Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Dårlig ?
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen.

Jeg har en ven som blir dårlig af at Ryge fed ? ..

Altså nogle gange nå vi ryger kan han få det godt men det er højst sket 3 ud af 20 gange .. nogle der har en ide om hvorfor han får det dårligt ?

Tak på forhånd :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvis du med dårligt mener kvalme, er det nok fordi tobakken ikke er ristet ordenligt og han ikke er vant til at ryge..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
hvordan ryger i jeres hash?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Svarer lige på vegne af min ven - Vores hash ryges primært på hjemmerullet joint. Enkelte gange er vi nødsaget til at tage en smøg, pille tobakken ud - og derefter erstatte med mix. Men har ikke været tilfældet de sidste par gange.

Og til spørgsmålet om vi rister vores tobak godt nok- Det gør vi os altid umage med, pga. ubehagelige ovevelser ved dårlig ristning.

Kan det have noget at gøre med vi som regel altid sidder og piller et par Tuborg inden vi ryger. Mit spørgsmål lyder:
>> Kan man været allergisk over for hash.

- Stavefejl er Gratis.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Det kan meget nemt være de øl han drikker, jeg har selv prøvet at blive meget dårligt ved at drikke og ryge bagefter.
Jeg tror ikke det er nikotinen

Titel:
Dedikeret medlem

jeg vil sige det er et spoergsmaal om tilvaending...

selvom alkohol og hash kan vaere en slem cocktail kan man sagtens traene tollerancen..

ligeledes med nicotin

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Jeg vil også sige at det er et spørgsmål om tilvænning, i starten når jeg røg fik jeg det altid herreskidt, blev mega bleg og sad bare og hang og havde kvalme, det forsvandt efter jeg havde røget en del gange, man skal bare lige over en vis tolerance tærskel.

Hvis din ven er meget tynd og/eller har lavt blodtryk, har jeg også en idé om at det kan have noget med det at gøre...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay .. Tak for alle svarene :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland selvfølgelig
Hvorfor køber folk ikke bare tobakspakker når man skal rulle joints. Tobakken kan fås næsten:P helt uden nicotin og helt fin skåret så den passer til enhver mix, hvad enten det er skunk bongmix eller til joint. :-)
Det knap så fintskåret kan anbefales da det tager 2 sec at gøre mindre hvis den skal i bong istedet for jointen. :roll:
Og en pakke holder sq lang tid :wink:

Senest rettet af JanK 01 feb 2005 00:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Sorry Off Topic, men:
JanK, hvilke tobakspakker taler du om, som er helt fri for nikotin? Svjv. er nikotin en naturlig del af tobaksplanten..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Har din ven husket at få noget ordentligt at spise inden i ryger?

I de første par år, efter jeg startede med at ryge oplevede jeg jævnligt at mit blodsukker faldt ret så kraftigt efter en ryger. Utallige gange er jeg blevet kridhvid i ansigtet og har måttet tilbringe de næste par timer med hovedet i lokummet. Gik lang tid før det gik op for mig at tricket var at skynde sig at få noget mad når man begyndte at få det dårligt.

Så ellers dyrk en god æder og tillæg et hæftigt hverdagsforbrug :P så får man det ikke dårligt af røgen.

Alkohol øger også chancen for at gå kold når man ryger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
nogle folk ka bare ik tåle at ryge, og sådan er det... og hvis han får det dårligt, så ska han da bare lade være med at ryge, svære er det ikke....

det ka sq da heller ikke være sjovt for ham hvis han altid får det dårligt, det må da enten være fordi han syntes det sejt (og gerne vil være sej som sine venner) eller også fordi i præsser ham til det, og det er sq da rimelig dårlige grunde til at ryge bægge 2...

mit råd til din ven er at han burde lade være med at ryge...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aabenraa
Jeg er enig med J. Mann.

Nogle kan bare ik tåle det, andre kan sagtens.

Men nu ved vi jo ikke så meget! får han det fysisk eller psykisk dårligt?

Titel: Re: Dårlig ?
Medlem

Krede_dk>
En anden grund kan også være at i putter for meget/for god (findes det? hehe) i jointen.
Det kan også være at han bare ikke kan tåle så meget som dig.
Jeg havde en gang en ven der kun røg med på 1/4-1/3 når vi røg en joint sammen og så skulle han stoppe for ikke at blive dårlig

J. Mann>
I det første indlæg står der:
krede_dk skrev:
Altså nogle gange nå vi ryger kan han få det godt men det er højst sket 3 ud af 20 gange .. nogle der har en ide om hvorfor han får det dårligt ?

Altså bliver han kun dårlig 1/7 gange.
så han har da gode oplevelser så at han kun ryger "fordi de er sejt og de andre presser ham" virker ikke rigtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flare skrev:
Krede_dk>
En anden grund kan også være at i putter for meget/for god (findes det? hehe) i jointen.
Jeg havde en gang en ven der kun røg med på 1/4-1/3 når vi røg en joint sammen og så skulle han stoppe for ikke at blive dårlig

J. Mann>
krede_dk skrev:

så han har da gode oplevelser så at han kun ryger "fordi de er sejt og de andre presser ham" virker ikke rigtigt.

Sytten ud af tyve er også mange gange, at får det dårligt, for tre optursfede. Det holder ikke. Men det er vel hans eget valg.

Titel:
Medlem

3 ud af 20 som han skrev er næsten det samme som 1 ud af 7.. Ikke 17 ud af 20 :wink:

Senest rettet af Djeff 03 feb 2005 16:45, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Flare skrev:
Krede_dk>

J. Mann>
krede_dk skrev:

syns` da den holder rimelig godt stadigvæk... men jeg er sku egentlig også rimelig ligeglad, han må da godt ryge og få det dårligt for min skyld... forstår bare ik hvorfor han gider ryge hvis han for det meste får det dårligt, for så fed ka optursgangene da umuligt være... og så må der jo næsten være en anden grund til at han blir ved...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flare skrev:
3 ud af 20 som han skrev er næsten det samme som 1 ud af 17.. Ikke 17 ud af 20 :wink:

Jeg læste forkert, sorry.

Min pointe er stadig, i henhold til j. manns indlæg, så er 6 stadig mange gange at få det skidt ud af 7.

Titel:
Medlem

Soul_pitcher> Og jeg skrev forkert. Der skulle selvfølgelig så 1 ud af 7 og ikke 1 ud af 17.

Det er sikkert mig der ikke har fanget det, men hvor får du 6 ud af 7 fra?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Flare skrev:
Soul_pitcher> Og jeg skrev forkert. Der skulle selvfølgelig så 1 ud af 7 og ikke 1 ud af 17.

Det er sikkert mig der ikke har fanget det, men hvor får du 6 ud af 7 fra?

Det er resten :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]