Citat:
Nogen som kan følge eller gendkende denne tankegang?
100%... jeg sidder selv og prøver at overbevise mig selv om, at jeg ikke skal ryge før efter aftensmaden. D.v.s. jeg jo egentlig er "længere ude" end dig, der blot ryger en gang imellem.
I denne periode ryger jeg hver dag...ca. 3-6 pinde dagligt. Men jeg ved det er et spørgsmål om tid før "det dårlige" har indhentet mig og jeg ser i øjnene, at jeg er blevet for glemsom, asocial eller whatever. Lysten til at ryge mindre, evt. stoppe helt for en længere periode har strejfet mig og er da blevet udført i ny og næ...men lysten til at nyde mig en spliff en gang i mellem forbigår mig aldrig - og så længe jeg selv synes jeg ikke smadrer mit eget liv på det, så ryger jeg til den dag, jeg sætter træskoene eller også til den dag, hvor kvinden, der ikke selv ryger, bliver en del af mit liv...
Hvis blot du har
viljen til at stoppe, så kommer den dag også. Alt er i sidste ende et spørgsmål om vilje, når/hvis man vil ud af afhængigheden imo.
Mange folk kan tude ørene fulde af årsager til at holde op med et misbrug - årsager, som man selv er klar over, men nægter at forholde sig til, så længe man ikke besidder den fornødne vilje til at tage første spadestik i processen med at blive uafhængig.