Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
jeg har mistet mine skills indenfor jointrulning, før var jeg hardcore ruller, men nu fucker det hele.

Well, det går galt når det er jeg har placeret filter på pape og rullet det en halv omgang rundt og proppet mixet i... når jeg så skal rulle det helt rundt så er det at der kommer problemer, det bliver ikke stramt nok.

Desuden fatter jeg heller ikke at lave dem smalle nok til det nye sølvrizla der er kommet.

Kom med nogle tips :D

får i også sådan nogle dårlige rulle perioder?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
kan høre du vælger den "internationale" måde at rulle på.. det er altså lettere at lave hylstret først... meeen husk at enden af det rullede pap ikke må være i åbningen efter du har rullet den halve omgang.. det er totalt svært at forklare.. lav pappet ekstra stramt så det kan gi´ sig en smule hvis det er.. hold en finger stramt på enden af papiret hele tiden..

Kan ikke forklare det bedre.. sæt pappet og papiret i spænd. eller du kan måske slikke det for neden så det sidder fast. kun for neden så er der stadig en åbning.. arrrghh gid man ku forklare det.. men jo har os haft perioder hvor det har kostet et ekstra papir eller to hver gang.. :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
ey madpilot.
Der er ingen der siger at du er nødt til at rulle i hånden (=klistre den efter du har fyldt den, for dem der bruger andre udtryk). Vil foreslå du bare ruller en enkeltlags (eller flerlags, hvis du er bedre til det) og så fylder mixet i bagefter...
Mht. sølvrizzla (troede det var sølvsmoking du mente; de er også smalle as hell) så kan du altid rulle en nice cylinderjoint... Så er papirerne faktisk ok... Mit foretrukne papir er blå smoking, fordi jeg ruller enkeltlags (dem med overskydende papir) så det gør ingen forskel om papiret er for bredt, og så er det også helt i orden at kunne lave store pinde når man har lyst, uden at skulle sidde og lime flere sammen.

Mit bedste tip er et filter tip de luxe!!! :D
Ruller kun dårligt når jeg er så stiv at jeg ikke kan stå længere! hehe
Brug evt søgemaskinen, er sikker på der har været spms ang rulleteknikker før...

-Bowphus-

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak skal i have, jeg har fundet ud af at det går galt når jeg bruger for blødt materiale til at lave filter af, hvis jeg bruger noget pap så er det great

a.mus jeg forstår dig skam sagtens :)
synes bare ikke det er nemmere at fylde den op først, syns det tar længere tid

yeah filtertips er nice...

mht smoking papes... hvor mange er der og hvad er de forskellige?
der er blå, rød, slim, grøn, eco, smoking de luxe,

og enlags... har forsøgt men det er ik ligefrem gået optimalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Madpilot skrev:
tak skal i have, jeg har fundet ud af at det går galt når jeg bruger for blødt materiale til at lave filter af, hvis jeg bruger noget pap så er det great

mht smoking papes... hvor mange er der og hvad er de forskellige?
der er blå, rød, slim, grøn, eco, smoking de luxe,

Pap ? Har du røget gamle grafikkort eller sådan noget ??? Håber ikke at du mener bølgepap eller sådan noget... :P

Men tyndt pap á la tykkelsen på en cykelbillet købt i KBH eller lign. er nok det bedste. Det skal være spænstigt, og ikke flosse eller blive blødt når man ruller det, det skal bevare sin form når du har lavet filteret, og være fjeder-agtigt. Sådan har jeg det og alle mine kammier osv.

Mht. til paper...

Blåt:

Er ret tyndt og er lavet af rispapir. Smager ikke rigtig af noget. Er god hvis du kan lide mellemstore joints. Er ret tyndt, og hvis man ikke er så øvet kan det være svært at lave jointen "hård" i bunden, så den ikke "bøjer".

Rødt:

Er også ret tyndt, og vil jeg tro er lavet af rispapir (??? ved det ik men smager derhen af synes jeg, ryger det sjældent) Er tykkere end blåt, og er måske lidt nemmere at rulle med. Er lige så bredt som blåt.

Grøn:

Er "stivere" i papiret, og er lavet af hamp (!). Er nemt at lave en flot cone af hvis man ikke er så øvet, da det som sagt er stivere i papiret, men næsten ligeså tyndt. Mange synes det er nice at ryge ren cannabis i stedet for at ryge det og ris. (f.eks. en god skunkjoint)
Er også god hvis man ikke har noget røg, og rulle en joint kun med ristet tobak, det tager den værste hunger, men det er nok placebo, men det hjælper :D
Er bredere end blåt og rødt, 3 mm mener jeg, og det giver lidt hvis du kan lide joints der er lidt tykkere end "normale".

Sort:

Slim line. Er af rispapir så vidt jeg husker, og har samme smag og alt det der som blåt. Men er smallere, og er god hvis du kan lide at ryge tynde joint, eller ryger spanskere. Er godt til filtertips hvis du vil have en lang slim cone med et lille filter.

Eco:

??? Aner det ik, har aldrig prøvet det, ved ik hvorfor, men det må jeg da så gøre...

