Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

jeg er ny her og vil gerne igang med at dyrke. har laest meget om det og har k'bt alt ind nu vil jeg bare gerne vide om der er nogen som ved om cambodianske dyrkes pa sammen mode som mexicanske.. bortset fra at de er hurtiger at dyrke.. meget interesser i at finde ud af om det er samme mode el en anden maske..haber i kan hjaelpe...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg går ud fra at begge dele er Cubensis-strains, så der burde ikke være nogen forskel.

Velkommen til boardet!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ved du et sted hvor man kan laese om hvor langtid de skal staa i glas inden de kan blive kager.. og sa ca 25 dage efter skulle de vare klar..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det afhænger af flere ting hvornår substratet i glassene er fuldt koloniseret af mycelie, dels mængden af, og hvor stærk den sporeopløsning du har brugt er, og den temperatur du opbevarer glassene ved. Men det tager som regel en 2-3 uger.
Man kan jo heldigvis med det blotte øje ca. se hvor langt processen er nået ;)
Når substratet i glasset er helt dækket af hvidt mycelie, plejer jeg lige at vente et par dage mere for en sikkerheds skyld og så er de klar til videre brug.
Tilgengæld burde du kunne høste de første svampe ca. en uge efter kagerne er klar.

PS. lad være med at se til glassene alt for tit, for de skal helst ikke udsættes for alt for meget lys mens myceliet vokser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

f.eks 1 print til ca hvor mange kager omkring 5.. og nar de skal sta de 2 til 3 uger er stue temperatur sa ok.. og er stue temperatur ogsa fint til nar de sattes ud som kager med 12 timer lys og 12 mork med growlight.. mange tak for hjaelpen det var lige de smaa ting der holdt mig tilbage...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis det er et godt tykt print og du skraber ca. 0.5 cm^2 af, er det længe rigeligt. Der skal ikke alverden til, så hvis du opbevarer printet ordentligt har du til maaaange grows.
Stuetemperatur er ganske udmærket, jeg vil dog sige at jeg synes et growlight (som i en HPS/MH) er lidt overkill.
Svampene skal ikke bruge lys til at vokse som planter skal, de bruger bare lyset som en trigger til at vide hvornår de skal begynde at skyde op.
Hvis du bare har et vindue eller alm. lys i lokalet hvor de skal stå er det længe fint.
De 12/12 timer behøver du heller ikke følge slavisk for at opnå et godt resultat, hvis de bare får et par timer om dagen er det ganske udmærket.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

1000 tak sa lige til sidst hvordan opbevarer det bedst i en steril lukkepose og ...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mener du de færdige svampe eller hvad?

Altså kagerne skal jo sættes i en ren beholder/kasse/terrarie af en art, med et gennemsigtigt forholdsvis tætsluttende låg/plastfolie/glasplade henover så der kan komme lys ind men så du samtidig kan holde en høj luftfugtighed derinde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nej mente sporene sadan men kan gemme nogle et stykke tid hvis nu men vil prove et par andre spore print.. jeg har bedrollers de store som jeg s[ vil saette en spare p;re over med lag sat op rundt om sa men ik kan se dem og samtidig holde andet ude

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bare pak sporeprintet godt sammen og stop det i en ziplock-pose og så i køleskabet, så kan det holde sig temmelig længe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

er der nogle problemmer ved at dyrke 2 slags i hver sin bedroller ved siden af hinanden.. ang. spore osv..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, det burde der ikke være.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]