Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: san pedro
Medlem
Brugeravatar

har en san pedro som saetter skud men alle skud vokser op i en spids og bliver ik rigtig tykke nogen der ved hvorfor mon

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
tålmodighed :wink:

Når først det bliver sommer viser det sig at den spids du snakker om bliver længere og længere og senere vil selve kaktus stammen følge trop mht. breden..

Skriv hvis jeg tager fejl.. eller hvis der er en faktor jeg har overset..

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

den der laver skud er omkring 30 cm nu men den er meget tynd og er begyndt at boje meget nu nogle steder er den meget tynd sa er den vokset lidt nu igen og saa tynd hvis du forstar..nogle af skudende har lavet rodder og vokser fint synes bare det liger at de vil komme til at ligne modern..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
baktus skrev:
den der laver skud er omkring 30 cm nu men den er meget tynd og er begyndt at boje meget nu nogle steder er den meget tynd sa er den vokset lidt nu igen og saa tynd hvis du forstar..nogle af skudende har lavet rodder og vokser fint synes bare det liger at de vil komme til at ligne modern..

Jeg tror at grunden til at den er lidt "mutant"-agtig er at den om sommeren gror sig tyk og om efteråret og foråret tynd.
Ellers omvendt. Min gør det samme, men jeg synes bare at det virker ret så logisk inde i mit hoved..

/Cope

Titel:
Medlem

slettet

Senest rettet af deletedusername 16 okt 2013 14:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

UTFSE!!!!!!
Gør det dog uden at du ska ha det at vide.

Og nej frøene har ingen virkning

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

.... hvad med frø fra Peyote? det samme går jeg ud fra...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Denne gang svarer jeg ikke for dig. Brug nu den søgemaskine... slå det op på http://www.erowid.org eller en anden side... som du selv finder frem til

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
baktus skrev:

Hvis du vander den om vinteren og den har det tempereret (16-20c) vil den sætte nye skud - dit problem er nok for lidt lys. Hvis du ikke vil overholde vinterpausen skal der meget mere lys til end din vindueskarm kan levere.
Men den skal nok komme sig til sommer - ellers skærer du den bare ned og lader den lave nye skud. Næste vinter vander du den så bare ikke og stiller den koldt så er den fin igen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Kaktus Klausen skrev:
baktus skrev:

Hvis du vander den om vinteren og den har det tempereret (16-20c) vil den sætte nye skud - dit problem er nok for lidt lys.

Jeg skulle hilse fra mine T. Peruvianus, og sige at de behøver ikke engang vand for at de vokser om vinteren, lys er nok.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Nelson Muntz skrev:

Jeg skulle hilse fra mine T. Peruvianus, og sige at de behøver ikke engang vand for at de vokser om vinteren, lys er nok.

Så må du endelig hilse igen og lade dem sige til deres ejer de nok gerne vil stå lidt koldere :) kan du ikke flashe dem?

Lys er ikke engang nødvendigt - varme har fået mine cuttings til at skyde helt vildt i en mørkelagt skotøjsæske foret med avispapir. Skuddene er helt lysgrønne og tynde - efter jeg har taget nogen fra og sat under 10.000 lumens/6400K blev skuddene mørkere og tykkere i løbet af få dage. Men når Baktus får helt tynde skud på 30 cm. er det muligvis et spørgsmål om for lidt lys. Baktus: et billede siger mere end tusind ord.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]