Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 18:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
En af min venner kom hjem til mig for en måneds tid siden i en ordentlig heroinkoger, han var så langt væk at han hurtigt gik omkuld i en komalignende søvn som jeg ikke kunne vække ham fra.
Jeg brugte den halve nat på at checke hans puls, farven på hans læber, åndedræt osv. for at finde ud af om det var på tide at tilkalde en ambulance.
Sent om natten (ca. 6-8 timer efter han var gået omkuld) fik jeg endelig et svagt "ja" ud af ham da jeg smækkede ham lussinger og prøvede at få ham til at reagere.
Jeg havde sideløbende snakket en del i telefon med en her fra siden som jeg stoler på, og som rådede mig til at blive ved med give ham lussinger osv.
Dagen efter da jeg vågnede var han stadig i "koma", men jeg formåede at vække ham efter en halv times smæk...
Hans hørelse var på det tidspunkt ca. 80% forsvundet, han kunne ikke stå på sine ben og havde ikke engang kræfter til at holde et glas vand selv.
Jeg passede ham de næste 30 timer ca., til han var i stand til stå på sine ben og kravle hjem
Efterfølgende er hans hørelse kommet tilbage, men det tog et par uger og han er stadig svag i kroppen.
Jeg skaffer lige en update på hvordan det går med ham, men jeg skriver ikke hvem det er, da det er hans eget valg om ham stå frem.

Personligt regner jeg med at han ret tæt på at OD'e (hvis han da ikke gjorde det), men er der nogen af jer der har været ude for eller hørt om disse efter/bi-virkninger før?

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Vildt nok.. Så er det sq ikke sjovt længere!! Hvor meget havde han taget?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har selv engang oplevet at være så langt væk på ketogan at min hørelse blev svækket. Jeg ku ik lave andet end at ligge på et gulv og knække mig i en spand, imens der stod en veninde og råbte ind i hovedet på mig. Det lød som en stemme der var meget langt væk midt i en storm eller sådan noget. Hun sagde ihvertfald at hun havde stået længe og råbt før jeg overhovedet reagerede.
Heldigvis varede dette ikke så lang tid, men jeg sov da ret lang tid før jeg var nogenlunde frisk igen.

Det var en lidt skræmmende oplevelse som jeg aldrig glemmer, men så har jeg jo også lært noget af det :)

En af mine kammerater har også ligget i sengen 2-3 dage efter at have spist 500 mg tramadol som depotkapsler. Han havde vist bare haft kvalme og været svimmel.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Iodjini skrev:
En af mine kammerater har også ligget i sengen 2-3 dage efter at have spist 500 mg tramadol som depotkapsler. Han havde vist bare haft kvalme og været svimmel.

jeg har lige væøret ude og rejse i lang tid, og der røg vi masser af pot, men tramadol sys jeg ikk gør noget slemt, dem tog vi også masser af. kunne let æde 5 af dem, 3 Lexapro (50mg stk), 1½ Hydrocone (500mg stk) og sniffe en halv.... samtidig med det selvfølgelig masser af pot.... jeg havde det fint. også dagen efter...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Iodjini skrev:

MIg og en kammerat spiste 30 mg Metadon DAK... Hold kæft han pev... har selv haft det virkelig dårlig efter metadon men har da aldrig set noget ligende det der med kammeraten.. Han ville ikke hjælpes, og så har man det endnu værre.. og har man så ondt af sig selv på sådanne midler, som metadon og eksempelvis tramadol kan jeg se, ja så har man det også værre end det er.. Kuren er Mad, vitaminer og væske nok. og så skal man sgu bare brække sig og ikke holde det i sig. tvinge sig selv til at indtage føde o.sv. Am I wrong??

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Hej alle sammen

Jeg har lige en reminder til alle jer der leger med heroin..... I ved jo godt det er farligt, så hvorfor gøre det? jeg har personligt aldrig prøvet det, så jeg kan ikke udtale mig om, om det er fedt eller hvad det er, men jeg har haft det tæt inde på livet da jeg har haft en kæreste og min bedste kammerat var på det... Min exkæreste er clean nu... Men min bedste kammerat er så lige død af en overdosis.... Det er et meget stort tab for mig da han var min soulmate, vi havde et specielt bånd imellem os som vi havde fået igennem nogen psychedeliske oplevelser, jeg savner ham helt vildt.... Det gør virkelig ondt at miste en der stod en så nær, og så pga heroin..... Det syntes jeg er pisse uretfærdigt.... Ville ønske jeg ku ha reddet ham... Prøv at tænk lidt over at det ikke er sikkert at du vågner op igen næste gang du sidder og kokser i en heroin skævert.... Og tænk lige lidt på dem du efterlader her på jorden, det er sgu dem der lider.... Ja jeg tror vist det var det..... Trængte vist nok bare til at få lidt luft efter mit tab..... Pas på jer selv.....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Mizz J skrev:
Jeg har lige en reminder til alle jer der leger med heroin..... I ved jo godt det er farligt, så hvorfor gøre det?

