Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har aldrig dyrket nogen former for svampe. Har dog længe kigget rundt i de topics der handler om det her på psy men syntes stadig ikke jeg er helt 100% sikker på hvordan jeg går igennem alle de forskellige trin. Jeg har prøvet at kigge på piercers dyrkningsguide men jeg kan ikke få linket til at virke. Ligger den stadig et sted ? Der er også lidt forskellige udtalelser omkring forholdet mellem vermiculite og rismel, hvad bruger i ? Hvor fint er det rismel i bruger ? Er der nogen der har en dansk guide eller en i et EKSTREMT let engelsk, fordi jeg fatter sku ikke det hele af dem jeg har set på engelsk rundt omkring på nettet. Jeg ved det har været oppe, men jeg har ikke i min søgning kunne finde nogle svar..

Edit: Stavefejl

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
http://www.psychedelia.dk/hosted/kaktus/svampe/ << den der har jeg brugt og den er lige til at gå til synes jeg

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg kan især huske piercers Trin 1 : Tøm gele’ glasene - det er en bedrift i sig selv når det er tale om grøn mint gelé....

Husk : bare gå igang og lær af dine fejl ved mycologi - det grundliggende har du sikkert allerede læst. Du vil kunne mærke når du knytter hånden om dit mix af verm/ris/vand om det har den rette konsistens. Fyld dine glas med det uden at trykke mixet for meget.

3 kopper verm. 1 kop ris 2 kopper vand - print evt. piercers guide ud på papir det hjælper nogen gange på forståelsen. Men den virker...

Billeder der passer til Piercers guide er her :
[url]http://www.mushmush.nl/?page=home\methods\cultivation_of_psilocybe_cubensis_on_riceflour_cakes[/url]

du kan bruge alle slags ris alle slags korn - mel som hele - bare så længe de ikke er behandlet med fungicider - altså økologisk er hvad du kigger efter... jo friskere malet jo bedre - gør det selv i en kaffemølle.

purple peace

Titel:
Læste lige min guide igennem igen, det er jo nogle år siden jeg skrev den.

Jeg forstår ikke at den skulde være sværd at forstå, men spør da endelig løs. Du skal bare være lidt mere konckret, hvad er det for et punkt du ikke forstår?

Det skal også lige siges der er bedre måder at dyrke svampe på, men dette er en nem og billig metode.

MVH
Piercer :twisted:

PS. Hvis du siger trin 1 bliver du banned

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Piercer skrev:
PS. Hvis du siger trin 1 bliver du banned

@Piercer:

Bortset fra, at trin 1 forekommer temmelig uklart og nemt kan virke forvirrende (hvad er det helt præcis du mener med gelé glassene?) så tror jeg slet ikke at Hamp har haft mulighed for at læse din dyrkningsguide. Det er jo linket han ikke kan få til at virke:

hamp skrev:
Jeg har prøvet at kigge på piercers dyrkningsguide men jeg kan ikke få linket til at virke.

@Hamp:

Nu ved jeg ikke hvilket link du har brugt, men nedenstående virker for mig
http://www.psychedelia.dk/hosted/kaktus/svampe/

EDIT: indlagt opklarende citater

Titel:
Dedikeret medlem

her er flere guides til dyrkning:
http://mushroom.dk/svampe/modules.php?o ... link&cid=5

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pas endelig på at du ikke spørger for dumt, så kommer alle de erfarne dyrkere bare efter dig fordi du ikk er numbero uno mykolog. :roll: Det er i hvert fald hvad der skete da jeg ikke kunne finde ud af piercers guide.

Men du kan se lidt i min tråd hvor jeg spurgte lidt efter det samme som dig, der ligger et par ret gode guides.
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9529

Titel:
Is this the kids of our future?

Trin 1: tøm gele' glasne og bank 4 små hulder i låget (nede fra og op)

FFS hvad er der at misforstå? Du har x antal gele' glas med "ukendt" gele', det skal ud for du kan fylde det med dit medium. Det vil sige du nødvendigvis skal tømme glaset, det gøres ved at skrue låget af (er det nødvendigt at fortælle du skal dreje venstre om for at åbne glasset)
Nu kan du så skrabe glasset tomt med en ske eller din pik, nu er glasset TOMT og skal vaskes af.

Huld i låget kan laves på flere måder, men det nemeste er en dykker* og en hammer. Nedefra og op, betyder at du skal lave huldet fra lågets inderside. For at undgå at de skarpe kanter (der opstår når du banker et huld i et blik låg) skal rive sølvpapiret istykker.

*En Dykker er et lille søm.

Hvis man behøver en sådan forklaring for at forstå trin 1, så kan man lige så godt opgive mycologi på forhånd og invistere i en skovl eller du kan ansøge om at få et komunalt job og en Organge techno uniform.

