Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Langeland @ Danmark
For kort tid siden fik jeg for første gang prøvet svampe og jeg er pt. ret bidt af det, så bidt at det faktisk er det eneste stof jeg tager pt., nu overvejer jeg så at bestille nogle friske svampe hjem fra nettet og tørre dem selv da jeg mener det langt bedre kan svare sig i stedet for at skulle købe dem på gaden, jeg har læst en hel del om svampe på nettet men jeg synes ikke jeg kan finde så meget ang. tørring af svampene, derfor vil jeg nu lige stille et par spørgsmål ang. tørring af svampe som sikkert ender med at være dumme. Men jeg vil nu alligevel tage chanen bare lige for at sikre mig at jeg ikke fucker noget op og spilder mine svampe. :)

Når jeg skal tørre svampene skal jeg så bare lægge dem løst på et stykke papir i en papkasse, feks. en pizzabakke eller en skotøjsæske? Hvor længe skal de ligge til tørre? Og skal de ligge i solen eller i et skab eller måske noget helt andet? Er der en bestemt temperatur de skal tørres ved? Og hvor længe skal de ligge? Er der en måde hvorpå jeg kan se om de er helt færdigtørrede eller ej? Og er der andre ting der skal tages højde for og er der måske nogle eventuelle tips i kan komme med?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Langeland @ Danmark
Oh.. Jeg har egentligt lige et ekstra lille spørgsmål der vedrører emnet nu vi er ved det, de siger at man skal spise en hel del flere friske svampe for at opnå den samme virkning som man får ud af en smule tørrede svampe (Feks. har jeg hørt at 1 gr. tørrede Cubensis vil ca svare til ca. 5-6 gr. friske Cubensis). Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det er sådan? Og vil svampene komme til at veje mindre efter de bliver tørret? Og hvis ja hvor meget vil der så forsvinde?

Titel:
Junior medlem

Hej..

Ja ligesom alle andre friske planter indeholder det jo meget vand. Ca 80-90%( Det er selvfølgelig alt efter hvor friske de er). Når de har tørret nogle dage på et varmt og tørt sted vil de skrumpe meget ind. Og du vil få omkring en 10ende del af hvad du havde før..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Orla Jensen skrev:
Hej..

Ja ligesom alle andre friske planter indeholder det jo meget vand. Ca 80-90%( Det er selvfølgelig alt efter hvor friske de er). Når de har tørret nogle dage på et varmt og tørt sted vil de skrumpe meget ind. Og du vil få omkring en 10ende del af hvad du havde før..

Men ikke i virkning :wink:

Titel:
Junior medlem

Infected cope:
Citat:
Men ikke i virkning

Hvad mener du helt præcist med det?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Cope mener, at virkningen forbliver den samme.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hvad mener du helt præcist med det?

Tror han mener at 10 gram friske = 1 gram tørrede. Og begge dele indeholder samme mængde psilocybin :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

ok tak...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]