Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Hej!

Jeg læste noget på dr.dk om "opfindernes ø" og kom tilfældigvis ind på noget med at udvinde koffein fra the. Der er en udførlig beskrivelse (med billeder :D ) af, hvordan man gør.
Der står godt nok skrevet til sidste, at det koffeinekstrakt man får udvundet er giftigt, men det kunne jo ligeså godt være noget "skræmme skræmme halløj". Koffein er jo nok heller ikke helt sundt for kroppen.
Hvis nogle med lidt mere forstand på ekstraktioner end jeg, ville tjekke det ud, ville jeg blive glad.

http://www.dr.dk/videnskabold/radiotv/r ... offein.asp

Titel:
Medlem

Hmm, koffeinen bliver omdannet til freebase, og derefter sublimeres det. Produktet burde være forholdsvist rent (medmindre der er baserester tilbage?), så de skriver det nok fordi folk der ikke er specielt kemi-kyndige helst ikke skulle komme til at indtage natriumkarbonat. Herudover er koffein dødeligt hvis det indtages i store doser.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hehe, er det bare mig eller er det ikke 100% af ethvert materiale, der består af kemiske stoffer??

Citat:
Teplantens blade indeholder store mængder kemiske stoffer - de udgør helt op mod 30 procent af bladenes tørvægt

Men ellers lyder det som en ganske simpel ekstraktion man nok skulle kunne klare at lave i hjemmet. Bare pas på med opvarmning af olie hvis ikke man har en termostat. Det eksploderer nemt det skidt...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Det lyder jo fint nok. Måske skulle man købe sig noget soda og få lavet lidt koffein. Det kunne være sjovt at prøve, selvom mange af mine bekndte egentlig ikke bryder sig synderligt om den rene koffeins effekt.
det skal vel prøves. (i små mængder)
Tak for svarene

VH
Jonas

Titel:
Medlem

Ret misvisende ja, men der menes vel bare alt der ikke består af cellulose eller?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Tak for linket Nashet!

Nogen som ved om det ville kunne bruges til andet end koffein?
Så vidt jeg har opserveret de gange jeg har prøvet 5-MeO-DMT kommer det heller ikke over på væskeform når det opvarmes.. Men det er måske ikke neutralt ligesom koffein når det er taget fra planter?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]