Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hejsa..... mig og en af mine venner fik den tossede ide at vi ville se hvordan sertralin virkede hvis men tror mere end det bare normalt må...

sertralin ( er normal givet mod deprasion )

vi for begge 6 tabeller (piller) på 50mg. over ca 10 timer ...

vi blever langsomt mere og mere blæser, og mistede lysten til at spise ( ligesom på amf ) jeg vil sige det er lidt af en sjov oplevelse at prøve det kan kun sige det sådan her danm vi va da glade havde det sjovt, men men er blæster på en helt ny måde ( glem alt om . amf, cola mdma osv )
det her er helt helt andet hele din krop har en passer underlige følser... da jeg endelig gik i seng var det halv svært at falde i søvn. og da jeg endelig sov, sov jeg meget underligt. ik rigtig i en dyb søvn heller ik vågn ,, og vågnet flere gange i de ca 4 timer- 5 timers søvn jeg nu måske fik. ( jeg kan normalt sove på amf og ander stoffer uden problemer )

min ven kunne ik falde i søvn og da jeg vågnede prøve han og opdagede hvordan jeg havde sovet .... ( jeg ved fra venner der få anti depri medicin ) at sådan en pille kan virke i 24timer. .. vi jeg stadig blæser7blanke i hoved af det, dog ik så meget som om natten. men vi regner lidt med at havde et trip på ca 10 timer endu. ?

vi ha så tænkte lidt på , om hvor farligt det er at overdoser på den måde. og hvad der er af skader. ??? osv....

men jeg vil da siger det er pænt sygt at man kan være mega monster blast af sådan noget ( det er jo medcin på recept ) og lovligt...

så slår det mig om man om 10-20 pr updager at at lykkepiller ( anti-depri medcin ) vil blive brugt af unge som fest stof og om man så har fundet ud af hvor farligt det er og nok blevet ulovligt ???

tak for denne gang jeg og min ven vil blæste viden og nok sige ved ik om vi vil prøve det her igen....

OUT :P

Titel: YIIR !!!
Junior medlem

Hmmm .. JaH det var sq meget trippet igår , Men kunne godt tænke mig og høre lidt om skaden ved at indtage "dette" stof .. bivirkninger osv .. hvis der er nogle der ude som skulle have prøvet at indtage det :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Jeg synes sg det er super at i får den idé at undersøge om det er farligt efter i har proppet det i hovedet :D

Junior medlem

AcidDreamer ------> .. Du har lidt en pointe der , Men vi prøvede faktis at finde noget , men uden det store held

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

På det meste anti-depressive medicin er bivirkningerne beskrevet på bagsiden. Det må vel gælde det samme når man overdosérer.. Måske med en lidt større chancer for at optage nogle af bivirkningerne. Ellers tror jeg at jeres serotoninbeholdning godt kan blive bollet lidt ligesom med MDMA. Ved ikke lige hvor jeg har det fra - mener min mor tog antidepressiv hvor der stod at overdrevent brug kunne gøre depressionen værre. Hvilket vel må være mangel på serotonin?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@HeDe > Såvidt jeg kan forstå udfra LMKs artikel, er der tale om om en (selektiv) serotoningenoptagningshæmmer (i daglig tale SSRI = Selective Serotonin Reuptake Inhibitor), og disse virker dårligt sammen med MDMA.
Og hvorfor så det? Tjah, det vil jeg overlade til kapaciteter som Treasure og Dextrose at forklare...

Mvh. Psyko

/Edit: Fandt lige ud af hvad det første "S" i SSRI står for.

Senest rettet af Psyko 20 apr 2005 23:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Simpelthen fordi MDMA indtræder i neuronet gennem transport-protein-receptoren og stimluerer vesiklerne med transmitterstof til at smelte sammen med membranen og udløse signalstoffet (serotonin) i synapsen via exocytose. Hvis den transport-protein-receptor er blokeret af SSRI's som Sertraline, er effekten af MDMA derfor stærkt forringet.

I øvrigt vil jeg påpege at blander man SSRI's og andre stoffer kan der opstå det man kalder Serotonin Syndrom, som i de rette doser, kan være dødeligt. Så ja, man kan godt dø af for meget serotonin. Dog ikke kun med SSRI, men i kombination med noget andet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
.........

Og det var der vi jordlige mennesker stod af! :D
Fandme imponérende at du kan det..

