zachyon skrev:
Det jeg mente var at en der spiller guitar f.eks lytter meget til hvad der spillet i sangen og hvis det lyder fedt gerne vil lære det samme, og det er selvfølgelig objektivt det her men kunne ikke forestille mig at en der laver Psy Trance, kan lave lige nøjagtig de samme lyde som en anden kan?
Mhv Zachyon
Du tager fejl. Det kan man sagtens, men jeg tror ikke at det er relevant for snakken om hvordan musikeres hjerner fungerer. Jeg tror at de snakker om hvilke følelser lydene (musikken) giver lytteren, ikke om at vide hvordan man genskaber det selv. Men det er alligevel relevant, det du snakker om, fordi den viden man har, får automatisk én til at tænke hvordan det stykke musik er lavet. Jeg tænker i hvert fald selv konstant over hvordan lydene er lavet, hvilke instumenter det er, hvilke effekter osv. helt automatisk. Det kan ikke-musikere af gode grunde ikke (eller det kan de jo godt, men de kan ikke finde svaret så ofte som folk med denne viden kan).
Ergo er musikeres hjerne aktivitet langt større end ikke musikeres, når de lytter til musik. Tror i bund og grund at det er det som er essensen beg snakken.