Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Så er jeg tilbage igen. Jeg ryger stadig bong dagligt og ta antidepressions pille imod min depression. Med det går ikke bedre af den grund :?

Jeg tænker tit på at lægge hashen på hylden, men jeg er ikke så sikker på at livet uden er det vær. Desuden givet det en masse tid til at lave andet, men jeg ved ikke hvad! De fleste af mine hobbyer omhandler en eller anden form for destruktion eller selv-destruktion.

Mit problem er vel egentligt at jeg ikke har ret mange venner og idet hele taget ikke sankker med ret mange... Jeg er ikke særlig snaksaglig :) og jeg føgler at jeg ikke har noget at snakke med folk om, da jeg ikke kender nogle der har de samme interesser som jeg. Hash, kemi, hellige planter og METAL i alt forstand.

Jeg er forresten 22 og er håndværker og bor i køge-området.

Skriv evt. en PM.

PS. der kun godt går et par dage før jeg lige får logget mig på igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Hvis man er deprimeret er det efter egne erfaringer en meget meget dårlig ide at ryge fed hver dag.
Du bliver bare mere og mere depresiv.

Men hvis du mangler nogen at snakke med om de ting du nævner er jeg sikker på du kan finde en masse her på siden.

Fx. undertegnede..

Håber du får det bedre

Magnum

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tag det roligt... det er ganske normalt, at ens eneste drifter er sex, narko, penge og musik. :)

Titel:
Medlem

Lad være med at ryge hash i en tid. Det siger sig selv og det siger du selv.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Stop med hashen!

Til at sove på kan jeg anbefale Melatonin. Det er ganske lovligt og har en fortræffelig virkning

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Tidligere holdmedlem

Min erfaring med hash og deprssion er så noget anderledes......det kan fint hjælpe mig igennem hårde tider, og det hjælper 100% sikkert, ligger lige en dæmper på det....tager kanterne.....

Så når det går bedre kan jeg så lægge vanen på hylden igen....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Først og fremmest få dig nogle ordentlige hobbyer...

Dyrk noget motion sport, så du kommer ud af din sumpede dagligdag. Der vil du helt sikkert også have større chancer for at danne et socialt netværk.

At du ryger hash kan der være flere meninger om.. Men hvis du gør det alene og det fylder hele din hverdag ville jeg klart råde dig til at ligge den på hylden.. Bare i en periode ihvertfald..

Go bedring

>CosmicMind<

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Dine hobbyer lyder spændende. Fortæl lidt om dem hvis du har lyst? Hvis du ikke selv er utilfreds med din livsstil synes jeg ikke du bør lave den om bare fordi den ligger langt fra normen. At ryge hash, læse bøger og høre metal er stort set også det eneste jeg laver om vinteren. :)

/karma!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Har ikke noget imod hash eller metal.. Men som han selv skriver

Citat:
De fleste af mine hobbyer omhandler en eller anden form for destruktion eller selv-destruktion.

Så ville det ihvertfald være klogt at starte der. :!:

Titel:
Junior medlem

De gange jeg ikke har at røget i et par dage, kom alle de deprime tanker igen, som: ensom, indadvendt, ingen kærste (og ingen de store erfaringer). Desuden jeg jeg osse ved at være godt træt arbejdet, som er en stor grund til depressionen, tror jeg. Jeg er begyndt at se efter noget andet og det bliver godt at komme ud og møde andre.

Uden hashen bliver dagligdagen helt anderledes. Intet er det samme :? Jeg må finde noget andet og bruge alt min tid på... Bliver virkeligelig god til et eller andet. En lidenskab.

Som de fleste af jer der har røget dagligt nok ved, så får man ikke rigtig lavet noget på en dag. Når jeg først har røget ender det gerne med at jeg stener tv, spiller PS2 eller WoW (fedt spil, kan varmt anbefales :D )

Mine hobbyer...? Jeg har de sidste par år fundet ud af at kemi egentlig er spændende, men jeg har ingen faglig viden udover folkeskolen og hvad jeg kan finde på biblioteket. Jeg har mest holdt jeg til ting med "energy" i. Som at sætte en tændstik til et metalpulver og et oxiderende kemikaile har altid været sjovt. Eller i en lukket beholder :D
Jeg har osse prøvet andre ting, som simpel distillation, fremstilling af metalsalte osv. Men det er ret begranset da jeg ikke rigtig har noget i lab. udstyr.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Hør du ik den eneste der har det på den måde med komme i kontakt med folk.. der er mange der også har det på samme måde :oops:
En anden ting.. Hvis du er deprimeret som du selv siger så gøre dig selv den tjeneste og stop med at ryge eller hold en pause. Du blir nødt til at stop med ryge det ikke det værd og din depression vil kun blive værre.
Jeg ved også fra erfaringer at det er ikke nemt at bare stoppe det.

