Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Synes du "Fuck hvor er jeg blæst" rummet skal genåbnes?
Afstemning sluttede 07 jan 2005 00:51
Ja for fanden! 64%  64%  [ 41 ]
Nej, satme nej! 25%  25%  [ 16 ]
Fuldstændig ligeglad! 11%  11%  [ 7 ]
Afgivne stemmer : 64
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Ja det kunne faktisk være en rigtig god ide. Men også et kæmpe arbejde.

Jeg tror der er basis for at lave et site, der kunne gøre oplysninger om stoffer meget lettere tilgængelige end de er på Erowid. For det første self. fordi det bliver på dansk. For det andet fordi det kunne gøres meget mere "strømlinet", ved at gøre opbygningen mere logisk. De mest almindelige oplysninger om f.eks. dosis ved de forskellige administrationsmetoder for hvert enkelt stof, er ikke lige til at finde samlet på Erowid. Opbygningen er faktisk på mange måder ikke optimal. Og det er også temmeligt bredt, med artikler om meditation, bøn og alt muligt andet. Her kunne man skære mere ind til benet.

Men noget andet er om det er noget vi/jeg i praksis er villig til at kaste en masse timer i. Men jeg vil da ikke udelukke at jeg kunne være interesseret. Det kunne være cool at lave et totalt brugervenligt, informativt og grafisk flot site. Det ville da i sig selv være lidt af et signal. "Se her hvad en flok skide narkomaner kan banke sammen".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Idéen lyder fortsat meget spændende. Men det kræves vel, at det undersøges, hvor mange der er villige til at lægge arbejde i det.

:?:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Om nogle måneder når jeg (forhåbentlig!) er færdig med mit studie, er jeg klar på at bidrage til sitet. En dansk erowid side er helt nødvendig.

Jeg erfarede dette da jeg for et stykke tid siden snakkede med nogle børn i 8. klasse, som skulle skrive om et selvvalgt narko-stof, som de på egen hånd skulle finde oplysninger om via nettet. De havde alle hentet deres oplysninger på "netdoktor.dk", "netstof.dk" eller i bedste fald Henrik Ringdom, og brugte altså ingen kilder som bare var tilnærmelsesvis neutrale.

Jeg foreslog at de skulle kigge på erowid for at få et mere nuanceret billede, men det afslog de, så snart de så at det var på engelsk.

Selvfølgelig kan det da være at de samme børn mere villigt læser engelsk når de er færdige med folkeskolen, men jeg tror der er mange som helt undgår det.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jespar, Drupe > Jeg tilbød faktisk dengang at være psychedelia's officielle talsmand, da jeg personligt ikke har noget imod at stå frem med navn og ansigt.

Jeg ved hvor jeg står, og dette er en sag jeg altid vil kæmpe for.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Hvis i savner jeres fuck forum så fucking meget, så tager det altså ikke mere end 10 minutter at sætte et YaBB eller phpBB eller ikonboard forum op. Det eneste det kræver er altså en webserver og lidt snilde.

Så kunne man evt smide et link til det herinde, og så kunne alle folks lamme kommentarer komme derover.

Jeg giver moderatorerne ret i deres grundlag for at lukke fuck forummet, og jeg synes psy.dk er blevet et federe sted siden de gjorde det.

Så en eller anden med en webserver, let røven og få sat det board op, så er det jo heller ikke sværere vel?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
log skrev:
Hvis i savner jeres fuck forum så fucking meget, så tager det altså ikke mere end 10 minutter at sætte et YaBB eller phpBB eller ikonboard forum op. Det eneste det kræver er altså en webserver og lidt snilde.

Så kunne man evt smide et link til det herinde, og så kunne alle folks lamme kommentarer komme derover.

Så en eller anden med en webserver, let røven og få sat det board op, så er det jo heller ikke sværere vel?
det en rimelig gammel post du har gang i så det er sket... http://www.getfreeforum.com/forums/?mforum=fhejb

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
ah sorry, forummet fuckede helt for mig her imorges så en masse gamle tråde kom frem på forsiden og fremstod som nye.

my bad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]