Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Fenriz> true words....

Singapore er også helt fra den, ligesom i indonesien hvor Corby blev tiltalt for narkotika indsmugling, selvom det er cannabis. Længe leve bureaukratiet og fejl-klassificering.

Hvis man er borger i singapore, så må man heller ikke tage stoffer i udlandet. de kan stadigvæk straffes uder singaporiansk lov.

Liste over strafudmåling i sager om euforiserende stoffer i singapore:
http://www.cnb.gov.sg/enforcement/index.asp?page=9

ElVEN RAVER> =) pænt længe siden ,,, håber du hygger dig ..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Interessant at indsmugling/eksport af Ecstacy "kun" giver 15 slag med stokken og op til 30 år i fængsel. Hvorfor får man mon ikke "DEATH" når det drejer sig om MDMA? Måske er MDMA en vigtig bestanddel i det hardcore boygirl undergrunds miljø i singapore. :P

Angående Corby, fortæller rygterne at hun har været i Bali 33 gange! Desuden arbejdede hun i Tokyo en del, hvor tjald er endnu mere værd end på Bali. Måske har Bali fungeret som en slags "gateway". Men det er ren spekulation.

Ligemeget om hun er skyldig eller ej er lovgivningen i Indonesien absurd, og håber virkelig ikke at hun kommer til at spjælde 20 år i et fugtigt og muggent kvindefængsel.

Til sidst lige et spørgsmål. Ville folk have reageret anderledes hvis den anklagede surfer hed William Corby istedet?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenriz skrev:
troo_L_S skrev:
Jeg er fuld ud enig med Fenriz i at man burde måtte gøre hvad man ville med sin egen krop. Men sådan er det nu engang ikke, så må man jo vælge om det er risikoen værd.

Jeg sagde ikke at jeg BURDE have ret til at gøre med min krop hvad jeg vil, jeg sagde at jeg mener at jeg HAR ret til at gøre som jeg vil, uden at nogen skal blande sig. Der er den forskel, at jeg dermed vælger ikke at rette mig efter loven, og ja gu vil jeg da brokke mig hvis jeg bliver dømt for noget jeg mener er min ret!

Med al respekt til din udtalelse, bro. Men du ville smugle 4,1 kg hash (hvis det altså ER sandt at hun virkelig gjorde det?) og skide på loven fordi du mener at du skal holde på din ret? Jeg kan forstå at du vil gøre med din krop hvad du vil men der er nu visse ting som man måske burde se bagom. F.eks. narkotikasalg i større mængder osv. Det er jo ikke kun folk der behandler stoffer ansvarligt der får fingre i det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
HardcoreWizard skrev:
Sms: Hvis du ser lidt nærmere på linket, kan du se at hun vist står til en dødsstraf... Det er måske der hvor loven bliver lidt unfair ;)

Klart hvis hun står til dødsstraf så er det helt urimeligt. Og det er det der osse hvis hun får 20 år. Men på det første link der var givet så jeg de der video og der syntes jeg der ikke de snakkede om dødsstraf.

Men hun har der ret til at "Whine" hvis det er en dødsstraf og der især hvis hun er uskyldig!

Men jeg mener stadigvæk hvis hun er skyldig at hun må tag de 20 år i bali der lovene nu er sådan.
Hvis jeg smuglede hash på bali vidste jeg der osse selv hvilken konsekvens det ville ha! Jeg gør det bare ikke der jeg ikke ville tag sådan en chance.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg er helt enig med Fenriz...Hvad med dengang homoseksualitet var ulovligt? Eller det var forbudt for sorte at sidde foran i bussen? (USA)

Skulle de så også bare have taget konsekvensen? Var det okay, at de arresterede Rosa Parks? Hun var jo trods alt neger, og hun kunne jo bare have sat sig ned bagerst i bussen ligesom de andre fejlfarver.

Det er sgu' en vattet holdning at have...Dog vil jeg give Dr-D ret i, at det er super dumt at prøve sig i de(t) pågældende land(e)

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gaia skrev:
Fenriz skrev:
troo_L_S skrev:
Jeg er fuld ud enig med Fenriz i at man burde måtte gøre hvad man ville med sin egen krop. Men sådan er det nu engang ikke, så må man jo vælge om det er risikoen værd.

Jeg sagde ikke at jeg BURDE have ret til at gøre med min krop hvad jeg vil, jeg sagde at jeg mener at jeg HAR ret til at gøre som jeg vil, uden at nogen skal blande sig. Der er den forskel, at jeg dermed vælger ikke at rette mig efter loven, og ja gu vil jeg da brokke mig hvis jeg bliver dømt for noget jeg mener er min ret!

