@Simpzon:
Dette er en kukri - en slags kniv.

De er især berømte for bl.a. rituel håndsafhugning i Sharia-lov.
@Farmer: Du har ret i, at jeg ikke behøvede kalde dig ussel. Undskyld for det. Men hypokritiker står jeg ved; du har ikke selv taget ud for at tage knivstikkeren i dine arme, og gør det vel næppe lige straks heller. Og jeg står også ved, at det du skriver virkeligt, virkeligt forarger mig!

Det er den slags "vi er selv uden om at de er voldelige", der giver folk med mere gennemtænkte tolerance-principper et dårligt ry. Enhver fra fx.
Dansk Front, der læser dit indlæg om, at denne ung mands afskyelige knivstikkeri er "på vores regning", vil få deres opfattelser om venstrefløjen og tolerencebegreb bekræftet syvfold.
Hør nu her: hvis jeg holder en fest, og jeg ikke synes en fætter gør sig umage for ikke at virke wolla-agtig, så har jeg lov til ikke at lukke ham ind! Samme, hvis en skin ikke signalerer klart, han ikke er nazi-agtig. Samme, hvis punks ikke gør sig umage for at signalere, at de er pink. Selvfølgelig skal man "arbejde sig op" til ikke at virke skræmmende på sin vært! Og der er udmærket grund til, at alle tre af ovenstående skal signalere meget, meget, meget klart: fordi at den "fremmede kultur", der ellers har stor sandsynlighed for at følge (wolla, nazi, eller hærg) er farlig! Jeg forsøger også at undgå at virke skræmmende på gamle mennesker, jeg går forbi om natten. Også selvom det ikke er min "skyld", at jeg ligner en stærk, ung mand. Selvfølgeligt skal jeg da "arbejde mig op til" at signalere fredelighed, også selvom det ikke er retfærdigt, når piger altså ikke skal gøre det.
Så, respekt-tabet er nok gensidigt, Farmer. Og jeg tror, at stik-offeret, eller hans familie, nok ville blive endnu vredere end mig over din apologia for knivstikkeri.