Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Hejsa, jeg har nu prøvet svampe en del gange... jeg har et par gange gennemlevet et par "eksistentielle kriser", hvor jeg ligesom har følt mig helt fremmedgjort over for alt og alle. Temmelig ubehageligt... Man ligger i sin seng og føler at man ikke kender sine nærmeste, og har lidt noiarn på... Ja fremmedgørelse er vel nok meget godt beskrivende for den sindstilstand.. jeg har også haft det et stykke tid efter.... Er der nogle der har haft det ligeså?.. jeg har også haft det lidt på ICE ( der var jeg fandme også fuckt!! )... Hvad kan man gøre imod det?.. er der nogle drugZ hvor man helt kan undgå alt den der mindfucking/mindloop/noiarn og hvad det ellers kaldes??. For ingen tvivl om at det er fedt at eksperimenterer lidt, det er bare ubehageligt når man ligesom ligger tilbage med en masse ubehagelige tanker dagene efter!!

Med venlige hilsener en fortvivlet shroom forbruger!!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har også haft det sådan...
En følelse af at man er "forandret" og en modbydelig fortvivlelse og panik som følge af det.
En følelse af fremmedgjorthed overfor verden omkring en. En følelse af at man ikke kan forholde sig til verden omkring en på samme måde som før, og ikke tage hverdagstingene for givet.
En frygt for evighedstrip.

Jeg vil gætte på at mange siger at 2CB/2CI vil være meget godt til at "undgå tankevirksomhed" og mindske mindfuck, men alligevel trippe på.
Jeg har fået "mindfuck", følelser af fremmedgjorthed, "mindloops", eksistensiel krise osv. på 2CI, så det passer ikke helt.
Jeg tror dog, at cannabis kan fremkalde "mindfuck" osv. sammen med stærkere psykedeliske stoffer. Næsten alle de gange jeg har haft negative tanker, ubehagelig tankevirksomhed osv., har jeg røget efter at have taget det stærke psykedeliske stof. Jeg tror, at det er en god idé at lade være med at ryge cannabis-produkter sammen med stærkere psykedeliske stoffer, for at "sætte" de psykedeliske stoffer "i gang". Jeg har ikke oplevet et "rigtigt" trip med hallu'er osv. (ikke hvis de ikke var der før jeg røg) de gange jeg har røget, jeg har bare haft en underlig og ændret tankevirksomhed, der har været meget ubehagelig.

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Min erfaring er at det er det der optager dig mest enten bevidst eller ubevidst, som der kommer frem under et svampetrip. Så når du får den slags oplevelser er det fordi det i forvejen ligger i din psyke, og du vil derfor sikkert være præget af den slags følelser i din normale livsoplevelse (måske kun i beskedent omfang).

Så der er stor sandsynlighed for at den samme type oplevelse vil dukke op gang på gang, også hvis du tager andre psykedeliske stoffer.

Mit råd er derfor enten at få løst problemet via psykolog eller en snak med en god ven, samt en god portion selvransagelse.

Eller også kan du benytte svampene til at få gennemarbejdet problemet. Det gøres ved at tage et højdosis-trip hvor du hele tiden har opmærksomheden vendt indad (Lukkede øjne, trykke omgivelser). Du skal nu følge oplevelsen ligemeget hvad der sker. Hver forberedt på at det kan blive temmeligt slemt. Du kan f.eks. få den tanke at du er blevet sindsyg og aldrig bliver normal igen. Men min erfaring er at man på et tidspunkt kommer "igennem" og "på den anden side" vil du opleve at at du har fået forklaringen på dit problem. Samtidigt vil du opleve at du føler dig mere i live og meget let og glad. Dette vil vare ved i dagene efter, og selv lang tid efter vil du opdage at oplevelsen på en eller anden måde har ændret dit liv til det bedre.

Så jeg betragter faktisk et "dårligt trip" som det mest værdifulde. Men hvis du har tænkt dig at bruge denne løsning vil jeg forslå at du læser noget om emnet først. F.eks. Stanislav Grof's "Introduktion til den indre rejse".

[ 08 Januar 2002: Besked ændret af: Felix ]

Titel:
<På svampe> I definitely gotta agree with you.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har selv oplevet denne følelse flere gange, især hashen syns jeg er slem til at sætte det igang! Og blander jeg først hash og svampe kan det meget let blive rigtigt slemt!

En følelse af ensomhed eller af at være forladt, som om jeg ikke hører til nogen eller noget, en meget ubehagelig følelse! Fremmedgjorthed...

Jeg har så holdt en lang pause fra de psychedeliske planter men alligevel kan denne følelse vende tilbage, hvis jeg for eksempel er sammen med de forkerte mennesker og ikke rigtig er i godt humør osv. Jeg har så gået og tænkt meget over at tage et evt. højdosis svampetrip for at se om man kunne undersøge og forhåbentlig gennemarbejde denne følelse... Men problemet ligger så bare i en stor frygt for at det skulle gå galt og i værste fald ende i en meget værere tilstand... Evt. psykose!

Ved at når jeg allerede har den tanke nu så er det en dum idé, men stadig kunne det jo være interessandt og se om det var muligt og gennemarbejde denne følelse. Har gået til psykolog men syntes ikke at jeg fik det ud af det som jeg havde håbet på.

Nogle psychedeliske special-terapeuter der ude??? :wink:

Ha' en god aften folks!

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg har tilladt mig at flytte dette emne fra gæstebogen til medaljens bagside. Det har den bagdel, at I som har skrevet som gæster, må registrere jer, for at kunne bidrage yderligere til dette emne.