Junior medlem

Vi køre den nu af en aften til på sertralin ... og sjovt nok har jeg lagt mærke til at virkningen føles lidt som MDMA virkning , så
tænkte hvad det kunne skyldes , da der ikke er noget MDMA i dem??
man klapre nemlig også grummer ... syntes det er lidt skummet ... Men ellers meget fedt trip man for når man over dosere lidt :wink:

Titel:
Junior medlem

jeg er helt enig med dig lord-a38 det er pænt fedt

jeg vil ik sige der er som mdma. men nok mere lidt ala amf og efideriner mixet sammen bare ik den samme store virker af blæsted fra amfen

noget som jeg ik helt kan finde ud af er hvordan det kan være man bliver mindre træt af det ? er der et stof i som mindre om amf eller ?
og hvor er det for et stof som nedsætter lysten til spise

:lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvor gamle er i? 15-16?

Under alle omstændigheder synes jeg at det er en rigtig dårlig ide at i lammer jer på sertralin, da i ikke har den ringeste ide om hvad det kan gøre ved jeres serotonin-system på længere sigt.

Og er det ikke fuldstændig åndsvagt at tage det igen efter at i har søgt om information om det og er blevet advaret om det?

Jeg tror sgu lige jeg går ud og spiser 42 clarityn og ser om der sker noget sjovt... :lol:

Mvh Jonas!

Titel: hmm
Junior medlem

Nej vi er 2 , 21 årige tosser :P

Men som man siger , man må jo ofre sig for videnskaben nogle gange :mrgreen:

Titel: Re: hmm
Dedikeret medlem

Lord-A38 skrev:
Men som man siger , man må jo ofre sig for videnskaben nogle gange

Tror næppe det er videnskaben i gør det for.
Lyder mere som en omgang "hva-kan-jeg-blive-mest-lam-af-hurtigst-muligt"

Titel: Re: hmm
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Lord-A38 skrev:
Men som man siger , man må jo ofre sig for videnskaben nogle gange :mrgreen:

Du mener idiotien, right?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror det er med sertralin som med de fleste andre antidoter, hvis man overdosérer så kan det sagtens gå hen og blive værre end det var i starten. Tror sagtens du kan få en depression ved længerevarigt brug.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hede skrev:
Mange for forklaringen Treasure, selvom du ligeså kunne have skrevet den på tysk:P

Prøv at læs Stoffernes virkningsmekanismer. Så virker det måske en smule mere forståeligt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis man bliver frisk, så må det indeholde amf, og hvis man klaprer lidt tænder, så må det indeholde MDMA? For helvede, "unger"! :P Og tror sgu ærlig talt ikke, at det nogensinde bliver et feststof eller kommer op til sokkeholderne af MDMA, amf, coke...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Depression er når du, dig inde bag ved din tanker, dig lige på nippet før dine følelser, du ved hvem jeg taler til allerede nu :-) ikke er i kontakt med dig selv, men fejlagtigt tror at du er I'et, dine tanker og din indre monolog, når du identificerer dig med dit falske-selv som er den historie du fortæller om dig selv, fra en fortid der ikke længere eksisterer, og den historie som andre kan fortælle om dig - det du andre ser i dig, og som du reflekterer dig selv i igennem andre.

Du er ingen af delene.
Zen-Buddhisme .. Taoisme .. Hinduisme ... etc ... 101

Igennem en adskillelse fra og derigennem en forbindelse til alt, vil du opdage at du ikke er dit Ego's ønsker og lyster, eller I'ets tanker og bedrag, ej heller dit falske-selvs identitet som du fejlagtigt så længe har identificeret dig med, pga. vi er vokset op i et samfund der spærer vores sind inde i sig selv.
Socialangst, paranoia, depression og lign. eksisterer kun fordi vi lever efter et dualistisk koncept om hvad der er rigtigt og forkert at tænke, at der findes begreber som godt og ondt.

Psykoaktive farmaceuter kan være nøjagtig ligeså anvendelige til at ændre sindsstemningen som alle andre bevidsthedsændrende substanser som vi psykonauter normalt sværger til ...
Hvad disse psykoaktive farmaceuter ikke gør er at udvide din bevidsthed såsom LCD, LSA, psilocin/4-HO-DMT, DMT og forsåvidt også THC gør. Meditation og hypnose gør det samme.
En artikkel jeg vil mene er spændende læsning for enhver psykonaut er denne .. http://information.dk/234629

Men som altid når man roder med NOGENSOMHELST stoffer bør man sætte sig indgående ind i virkningsmekanismerne af stofferne i hjernen, og vekselvirkningsmekanismerne i mellem stoffet for hånden og andre stoffet man ønsker at blande dem med ... Samtidig med at holde fokus på skadesreduktion ...
Med visdom, ydmyghed, åbenhed og ærlighed (overfor os selv) kan en udforskelse af sindet indefra være en utrolig rewarding experience ..

Namaste <3

Insane psychedelia user!

Hmmm. tråden er 5år gammel. ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Ja :P .. det ser man sgu altid først bagefter! :-P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]