Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tilbagefald
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har røget hash hver dag i mange år, men er nu blevet afvænnet lidt med det.. Men jeg ryger stadigvæk en gang imellem og når jeg tager disse tilbagefald gør jeg det med en intention om bare, at gøre det en gang imellem... det kan godt være svært til tider, hvis man ikke har noget at fortage sig, og hvís man har hash liggende.. jeg syntes sgu at det er okay at ryge en fed en gang imellem, men ikke at være afhængig af at tage stoffet for mit vedkommende.. Det er en grænse som er meget fin, og som tidligere stor forbruger af hash, er det som at lege med døden, hvis man ryger.. Jeg kan godt holde mig til "en gang imellem" ved at have et netvæk som ikke ryger hash, og ved mine tanker om hvorfor sku jeg dog ryge igen i dag.. dog kan jeg ikke klare mig uden opbakning, selvom jeg sagtens kan sidde bare og glo nu, og få tiden til at gå uden at ryge.. det er ikke et must have mere , men lysten spiller mig i puds. dog ved jeg at det er så meget forkert at falde i igen og opsøger dermed folk som jeg ikke ryger med..
dette handler vel i bund og gund om viljestyrke, og den føler jeg i øjeblikket at jeg har ved hjælp af mine røgfrie venner, og fornuftig tankegang, (nemlig ryg så lidt som muligt, og lad det ikke gå galt.)

Ryger jeg på spanden igen med at ryge for meget, søger jeg omgående proffesionel hjælp..

Nogen som kan følge eller gendkende denne tankegang?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
A.MUS skrev:

Ja, sagtens...Sådan tror jeg, det er for alle der engang har misbrugt et stof, men nægter at opgive det helt af den grund.

mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:

100%... jeg sidder selv og prøver at overbevise mig selv om, at jeg ikke skal ryge før efter aftensmaden. D.v.s. jeg jo egentlig er "længere ude" end dig, der blot ryger en gang imellem.
I denne periode ryger jeg hver dag...ca. 3-6 pinde dagligt. Men jeg ved det er et spørgsmål om tid før "det dårlige" har indhentet mig og jeg ser i øjnene, at jeg er blevet for glemsom, asocial eller whatever. Lysten til at ryge mindre, evt. stoppe helt for en længere periode har strejfet mig og er da blevet udført i ny og næ...men lysten til at nyde mig en spliff en gang i mellem forbigår mig aldrig - og så længe jeg selv synes jeg ikke smadrer mit eget liv på det, så ryger jeg til den dag, jeg sætter træskoene eller også til den dag, hvor kvinden, der ikke selv ryger, bliver en del af mit liv...

Hvis blot du har viljen til at stoppe, så kommer den dag også. Alt er i sidste ende et spørgsmål om vilje, når/hvis man vil ud af afhængigheden imo.
Mange folk kan tude ørene fulde af årsager til at holde op med et misbrug - årsager, som man selv er klar over, men nægter at forholde sig til, så længe man ikke besidder den fornødne vilje til at tage første spadestik i processen med at blive uafhængig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
CannaChem

Lige præcis det med kvinden er en god måde at stoppe på..

Har selv fået en kæreste der ik vil have jeg ryger, så jeg lader pænt være..

har overhovedet ik røget i 1½ måned nu...

Er stolt :D

Titel:
for mig er det bare en flugt... det er ligesom vis jeg får et arbejde kan jeg sikkert holde op elle vis jeg får mig en ny lejlighed så holde jeg.. elle flytte så holde jeg helt sikkert .. probleme flytte altid med ....

trold:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg er enig med trold... det er også bare en flugt for mig med kvinder o.sv. Selvfølgelig er en kæreste en god støtte, men det kræver stadigvæk en del da man jo ikke er sammen med hende hele tiden.. Og hvis det så er et forhold som ikke holder, så får man pludselig en grund til at ryge.. nemmelig til at dække triste føleser.

Tror det aller vigtigste er at have viljen til at stoppe.. Når jeg får tilbagefald får jeg det psykisk dårligt dagen efter, ikke direkte fordi jeg har røget, fordi jeg ved at det kun er "en gang imellem".. men Mine tanker fucker bare...
Det med at ryge bare en gang imellem for mig er et kæmpe misbrug for mig, og jeg har en afhængighed der siger at jeg skal gøre det en gang imelllem... Jeg fodre min sorte hund i min krop og sjæl ved at ryge..

Og ligeledes har jeg det med benzoer og opiater

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Er også overbevist om at hvis jeg mistede min kæreste ville jeg helt sikkert ryge i igen..

Som A.MUS siger vil man jo gerne væk fra alle de følelser der pludselig kommer..

Men så længe man har en, er det en enorm støtte..

Titel:
har selv røget konstant i 3 år - fra 2002 til i år hvor jeg stoppede fra den ene dag til den anden - og kun fordi kommunen truede med at tage min kontanthjælp - men vi (jeg og damen) røg fra morgen til aften - det første vi gjorde når vi vågnede var at ryste en fed og så derefter morgenmad og sådan kørte det hele dagen - på bong altså - vi gad ikke bruge vores hash på andet - og hvis der kom nogle med en bang - ja så måtte de selv give hele feden hæ hæ, nu ryger jeg overhovdet ikke, men har da planer om at begynde igen når jeg starter på VUC(hold kæft det lød smart hva?) men ja, jeg tror på at man sagtens kan ryge den fede fredag,lørdag (har gjort det før) uden at få tilbagefald - man skal bare hele tiden sige til sig selv at man ikke ryger fordi at man har brug for det men fordi at man har lyst til det - så er det faktisk ikke det største problem (for mig) at lade være med at ryge til hverdag (ikke at lysten ikke er der, for det er den) så jeg kender det godt..

Dog er det hårdere hvis det er andre stoffer man tager til hverdag - så er det lidt slemmere, så vær glad for at det kun er den fede

P.L.U.R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]