Det er da også farligt at tage alle mulige andre stoffer, hvor er forskellen på opiater og stimulanser?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Så vidt jeg ved er der en del flere, der er døde af opiater end stimulanser.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Alt kan være farligt i for store mængder, det gælder bare om at kende sine substanser, sine doser, sine omgivelser og sin egen krop/sind.

Dog vil der self. altid være en vis risiko forbundet med narkoindtag.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mizz J@>> Jeg synes dit indslag er meget relevant i diskussionen om opiater. Ikke fordi jeg synes man skal fordømme al brug af heroin, men man skal tænke sig om og ikke bare konkurrere om, hvor lam man kan blive. Selvfølgelig gælder dette alle stoffer, men jeg tror specielt opiater kan narre en, da man bringes til en døs, hvor man ikke handler på faresignalerne.
Det gør mig ondt med din ven. Han lider ikke, men det gør du...

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Det er altså heller ikke for at løfte pegefingeren over for jer, men jeg syntes bare det er trist når folk går hen og dør af det..... Og lige meget hvor meget styr du harover doserne, så kan du jo aldrig vide hvor stærkt det er, og sådan er det jo med alle stoffer, men heroin har jeg bare set snyde så mange gange..... Og det er stadigvæk ikke for at kritisere jer der tar heroin, for jeg kan jo i og for sig være pisse ligeglad med om i går ud og dør, Men syntes bare det at man skal tænke sig lidt om når man leger med sådan noget..... Men det er jo op til jer selv......

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hvis man køber heroin på gaden ved man jo heller ikke altid hvor meget det er cuttet op, og det kan derved være svært at dosere.
Hvis man har adgang til rene stoffer, mindsker det risikoen for at overdosere.

Kend dit stof. Kend din krop.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:

Kend din kilde.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Odden skrev:
Citat:

Kend din kilde.

Start med en lav dosis? Hvis man gør det, vil jeg påstå at man kan reducere risikoen betydeligt.

Mht. heroin og overdosis, anbefales det at man tager det sammen med nogen der er "clean", så de kan hjælpe en på hospitalet, hvis det går galt. Somregel stopper heroin ikke åndedrættet helt, men nedsætter det bare til et faretruende lavt leje, og derfor kan folk somregel reddes, hvis de får lægehjælp indenfor en time.

Mvh. Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Psyko skrev:
Somregel stopper heroin ikke åndedrættet helt, men nedsætter det bare til et faretruende lavt leje, og derfor kan folk somregel reddes, hvis de får lægehjælp indenfor en time.

Mvh. Psyko

Øh, det kommer vel ligesom an på hvor meget man har taget?! Hvis man tager nok, kan man dø inden for få minutter. Men så skal man også tage meget fejl af sit stof!
Men klart, det er en god ide, at være sammen med andre, når man tager det.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Fanny skrev:
Psyko skrev:
Somregel stopper heroin ikke åndedrættet helt, men nedsætter det bare til et faretruende lavt leje, og derfor kan folk somregel reddes, hvis de får lægehjælp indenfor en time.

Mvh. Psyko

Øh, det kommer vel ligesom an på hvor meget man har taget?!

Ja selvfølgelig, men det var også derfor, jeg gjorde anvendelse af ordet "somregel." Selvfølgelig er det muligt at få decideret vejrtrækningsstop, jeg pointerer bare, at det ikke er det mest normale ved heroin/opiat OD.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
troede man blev pisse afhængig af det shit, noget i leger meget med?

Titel:
In our memories

Madpilot skrev:
troede man blev pisse afhængig af det shit, noget i leger meget med?

Legede med er den korrekte form i mit tilfælde...men det er for simpelt at sige, man bare bliver "pisse afhængig af det shit."
Så enkel er virkeligheden altså ikke, selvom det bestemt er et stof med misbrugspotentiale, og desuden er fysisk afhængighedsskabende.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps... der skal en del til før man bliver fysisk hooked.

Småskør som jeg er, fik jeg engang den ide, at se hvad der ville ske hvis jeg tog heroin dagligt i en måned. Med ca. 3 doser fordelt på eftermiddagen og aftenen.

Dog ikke heroiske knock out doser, da jeg foretrækker små til moderate doser opiater.

Jeg holdte dog en dags pause 1 gang i ugen, for en sikkerheds skyld.

Efter en måned var det eneste jeg oplevede en næse som løb en smule, frøs mere end normalt. Samt en enorm lettelse ved endelig at kunne komme til at skide ordentligt igen :P da opiater giver kraftig forstoppelse.

Da jeg stoppede var der ikke den store trang til at løbe ud og skaffe mere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
okay, så er det ikke så slemt som man ellers kan læse op på de "rigtige" sider, eller ser i film for den sags skyld, men det kunne jeg vel have sagt mig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]