Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

En af mine gode venner(+tripmate) er begyndt at blive så øm i leddene når han har spist svampe, at han på det sidste trip næsten sad ned hele trippet og det meste af eftereffekterne.
Man kan se det på ham de få gange han rejser sig op, han går som en gammel mand (roughly)

Han klager over at hans ben er ømme og at det er sværere f.eks. at rejse sig.
På sidste trip kom han frem til at det var leddende han var øm i(som influenza bare kraftigere)

Nu er han så også grå anlægsgartner, men han laver vidst mest brolægning.
Men brolægning er der hårdere på ryggen end på knæene (han bruger knæpuder)

Edit: Var lige lidt for hurtig.

Jeg kunne forstille mig at det har noget at gøre med at han måske sidder dårligt med benene og spænder eller noget andet der efter længere tid gør ondt.

Er der andre der har prøvet det eller hørt om det? For jeg synes godt nok det er mærkeligt

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Svampene skader i hvert fald ikke hans ledbånd. ;) En tynd forklaring kunne være ren paranoid indbildning, meeen mon ikke det mere er svampenes indvirken på sanserne, der gør ham mere bevidst om tilstandene i hans knæ. Jeg har desuden selv været i gang med en uddannelse som anlægsgartner, og knæpuder beskytter da knæene, men ikke leddene.

Hvis han sad og spændte i benene, burde han vel kunne mærke, at det var musklerne og ikke leddene, der var ømme. Men så få ham dog til at sidde ordentligt og evaluér forløbet...

Titel:
Medlem

Sådan der har jeg det når jeg har røget for meget over et stykke tid :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vil lige sige at jeg har oplevet det samme på et lsd trip..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Langeland @ Danmark
Under mine svampetrips kan jeg af og til også godt få stærke smerter i mine led omkring mine ankler, eller rettere sagt så bliver de meget meget følsomme, hvis jeg feks. hopper ned fra en afsats eller løber for meget rundt så kan jeg tit resikere at få en ret intens stikkende smerte omkring anklerne, hvilket undrer mig meget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
nikolaj skrev:
Under mine svampetrips kan jeg af og til også godt få stærke smerter i mine led omkring mine ankler, eller rettere sagt så bliver de meget meget følsomme, hvis jeg feks. hopper ned fra en afsats eller løber for meget rundt så kan jeg tit resikere at få en ret intens stikkende smerte omkring anklerne, hvilket undrer mig meget.

jeg har det lige præcis på samme måde bare med hoften.. har os tit tænkt over det. men havde glemt det igen :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Så vidt jeg ved affedter hash knoglerne... Så hvis i ikke nøjes med svampe kan løsningen ligge der..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
hamp skrev:
Så vidt jeg ved affedter hash knoglerne... Så hvis i ikke nøjes med svampe kan løsningen ligge der..

Damn!
Efter at have røget regelmæssigt i ca. 15 år aka. halvdelen af mit endnu purunge liv, så burde mine knogler da være temmelig indtørrede, men jeg kan heldigvis ikke mærke noget knag - endnu... :?

Til gengæld får jeg temmelig ondt i lænden hvis jeg går 10-15+ km...men det har jeg nu altid fået...ikke kun de sidste 15 år.

Jeg har dog aldrig oplevet fænomenet med ondt i leddene, når jeg har trippet svampe.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Langeland @ Danmark
Jeg ryger også en del hash af og til, så det kan muligvis være svaret, men jeg oplever dog kun det med de sarte led imens jeg tripper på svampe, men jeg har så ofte også røget hash under mine trips, så muligheden er der.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg vil nu gerne se noget dokumentation på påstanden om, at hash tørrer knoglerne ind - jeg siger ikke det er usandt, men IMO tror jeg det er en and...rap rap!

Ja, jeg kunne jo selv søge på f.eks. pubmed, men det er jo ikke mig, der kommer med påstanden :P

Hygge!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger hash meget sjældent (ca. 2 gange om året). Men, jeg har også oplevet det Ole beskriver, dog i langt mindre grad. Jeg er ganske sikker på, at mine knogler har det fint. :)

Det samme sker til tider, når jeg kommer mig ovenpå en masse body high (en lang dag af solskinsvejr om foråret, fx. ). Jeg tror, der er tale om en post-dopamin ting - man bliver meget mere følsom, og lægger mærke til sanser der ellers lå under ens opmærksomhedstærsel.

Det betyder dog ikke nødvendigvis, at det man sanser er værdiløst... man kan sagtens slide sig selv for meget, uden selv at vide det. Måske din ven skulle prøve at høre efter på, hvad hans krop siger under den mere følsomme tilstand, og planlægge hvordan han kan skåne sig selv lidt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kan det ha noget at gøre med at det ændre sanserne?
altså jeg ville beskrive det lidt somom det brænder en smule mellem ledene.. ved ikke om det kun er mig.

Titel:
Medlem

Nå, det er gået lidt siden sidst jeg postede her.

Jeg har snakket lidt mere med min ven om det, siden sidst.

Han oplever smerterne i ankler, knæ og hofte. Som et par stykker herinde også skriver. Nogle bliver åbenbart meget følsomme, hyper sensitiv vil jeg næsten sige, under påvirkelse af svampe.

Converge2pi>
Du har nok ret i at han mærker det slid, han har påført sin krop "uden filter", og derfor kraftigere.
Når man så kombinerer diverse akavede stillinger man får siddet i, i løbet at et trip. Er det lidt mere forståligt>

Jer der har oplevet smerter, har i hårdt fysisk arbejde?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg styrketræner, og arbejder hårdt med at løfte ting hverdag :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet noget lignende efter jeg har røget mig skæv, hvor jeg i løbet af aftenen og natten fik så ondt i skulder og nakke at jeg intet kunne gøre. Jeg ved stadigt ikke helt hvor det er gået galt, men det virker mest sandsynligt, at jeg har siddet og spændt i ryggen. Jeg spænder altid i kroppen uden at jeg ligger mærke til det når jeg er skæv.

Kan være det er noget af det samme du har prøvet, altså hvor du har glemt at ligge mærke til om du spænder på en dum måde, og så senere fået ondt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]