Ellers kan du prøve at skærpe ned på det og finde dig nogle interessere hold dig beskæftiget.. desuden husk at din depression er kun en periode lad være med at opgive eller se mørkt på din hverdag, for så går du glip af andre gode ting 8)

Er der slet ikke noget/nogen der holder dig oppe? Udover at du interessere dig for kemi og hash mm.

Hilsen

Bluevision

Senest rettet af Bluevision 11 mar 2005 20:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Kan du ikke stop fra dit arbejde og finde et nyt et.. Det altid godt og sundt for én selv at møde nye mennesker/ nye udfordringer, for ellers kommer man ik videre med livet. Måske burde være lidt mere åben- ved godt det ka være skræmmende, men man er jo nødt til at kaste sig ud idet.. Du har chancen for ændre din hverdag og gøre den bedre.. Hvis man kun laver hele tiden det samme og der ik sker noget nyt. Så det klart man står fast og bliver deprimeret. Du burde holde en pause fra arbejdskravene. Du kan bruge den tid mens holder pause til at samle erfaringer til arbejdet, studie eller idet hel taget til livet..

Måske fortjener du at give dig selv lidt fred og ro? Det kan være at stop fra dit nuværende arbejde vil kunne give dig en
oplevelse af succes fremfor hashen, negative dystre tanker om en selv og ens liv osv. En anden ting.. DET KUN OP TIL DIG SELV DER AFGØRE DET MED STOP HASHEN, men j vil råde dig til holde en pause :D
Selvfølglige er det ok og ku være meget rart at ryge en gang imellem, men det kommer an på ens humør..

Håber nogle af min råd vil hjælpe dig og få dig til at tænke over nogle ting.. Husk de andre der har skrevet til dig har ret i mht motion.. tro mig det er den bedste medicin til kroppen og psyken :)

BlueVision

Senest rettet af Bluevision 12 mar 2005 13:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg ville selv stoppe med et hvilket somhelst (mis)brug, hvis jeg kunne mærke, at jeg brugte det til at bedøve eller undertrykke smerte/frygt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja man skal stoppe med det især hvis man er deprimeret har det slemt.. folk skal ikke gøre det for at undertrykke smerten/frygten.. DET VIL KUN GØRE DET VÆRRE..

BlueVision

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at begynd at gøre mere for dem du har nærmest - det kommer efter min erfaring dobbelt tilbage i og med man selv får det bedre med sine handlinger og dine nærmeste vil gengælde din handlinger - det kan dog tage lidt tid.

Desuden hjælper sport på velværet. Jeg er selv nybegynder til kick/-thaiboxing og det er en fed sport/hobby og jeg har hurtigt opbygget en glæde for det og et kameratskab til de andre på holdet.

Og - Pas venligst på med hashen..: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6332

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hash skulle faktisk indeholde SRI!

Serotonin Re-uptagnings hæmmer

Men eftersom dette IKKE er nok til at afgøre om man er deprimert eftersomd et normalt ligger på et dybere niveau så er det mere vigtigt at finde til bunds i hvorfor du er depressiv

Jeg vil ikke anbefale noget som du ikke går og roder med, for jeg kender dig jo ikke, men har du prøvet Ayahuaasca?

Hvis du kægger dine SSRI (noget være CRAP!) på hylden så kan du begynde at tage en maoi hæmmer eventuelt spiced med noget DMT!

Så fuck den depression, livet er fuld af lykke hvis vi bare griber efter den, lav noget konstruktivt, skab noget kunst osv

Mvh. Astral

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Hvis man går rundt og er deprimert, ville jeg nok ikke råde til at rode med stoffer som Ayahuaasca, DMT osv.

Tror ikke lige ens sind er klar til det, plus hvis manden ikke har prøvet andre psykedeliske stoffer før er det nok ikke det bedste....

Vil også bare råde dig til at lægge røgen på hylden og dyrke noget sport, evt holdsport!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ok men vi kender ham jo heller ik vel?

Så derfor er det svært at sigen hvor slemt hans depression er og hvad der hjælper mod hans depri.. og det kun op til ham hvad han vil indtage.. me dog så er det altid godt at spørge andre til råds..

BlueVision

Senest rettet af Bluevision 12 mar 2005 15:29, rettet i alt 3 gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Maoi er altså en antidepressiv

Og DMT er ikke et stof det er en neurotransmitter!!!

Selv ekstremt SMÅ doser kan give STOR anti-depressiv effekt

Der er jo ikke nogen som siger at han behøver at tage gigant doser

Faktisk er en lille dose på 10 mg DMT faktisk rigeligt til at give en god antidepressiv effekt for mange og DET er vel ikke så galt

Desuden så frigøre motionm fri radikaler :D

Titel:
Insane psychedelia user!

DMT er et hallucinogen og at tage MAOI for antidepressiv effekt er helt hen i vejret.

Og gider du så ikke godt tage din ayahuasca og proppe den langt op i røven. Jeg er snart træt af at dit svar på alle problemer er den lortedrik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]