Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Med henblik på tråden http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

hvor Zionboy skrev:
Citat:
Her er et lille alternativt bud på en hurtig & effektiv Ayahuasca. Her ikke selv erfaring med kombinationen, men den er umiddelbart min bedste løsning på hvordan DMT kan indtages nemmest og i mindst mængde...

Til MAOi bruges Perganum harmala - f.eks. 4 g
Som DMT kilde bruges Anadenanthera colubrina frø "Yopo" - f.eks. 3 g.

Så bliver jeg lidt betænksom.. En moderat Mimosa hostilis dosis er ca. 6-8 gram. Og zionboy anbefaler 3 gram Yopo frø (han har sikkert ment pulvariseret)..
Jeg synes bare at lige mege hvor jeg har læst så står der at Mimosa er den "stærkeste"/mest DMT holdíge plante sammen med f.eks nogle Acacia arter..
Hvorfor må dosen med Yopo frø så være mindre end dosen med Mimosa h. tørret rodbark? Er det pga. indholdet af 5-MeO-DMT indholdet i Yopo frøene som gør den mere potent og derfor dosen knap så stor?

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Såvidt jeg husker indeholder yopo også Bufotenin

taget fra TIHKAL under bufotenine (5-HO-DMT)

Citat:
A second report carries, at least for me, much more impact. A study of the use of the seeds of a South American legume, Anadenanthera colubrina var. Cebil by the Argentine Shamans in Chaco Central, shows then to be dramatically psychedelic. And yet, extremely sophisticated spectroscopic analysis has shown them to contain bufotenine and only bufotenine as their alkaloid component.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil det sige at man ikke behøver mere end en 3-4 gram knust Anadenanthera frø for at få en moderat dosis?
Altså jeg mener at, nu da Yopo frøene indeholder både bufotenin, 5-MeO-DMT, og N,N-DMT så behøver man vel ikke mere end de førnævnte 3-4 gram for at få noget der minder en smule om et trip på 6-8 gram Mimosa hostilis rodbark?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jeg tror ikke helt du kan sammenligne 5-MEO-DMT med bufotenin rent effektmæssigt (læs evt. hele afsnittet i TIHKAL)

Nu er jeg ikke sikker på alkaloid indholdet i Mimosa, indeholder den andet end 5-MEO-DMT og N,N-DMT?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der er registeret et dødsfald på kombinationen af Yopo og Maoi. Oneoverzero på ayahuasca forummet døde af kombinationen, så vidt vides. Kan ikke verificere det 100%, men træd varsomt. Et stof som bufotenin, der medfører cyanose (blåfarvning af huden) er vel heller ikke specielt interessant.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som Ashoka skriver, så er det en farlig kombination.
Jeg har ikke tidligere hørt om det pågældende dødsfald, men har sidenhen været i kontakt med andre der har prøvet denne kombination og beskriver den som værende meget ubehagelig - grundet bufoteninen.
Dog er der ingen tvivl om at frøene indeholder meget DMT - der er fortaget målinger på optil 12%!

Jeg vil på nuværende tidspunkt mene at det mest fornuftige man kan gøre med frøene er at plante dem (og få små søde regnskovstræer). Alternativt kan 3-4 frø ryges med god effekt hvis man ikke har noget imod kvalme.

Men Cebil/Yopo bør ikke benyttes i kombination med MAOi...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

zionboy skrev:
Alternativt kan 3-4 frø ryges med god effekt hvis man ikke har noget imod kvalme.

Så forsvinder bufoteninens virknng også eller?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej kvalmen er der stadig, men den er til at holde ud...
Jeg vil dog stadig mene at spiring af frøene er det mest fornuftige man kan bruge dem til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe.. har for mange Desmenthus Illinoensus spirende til at der kan være plads til Yopo ''træer''..

Men nu minder de også meget om hinanden så.. :)

Glæder mig til at se dem blomstre!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]