Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

@ Andreas

Citat:
Har du nogle andre kilder end dig selv, der bakker dette op? F.eks. kan jeg sige at ensartede strains af cubensis og virker meget forskelligt på mig fra gang til gang. Nogle gange er det meget visuelt og andre gange ikke så visuelt, nogle gange dybt og andre gange ikke så dybt.

Det er baseret på mine egne oplevelser, og på hende, der ejer den lokale headshop. Du har self. ret i, at oplevelsen kan varriere fra person til person.

@ Troo.l.s.

Citat:
Jeg synes det er helt fair hvis du er ude efter en "overfladisk" rus, hvis man kan sige det sådan.. altså en rus hvor din tankegang ikke bliver meget ændret men hvor du bare får en sjov oplevelse. MEN.. så er svampe nok det allersidste stof du bør tage.

Aaarrrhhh! Måske hvis der var tale om nogle suspekte svampe, som man havde købt af en suspekt pusher, men nu taler vi, så vidt jeg har forstået, om cubensis-svampe + man kender dosen 99% sikkert, hvis det fx er købt over nettet.

2. gang jeg prøvede svampe, spiste jeg kun 15 g. columbianske, netop fordi jeg havde hørt diverse pensionerede ex-psykonauter sige, at det kunne have alvorlige psykiske følger, og jeg (+ alle jeg kender, som tager svampe) kan sagtens have et grineren mildt trip, som ikke ændrer tankegangen synderligt. Hvis man holder dosen lav, kan man s'gu sagtens tage svampe for at more sig, fremfor at tage dem for at opnå selverkendelse eller noget andet vigtigt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Det jeg er bange for er om min tankegang bliver fuldstændg fucked, så jeg bliver totalt underlig af det, da jeg havde sådan en oplevelse på kiks.

Finder der egentligt nogle svampe der kun giver hallu'er og ikke ændrer ens tankegang det vilde og hvilke nogle svampe ville i egentligt anbefale?

Kort og simpelt skal du bare lade være så. :!:

Og lad os lige få en anden ting på det rene, godt nok kan cubensis svampe variere i styrke alt efter strain og levevilkår, men det er stadig den samme svamp indeholdene de samme aktive stoffer. der er altså ikke en pharmakologisk forskel i trippet om det er Equador, mex, Golden teacher osv...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
DR-D skrev:
Og lad os lige få en anden ting på det rene, godt nok kan cubensis svampe variere i styrke alt efter strain og levevilkår, men det er stadig den samme svamp indeholdene de samme aktive stoffer. der er altså ikke en pharmakologisk forskel i trippet om det er Equador, mex, Golden teacher osv...

Ja, det er sandt, men alligevel kender jeg mange (mig selv inklusiv) der føler en forskel på de forskellige svampes trip. F.eks. semilanceata kontra cubensis. Og jeg har ladet mig høre at cyanescens skulle være helt anderledes og voldsommere.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Fanny det er også tre forskellige arter fra slægten psilocybe. Cubensis er alle den samme strain/art og indeholder derfor næsten det samme. Derimod kan dyrkningsmetoden give en stor forskel fra gang til gang. Ting der er blevet passet og plejet godt er sgu bedre!

Titel:
Medlem

Hmmm... Okay.

Jeg har nu alligevel mærket en markant forskel mellem at trippe på mexikanske og equadorianske cubensis (vel at mærke uden at jeg på daværende tidspunkt vidste, at Equador-svampene skulle være mere visuelle).

For at vende tilbage til Hastighedsmisfosters spørgsmål, så tror jeg du skal gøre op med dig selv, om svampe er noget for dig. Bare fordi du er bange for at blive fucked i hovedet, tror jeg ikke, at du er decideret uegnet. Hvem ville ikke blive lidt nervøs med al den ærefrygt, man tit oplever, at psykonauter har over for hallucinogener?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, svampe i mindre dosis kan være vældig festlige og de kan skabe en dejlig empati hos den som tripper.
Prøv den og se hvad der sker :wink: . Tit har jeg oplevet at svampene virker "opdragende" på mennesker som starter med at tage dem "for sjov". Stille og roligt går de ind og får dig til at tænke dybere over ting i dit liv, og hvis du ikke panikker over at dit verdensbillede vil kunne ændre sig, så tror jeg de kan være gavnlige for dig.
Hvis du viser tillid til svampene, kan det ikke gå galt.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil godt gå med på at svampe kan bruges som hyggestof, men det var nok også lidt den tankegang der sendte mig på badtrip alene i vejle med 35 km til nærmeste seng jeg kunne sove i... Sagt på en anden måde ville jeg ikke normalt sige at man ikke skal tage svampe for sjov men jeg vil normalt sige at man ikke skal starte bare for at få en rus, man skal søge en oplevelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]