Med al respekt til din udtalelse, bro. Men du ville smugle 4,1 kg hash (hvis det altså ER sandt at hun virkelig gjorde det?) og skide på loven fordi du mener at du skal holde på din ret? Jeg kan forstå at du vil gøre med din krop hvad du vil men der er nu visse ting som man måske burde se bagom. F.eks. narkotikasalg i større mængder osv. Det er jo ikke kun folk der behandler stoffer ansvarligt der får fingre i det..

Jeg mener at alle har ret til at få fat i stoffer, og det er ikke op til dig at afgøre om de bruger dem ansvarligt (på sig selv). Men selvfølgelig ville jeg ikke smugle stoffer til et land hvor der var dødsstraf, jeg tror sgu heller ikke hende tøsen har for mange brikker at rykke med når hun gør det, men jeg er da stadig pissed over at hun skal straffes for det, fordi det i mine øjne er helt i orden at hun gør det.

Jeg mener fx heller ikke at dem som smugler stoffer til Danmark burde straffes (en holdning som jeg desværre ikke deler med alle her!), da det ville være hyklerisk når jeg selv bruger stofferne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Psyko skrev:
Jeg er helt enig med Fenriz...Hvad med dengang homoseksualitet var ulovligt? Eller det var forbudt for sorte at sidde foran i bussen? (USA)

Skulle de så også bare have taget konsekvensen? Var det okay, at de arresterede Rosa Parks? Hun var jo trods alt neger, og hun kunne jo bare have sat sig ned bagerst i bussen ligesom de andre fejlfarver.

Det er sgu' en vattet holdning at have...Dog vil jeg give Dr-D ret i, at det er super dumt at prøve sig i de(t) pågældende land(e)

Mvh. Psyko

Jeg syntes ikke rigtig du kan sammenligne de to ting. Tiderne er anderledes end de var dengang. Der er andre metoder til hvordan du kan blive hørt. Hvis jeg vil ha legaliseret urten smugler jeg det ikke rundt til lande hvor jeg kan risikere dødsstraf. Jeg vil så slet ikke smugle stoffer på baggrund af at jeg syntes det skal være lovligt

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Sms > Jeg påstår på ingen måde, at smugleri er en form for protest mod den eksisterende lovgivning, jeg påpeger blot, at jeg mener lovgivningen er forkert. Og en lovgivning er altså forkert uanset om det er muligt at protestere mod den eller ej!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg syntes det er så svinsk,

alle sammen ring til et rejse beru og book en rejse så ringer i bagefter til den indonisiske ambasade og spørger om det er regtigt,det med schapelle Corby, fordi i har bestilt en rejse og i er bange for en streks lovgivning fks at ryge 2 år i fængsel for at gå over for rødt,
så siger i at i vil afmælde jeres rejse i protest,
så ringer i til rejse beruet og afmælder rejsen.,

sådan en den skal nok blive registeret når turister begyder at blive væk pga deres syge lovgivning,

om noget tid laver jeg en post på overgrow når jeg selv for ringet og bestilt/afbestilt en rejse

det er sku sådan noget der skal til,

Titel:
Dedikeret medlem

De Indonesiske/Balinesiske myndigheder, har åbentbart ikke et problem med export af divs. i den vestlige verden mindre anderkendte psykoaktive planter ex. Kratom ekstrakter, som bliver solgt legalt mange steder i verden, selvom de i thai skyder folk for 250g. ekstrakt.

Citat:
http://www.erowid.org/plants/kratom/kratom_info1.shtml
The Thai government passed the Kratom Act 2486 which went into effect on August 3, 1943. This law makes planting the tree illegal and requires existing trees to be cut down. This law was not found effective, since the tree is indigenous to the country. Today, kratom is classed in the same enforcement group as cocaine and heroin by Thai law, and has the same penalties. One ounce of extract is punishable by death. As with prohibition laws elsewhere in the world, this has succeeded only at increasing black market prices. A related species, Mitragyna javanica, is often used as a substitute to get around the law, but it is not considered as effective. The dominant alkaloid in this species is mitrajavine, which has not yet been pharmacologically tested.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Downtown
Fenriz skrev:
troo_L_S skrev:

well.. er enig med dig indtil du siger du vil brokke dig over de love som er sat. Jeg synes man skal respektere at man bliver straffet for noget som man jo ved er ulovligt. Dog synes jeg dødsstraf i denne sag er lidt.. ja, overdrevet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så er vi tilbage ved negerne igen... skulle de bare ha fundet sig i apartheid? Altså det stod jo i loven, så må de vel bare acceptere det...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

syntes dette er blevet ganske politisk.

-flyttet-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]