Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 06:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
Siger du at mest af den følte virkning på amf er fra påvirkning af noradrenalin-systemet eller der påvirkes størst antal noradrenalin receptorer?

Hvordan vil du med amf påvirke noradrenerge receptorer, uden også at påvirke det noradrernerge system? Jeg siger at den største virkning med amfetamin kommer ved udløsning af dopamin i basalganglierne. Der er et område i basalganglierne der hedder nucleus caudatus, der har kontakt til pandelappen og den præfrontale cortex, og det her herfra den sansestimulerende effekt kommer, ud over den motorisk stimulerende effekt. Ud over det frigives der jo også beskedne mængder serotonin, ligesom der også blive frigivet noradrenalin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Noget du har læst eller spekulationer?

Titel:
Insane psychedelia user!

Det ville hjælpe hvis du citerede det du stiller spørgsmål til. Ellers forstår jeg ikke dit spørgsmål.

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Underbyg venligst din påstand om at der er mange kex der indeholder MDMA + Amfetamin... :P

Jeg mener bare at have læst at der var en mængde piller der indeholdt både MDMA + amfetamin, ud over også at have hørt det fra venner/bekendte, selv om det er et godt stykke tid siden. Jeg ved godt, at der i SST's rapporter er tale om ret små procenter, der indeholder andet end MDMA, men så vidt jeg ved var for nogle år siden en del piller der indeholdt både amfetamin og MDMA.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]