(Emnet er i øvrigt over 2 år gammelt - som en lille info, til de som først for nyligt har skrevet her)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Haha, det havde jeg sq da ikke set, den poppede bare frem under nyeste indlæg... Men hvad, det er et godt emne at tage op synes jeg :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Det er det bestemt - jeg håber det fortsætter. Jeg har selv oplevet dette fænomen, og kan ligeledes skrive under på at det er alt andet end sjovt. Jeg vil gerne skrive noget mere til emnet, og det kommer hvis tid haves :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Har også prøvet de der mindfuck.. Ved ikke helt hvilket stof der fremkaldte (XTC,Svampe,coke,speed eller hashisen) men ved at jeg stadig kan få det selvom jeg har holdt en lang pause fra hårde stoffer.

Genkender det Entheo skrev med at det kunne dukke op når man var sammen med de forkerte mennesker.. I en periode ca. tre måneder
siden gik jeg en del i byen og festede en del på stoffer... Havde gode perioder med kiks, men i længden blev man fucked og jeg skiftede til coke.

Meen på coke var det langt fra bedre, troede de første par gange jeg selv havde fucket det op da jeg drak og røg samtidig eller havde taget for lidt.

Så en dag gjorde jeg mig umage for at finde den rigtige balance og et par lines.. Men aftenen blev langt fra som forventet, fik et mindfuck og alt mit humør blev suget ud af mig og jeg kunne knap nok snakke med mine venner til goa festen.. Følte at alle folk kiggede underligt på mig og at alle bevægede sig væk fra mig totalt minus ladet... Rendte bare rundt med kæmpe pupiller :shock: og havde det af h til.. Selv dør mændene blev forskrækket :twisted:

Siden den dag var og er jeg indstillet på en lang pause... Plejde ellers at have det vildeste humør og fyre den af natten lang..

I en lang periode efter har jeg også været minus ladet specielt med de forkerte mennekser eller andre ting..

Ved ikke hva der skete den aften, det er heldigvis gået over, men kan dog dukke op hvis jeg puffer i ny og næ..

Pas på jer selv..

Mvh.CosmicMind

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Min erfaring med psykedeliske stoffer er, at man ikke kan kan tage det uden samtidig at forandre sig. Der sker en ændring af bevidstheden, ganske enkelt fordi man lærer at opfatte verden på en dybere måde. Bliver man skræmt over forandringen, opstår der "mindfuck" og loops, hvor man biver ved med at blive "opsøgt" af de samme ubehagelige tanker.
Mit råd er, at man aksepterer den forandring som er sket med en (selv om det kan virke skræmmende!). Ofte er tankerne kun ubehagelige, fordi man ikke vil aksepterer sin forandrede bevidsthedstilstand. Slapper man af og flyder med i erkendelsen af at man er et evigt foranderligt væsen, kan man bryde loopet af "onde tanker". Det handler om at kunne RUMME sin oplevelse og turde lade den blive en del af sig selv.

Hver dag forandrer dig
Hver oplevelse ristes ind i dit sind
Hvert trip er en uendelig rejse

Erkend det og rum det.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Mindlooping eller mindfuck kan også skyldes den angst der bliver fremprovokeret af de ubevidste psykiske overlevelsesdrifter, som slås til, når kroppen og sindet oplever ikke at kunne sætte ydre og begivenheder i en sammenhæng. Det er det man populært kan kalde angst for selvtab eller angst for sindssyge, altså i bund og grund, angsten for at miste sig selv. Selvfølgelig er der forskellige ting, der kan trigger angsten, men det kan bl.a. når ens verden og tanker ændrer sig så drastisk, at man føler at man ikke selv er i kontrol over situationen. Angsten afføder nye angstfyldte tanker og så kører karusellen.

Det vigtigste er nok at man ikke tager det for "personligt" og blot erkender at det er en tilstand, der er frembragt af et stof man har taget, og at den tilstand forsvinder, som effekten af stoffet langsomt forsvinder. Så længe virkningen af stoffet står på, kan man ikke gøre andet end forsøge at erkende og acceptere de tanker og evt. åbenbaringer, der kan fremkomme, og hvis der opstår tanke- eller følelsesmæssige kriser under trippet, er det en god idé at snakke med den/dem man tripper med - bl.a. derfor det er en dårlig idé at trippe alene.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Jeg har ikke så meget at tilføje, men vil blot pointere at hvis man har styr på set og setting, og ellers tager de fornødne forholdsregler, kan enhver personlig krise på psykedeliske stoffer undgåes eller bearbejdes på en konstruktiv måde.

Trippet fra svampe, syre, eller andre entheogener, kan ikke vise dig noget du ikke allerede har i dig selv, dit eget sind er kilden til dine oplevelser. Derfor kan man, til en vis grad, styre eller forme sit trip.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg ved ikke lige om dette har så meget med det oprindelige emne at gøre, men vil lige tilføje at hvis angsten begynder at melde sig kan det være en god ide at koncentrere sig om sit åndedræt. At tage dybe og rolige åndedræt synes jeg hjælper meget da man, hvis man ikke tænker over det, nemt kan komme til at hyperventilere lidt når ens verden bliver twisted 180 grader på få sekunder. Dette gælder nok primært de hurtigt virkende stoffer som f.eks. 5-MeO-DMT.
Jeg tror både det hjælper rent fysisk med at ens hjerterytme bliver mere rolig, og det virker (i hvert fald på mig) også psykisk beroligende da man har noget konkret man kan koncentrere sig om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]