@Gaia, det er sådan det går når man overhovedet ikke har læst på lektien, der er MASSERE post og tråde her på Psy hvor der bliver penslet ud så selv du kan forstå det. Set kræver dog at DU bruger noget tid på det, der er da ingen logik i at jeg skal side og forklare inkompetente, dovne hængehoveder om og om igen de samme ting når du bare kan søge på det og læse det der allerede er skrevet.

Så her er en gammel kenning vi enlig havde aftalt at droppe, men for din skyld så gør jeg en undtagelse. UTFS og stop dit klynkeri.

MVH
Piercer
:twisted:

PS. Du skal bruge hammeren til at slå på Dykkeren's tykke ende, den spidse ende skal igennem låget.

Titel:
Medlem

Selvom jeg generelt er af den opfattelse at det er ok at være nybegynder og spørge om en masse ting, så må jeg nok holde med piercer her. Hvis man ikke kan forstå noget så simpelt som "Tøm gele’ glasende og bank 4 små huler i låget, nede fra og op", så er der vist et eller andet galt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Ha Ha Ha ha ha ha..... :D :D :D
- - DET VAR EN JOKE GOD DAMN IT.... og du lagde selv op til den min gode Piercer (Så nu er det altså DIG, der ikke fatter noget!)

Du er sød når du er sur! :wink:

Nå, men peace off

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg lader tråden stå åben fordi den er god og informativ... Men spar på de off-topic og/eller nedgørende indlæg... alle sammen! Ellers kommer den store stygge moderator efter jer... æhm ... Han kommer og lukker tråden anygays - og det er vi ikke interesserede i lige nu hvor forummet kører så godt og der er så mange gode tråde med gode dyrkningsspørgsmål... vel? *SMÆKKYS*

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Tak skal i havde for svarende ! Jeg ved ikke hvor jeg havde fundet det link fordi det der ligger i denne post virker fint.

Titel:
Medlem

UhrSump skrev:
Ha Ha Ha ha ha ha..... :D :D :D
- - DET VAR EN JOKE GOD DAMN IT.... og du lagde selv op til den min gode Piercer (Så nu er det altså DIG, der ikke fatter noget!)

Du er sød når du er sur! :wink:

Nå, men peace off

Hehe, ok. Den fangede jeg så heller ikke :lol: Kunne da heller ikke forstå hvordan man kunne misforstå noget så simpelt :D .. nå, back on topic

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan forholder det sig lige med det varmeapperat der er nævnt i dyrkningsvejledningen? Skal den bare ligge ovenpå bedrolleren?

Titel:
@Gaia.......... Suk :roll:

Vil du ikke godt stoppe dine dumme spørsmål, det er fint nok du gerne vil dyrke svampe. Men enten så er du ikke gammel nok eller så er du ikke klog nok, jeg har svært ved sige det da det kunne jo også være en kombination.

Jeg vil opfordre dig ast droppe iden om at dyrke og tage svampe og nogen som helst form for stoffer, ta din skole seriøs og følg lidt med i resten af folkeskolen. Du vil i Kemi/fysik i 7 kl lære ting som at varme stiger op af og at du derfor, nødvendigvis bør placere din varme kilde lavt i rummet for at få en mere jævn varme fordeling.

Hvis i følger med i skolen, bliver i meget bedre til at lave knark når i bliver store.

MVH

PS. Gaia det er så et hint til du ikke skal skrive mere i denne tråd!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Piercer skrev:
@Gaia.......... Suk :roll:

Vil du ikke godt stoppe dine dumme spørsmål, det er fint nok du gerne vil dyrke svampe. Men enten så er du ikke gammel nok eller så er du ikke klog nok, jeg har svært ved sige det da det kunne jo også være en kombination.

Jeg vil opfordre dig ast droppe iden om at dyrke og tage svampe og nogen som helst form for stoffer, ta din skole seriøs og følg lidt med i resten af folkeskolen. Du vil i Kemi/fysik i 7 kl lære ting som at varme stiger op af og at du derfor, nødvendigvis bør placere din varme kilde lavt i rummet for at få en mere jævn varme fordeling.

Hvis i følger med i skolen, bliver i meget bedre til at lave knark når i bliver store.

MVH

PS. Gaia det er så et hint til du ikke skal skrive mere i denne tråd!

Tusind tak for din fine konstruktive kommentar, den skal jeg klart tage med mig når jeg skal i gang med mit grow.

Kan så bare ikke forstå at du nævner et lysstofrør og et amatur i din dyrkningsvejldedning. Men jeg skal da gerne gå ud herfra.

Du gør dit arbejde som admin godt. Ingen arrogance eller andre former for tilsvining af nye medlemmer. Great!

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

... And that's the end of that chapter.

Hvis folk har en virkelig god grund til at emnet skal åbnet igen så PM mig, men jeg tror ikke at der vil blive tilført noget konstruktivt nyt.

Emne lukket.

Mvh. Deres Moderator

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]