Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: fugtighed
Medlem
Brugeravatar

vil lige horer nar nu men har kagerne og satter den i bedrollers og de skal sta i et skab og bedrollerne er jo lufttatte er det nok til at holde fugtigheden som den skal vare el hvad kan men g're de skal sta ved ca 25 grader i rummet...holder de s[ den fugtighed de skal have el skal de sprotes med vand engang imellem..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Så vidt jeg ved skal de sprøjtes med vand engang imellem :)

Titel:
Medlem

.steen. skrev:
Så vidt jeg ved skal de sprøjtes med vand engang imellem :)

Ud fra din smiley at bedømme var det en joke, men det er måske ikke det smarteste når den der spørger kan tage det for gode varer.

Baktus:

Du skal sørge for at holde en rimelig høj fugtighed inde ved svampene, men du må ikke sprøjte vand på svampene. De kan godt blive vellykkede selvom at du sprøjter direkte på dem, men lad for en sikkerhedsskyld være.

Hvis du kommer til at sprøjte på dem alligevel og de bliver misdannede, så gør det ikke noget, da de misdannede svampe er fuldt ud lige så potente som de svampe der ser normale ud.

Det jeg selv har erfaret er at mange af de svampe der bliver sprøjtet på mens de er små, simpelthen stopper deres vækst, og det er man jo ikke interesseret i.

En anden ting er at svampene skal have ilt for at kunne vokse. Derfor er det ikke smart at have dem til at stå i noget der er lufttæt. Lidt udluftning er fint nok.

Til sidst vil jeg sige at det med luftfugtigheden behøves du ikke tage så alvorligt. Om der er en fugtighed på 80% eller 100% gør ikke den store forskel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ok tak.. men du skriver de gerne maa faa lidt ildt er det saa nok men de sma huller der er i laaget paa bedrollers el skal jeg bare ligge laaget l'st paa...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
en joke? hehe nej! hvorfor skulle jeg dog det.
jeg har blot taget fejl så.

Titel:
Medlem

.steen. skrev:
en joke? hehe nej! hvorfor skulle jeg dog det.
jeg har blot taget fejl så.

Ok. Det troede jeg bare ud fra din smiley.. min fejl.

Baktus: Huller er ikke nok. Lig låget så det ikke dækker hele bedrolleren og så sørg for at lufte ud et par gange om dagen.. det kan du gøre ved at vifte med et stykke pap eller noget i den stil.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]