er blebet fucked og har et lorte forhold til sin familie..... en anden kammerat er bare blevet ekstrem dum (men han er meget flink)...

jeg selv mister hukommelse (kan fx ikk huske hvor eller hvornår jeg købt in sidste pakke smøget eller hvad jeg lavede i weekenden for 2 uger siden, eller bare sidste weekend).....

jeg sys du kan prøve det når du er 15-16 år gammel..... når du kan drikke (15), så vær vandt til det, eller såån, du ved, du kender rusen fra alkohol og ved hvad du kan tage, SÅ kan du Måske ryge en bred ved den rette setting og så videre... men vent. giv det tid og nyd det til fulde når det kommer.... lad det være helt naturligt istedet for at være ung som du er, opsnuse noget fed og ryge det som en eller anden grotesk form for "manddomsprøve".....

jeg lyder kynisk og som en hykler, ja, men jeg taler af ærfaring.... vent :)

jeg håber dog dit første trip bliver rigtig fedt :)

hust at undersøge et hvilket som helt stof før du tage det.

pm (personal message) mig hvis der er noget eller hvis du vil have råd eller vejledning eller hvad ved jeg... sågar hvis du bare har lyst til at hyggesnakke.... hold dig ikke tilbage...

hyg dig
mvh
ob

Titel:
Junior medlem

jeg røg hash første gang da jeg var 16 og fik egentligt ikke det store ud af det, jeg røg ikke cigaretter dengang, så jeg blev faktisk bare nicotin blæst.
men da jeg et halvt år senere havde dyrket noget hamp skete der fede ting og sager, så mit råd er at hvis du beslutter dig til at prøve det så start med pot, det har en langt federe virkning en hash -syntes jeg ihvertfald.

nå ja, husk at der går et stykke tid fra du har inhaleret til virkningen kommer (op til et par minutter) så man kan hurtigt ryge for meget uden at opdage det før... BING! :lol:

held og lykke

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Som alle andre har sagt synes jeg også du burde vente et par år endnu...

For at gøre en lang historie kort:
Jeg var selv 12 første gang jeg fik et par lunger af en chillum med pot og efter det tror jeg der gik et lille års tid før jeg røg næsten hver dag, det må jeg jo så bøde for den dag med kraftige humørsvingninger, koncentrationsbesvær, nervøsitet, depression osv... Tror jeg røg fast fra jeg var omkring 13½ til omkring 16 års alderen og først nu er jeg begyndt at få mere styr på mine tanker!

Jeg er 17 nu og holder mit forbrug til et par gange om måneden når humøret byder det, men alt i alt har jeg mistet alt for meget af min ungdom på enten at ryge, sidde og gemme mig der hjemme på grund af angstanfald eller depression, hvor jeg burde ha' rendt rundt med dem på min egen alder og opført mig tosset, drukket bajer og hygget med mine klasse kammerater.

Nu er det de færeste der ryger direkte ud i et misbrug, men er det værd at tage chancen? Vent et par år til din krop og psyke er lidt mere udviklet... Så har du også noget at glæde dig til :wink:

Men synes det er fedt at du henvender dig herinde først! Hygge

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
DET har været diskuteret i mange topics før... at man i bund og grund skal holde sig fra hashen, men syntes ikke at det kan siges mange gange nok..

jeg prøvede første gang at ryge da jeg var 14... røg meget første gang.. så meget så jeg sad totalt svimmel med underlige lilla farver og vilde lyde.. det endte med at jeg brækkede mig for sygt, men fik det så bedre derefter..
Jeg begyndte at ryge hver dag i starten af 16 års alderen og er nu 22 år.. Jeg har først nu efter 6 1/2 år fået taget mig sammen til at stoppe, pga. af at "filmen simpelthen knækkede" for min tilværelse.. jeg begyndte at få for mange spekulationer, og jeg var meget langt ude, med både metadon og benzo misbrug til sidst.. dog var hashen mit hovedstof ,og det har helt klart den som har været sværest at smide.. skulle til sidst ryge mindst 3-4 gram bare for at ha det godt, og bare for at ku sove godt..
Røg til sidst tjubang hoveder som jeg gjorde før i tiden med bonghoveder.. dvs., at hver gang man ryger et bonghovede, så røg jeg en tjubang alene i stedet, og ddet blev til mange gram om dagen... Det lykkedes mig at skrænke det ned til et X antal joints om dagen (ca. 6-7 stykker) ved hjælp af et metadon misbrug.. ca 10-12 doner dagligt... droppede så donerne nogle dage og skiftede senere mellem doner og benzoer. (tit blandede jeg alle tre stoffer..) jeg fik endelig smidt hashen væk som en hverdagskost og lod doner og ISÆR Benzoerne styre mit liv... Jeg havde det sgu egentlig godt med det, for jeg blev jo vænnet sådan nogenlunde af med mit hovedstof.. røg ikke i 31 dage og det er den længste periode jeg har haft uden hash siden jeg var 14 år... Da jeg så droppede benzoerne og donerne smulderede min tilværelse, men kan mærke den dag i dag at det er hashen der har ødelagt mest af mit liv.. Fra social liv til filosofisk og selvovervuderende tankegang, samt hukommelsestab.. Mine tanker fuckede simpelthen bare....

Jeg kæmper stadigvæk med disse 3 stoffer, men allermest hashen, da jeg har haft dette misbrug i den længste periode...

I dag har jeg skyllet 20 gram 70 krs ryger og 36 doner i lokummet, for simpelthen at pine mig selv... jeg troede aldrig jeg ku gøre det, men det er en vild fornemmelse at "sejre over stofferne" jeg har ikke længere det "must have" til hash. dvs. jeg skal bare ha det hver dag.. det er slut efter min pause på 31 dage, fra hash men har ca. røget 20 joints efter denne pause.. nu kæmper jeg mest med lysten og i morgen vågner jeg op og arbejder på min 5 dag som clean.. igen igen

keep off the grass :idea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg ventede til jeg var 18 med at prøve nogen stoffer overhovedet, pånær alkohol.. og ka da sige at jeg heller ik var parat der... det er sådan at man først ved om man er parat når man er hoppet ud i det, men man føler sig parat før.. vent til du er 18, det vil gavne dig i sidste ende ;)

jeg har været igennem helvede pga jeg ik har været parat, kom heldigvis ud på den rigtig side igen... men ik uden kamp, sved og tårer...

Titel: tak.......
Junior medlem

tak for svarene....... er sku meget beæret over disse svar....... tak tak

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København.
Jeg drikker overhovedt ikke alkohol.
Og jeg prøvede hash for første gang som 14 årig
- og jeg fortryder osse at det blev så tidligt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]