Håber du kan bruge det til noget ;)

/Tager forbehold for fejl, da der sikkert er nogle. Bare ret mig... Alt er på huskeren, da jeg kun har en pakke grønt lige nu, plus jeg ik gider at søge... :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Eco er da lavet af økologiske hampfibre hvis jeg ikke tager helt fejl..?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Pap ? Har du røget gamle grafikkort eller sådan noget ??? Håber ikke at du mener bølgepap eller sådan noget...

hehe nej nej, heller ikke pap, men sådan noget der er på forsiden af blade, M! og sådan nogle, det er nice.

ryge spanskere? hvad vil de sige?

tak for den fine gennemgang af papes

nogen der har et par tips til at rulle enkeltlags?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Jeg plejer gerne at bruge den firkant af pap der er "toppen" af en pakke cigaretter når den er lukket. Det passer perfekt i størrelsen, og er nemt lige at rive af.

Titel:
Medlem

Madpilot: Er ikke selv så hardcore til at rulle endnu, men du kan gøre det ved at lægge papiret med limen nedad. Når du så ruller, fugter du papiret så det limes sammen, og det overskydende bliver hængende. Dette kan man så brænde væk bagefter, og hvis du er hardcore skulle det kunne lade sig gøre at tænde jointen direkte med flammen ;).
Men okay, noget jeg har læst i "joint rollers handbook", håber det kan bruges!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Madpilot skrev:

a.mus jeg forstår dig skam sagtens :)
synes bare ikke det er nemmere at fylde den op først, syns det tar længere tid

yeah filtertips er nice...
.

Vi har snakket forbi hinanden her. jeg forstod på dig at du rullede den en halv omgang. puttede mixen i og færdigrullede jointen med mixen i.. det er den måde som jeg kalder den "internationale" måde. kalder den dette fordi den bruges en del i Holland og især i USA.. Men som jeg os sagde så er det lettere at rulle hylsteret først og prop mixen i bagefter via. et A4 papir foldet på midten. :lol: eller en bruchure fra en grillbar whatever :P ser os dette som den klart nemmeste og hurtigeste måde at lave en lige ukrøllet Joint på. Medmindre man er "opvokset" med den anden metode.

Mht filtertips... syns det er spild af penge for det er kun pap men okay de er udemærket at suge på... et glasrør er nice, for man kan se røgen gå igennem det og man kan se at det er 100% rent bagefter når man har smidt en piperenser igennem det.

mine favorit papirer er:

Slimpapir: guldpakken Slim som er af Tyndest matriale, eller den gule Eco... begge er pure hemp papir selvom det ikke står på guldpakken, men det er det..

Normalt: Den grønne "Kingsize Green" os´ pure hemp papir

min favor til en slimjoints er helt klart den i guldpakken

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Det skal lige siges at hvis man ryger pot/skunk, kan det ikke betale sig at lave keglen først og hælde mix i bagefter. Her er det helt klart nemmere at rulle lortet med mix i da det ellers ikke på nogen måde har en chance for at blive stramt nok til at ryge. Hashmix har struktur mere som pulver, hvor pot/skunk er mere tobakagtigt, derfor er hashmix for løst til at rulle ordentligt med når man laver keglen (synes jeg), mens pot/skunk er lige tilpas.

Det er nok også derfor denne metode er kendt som "den internationale", da man jo i f.eks. USA næsten aldrig ser hash nogen steder, og det derfor er mere praktisk at rulle sine joints "rigtigt".

Rent æstetisk synes jeg selv det er meget sejere at rulle sine joints med mix i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

log skrev:
Det skal lige siges at hvis man ryger pot/skunk, kan det ikke betale sig at lave keglen først og hælde mix i bagefter. Her er det helt klart nemmere at rulle lortet med mix i da det ellers ikke på nogen måde har en chance for at blive stramt nok til at ryge. Hashmix har struktur mere som pulver, hvor pot/skunk er mere tobakagtigt, derfor er hashmix for løst til at rulle ordentligt med når man laver keglen (synes jeg), mens pot/skunk er lige tilpas.

Det er nok også derfor denne metode er kendt som "den internationale", da man jo i f.eks. USA næsten aldrig ser hash nogen steder, og det derfor er mere praktisk at rulle sine joints "rigtigt".

Rent æstetisk synes jeg selv det er meget sejere at rulle sine joints med mix i.

:wink: jeps du har ret i alt det du siger der.. og yes det er klart mere stilet at håndrulle den..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Cowboysmøger hehe :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
HardcoreWizard skrev:
Madpilot: Er ikke selv så hardcore til at rulle endnu, men du kan gøre det ved at lægge papiret med limen nedad. Når du så ruller, fugter du papiret så det limes sammen, og det overskydende bliver hængende. Dette kan man så brænde væk bagefter, og hvis du er hardcore skulle det kunne lade sig gøre at tænde jointen direkte med flammen ;).
Men okay, noget jeg har læst i "joint rollers handbook", håber det kan bruges!

Hmm, vil mene det er en lidt dårlig måde at gøre det på og forklare det på. Jeg ruller oftest etlags. Min metode: Vend limen 'udaf' så den peger mod dig selv. ruller papiret rundt om filteret, slikker på limen, o glægger papiret hen over (kort fortalt, kræver lidt snilde :D ) har lavet en illustration, til etlags cylinder jar:
Billede

A.MUS skrev:
Mht filtertips... syns det er spild af penge for det er kun pap men okay de er udemærket at suge på... et glasrør er nice, for man kan se røgen gå igennem det og man kan se at det er 100% rent bagefter når man har smidt en piperenser igennem det.

Hvis du minimum bruger ca 40 kr på en joint, kan du vel smide de 20 ører det koster pr filtertip :) Men 100 p det er også nice at suge på glasrør!

-Bowphus-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]