Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 aug 2025 05:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Converge2pi skrev:
Og FarmerFly:
Citat:
Hvis i (og resten af DK) nu havde taget godt imod ham med "fremmed etnisk baggrund" istedet for at udelukke ham fra starten af havde han højst sandsynligt ikke stukket nogen andre ned, så den må i tage på egen regning.
Så opsøg ham dog i fængslet og tag imod ham, din usle hypokritiker! :x :x Folk som dig giver mig simpelthen kvalme.

100% enig. Man kan da ikke bare gå ud fra at han er blevet pisse sur over ikke at være blevet lukket ind til der første fest, og så er gået direkte hen til den næste kun med det formål at stikke folk ned.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
G00 skrev:
Dextrose skrev:
Er jeg så den eneste blegfede dansker, der har været ude for at blive diskrimineret af udlændinge? :roll:

Ja sgu! :shock:

Jeg ville bare ønske at danskere var ligeså gæstfri og imødekommende som de (fleste) er i fx. de arabisk talende lande. Jeg er fx. træt af folk der sidder i s-togene og forgæves prøver at unbdgå øjenkontakt med noget anden levende væsen. Længe leve et anonymt Danmark! ØF!

Du mener de lande hvor turister af kvindeligt køn får kastet sten efter sig hvis de ikke overholder at bære tørklæde?

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 14:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der er en grund til, at produktionen af Afghansk opium faldt med 90% under Taliban, Simpzon. De brugte ikke bøder, men kukrier.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 14:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Converge2pi skrev:
Så opsøg ham dog i fængslet og tag imod ham, din usle hypokritiker! :x :x Folk som dig giver mig simpelthen kvalme.

Prøv at holde tonen saglig hva'?
Før havde jeg lidt respekt for dig, den er lige dalet - ikke pga. hvad du skriver (det er såmænd fornuftigt nok) men den måde du starter med at lægge ud overfor mig!

Og det er 45 gange så let for en bleg person at komme ind til en fest hvor han ikke kender værten som hvis han havde været farvet. Når det samme så sker på alle diskotekerne/barerne så kan jeg godt se hvorfor lort som det her sker.
Medierne bliver ved med at puste til ilden og får os til at tænke "hvad nu hvis...?" hver gang vi skal til at invitere lidt fremmed kultur indedørs.

De er ligemænd/kvinder fra start af, det er ikke noget de skal arbejde sig op til.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Simpzon: Dette er en kukri - en slags kniv. :) De er især berømte for bl.a. rituel håndsafhugning i Sharia-lov.

@Farmer: Du har ret i, at jeg ikke behøvede kalde dig ussel. Undskyld for det. Men hypokritiker står jeg ved; du har ikke selv taget ud for at tage knivstikkeren i dine arme, og gør det vel næppe lige straks heller. Og jeg står også ved, at det du skriver virkeligt, virkeligt forarger mig! :x Det er den slags "vi er selv uden om at de er voldelige", der giver folk med mere gennemtænkte tolerance-principper et dårligt ry. Enhver fra fx. Dansk Front, der læser dit indlæg om, at denne ung mands afskyelige knivstikkeri er "på vores regning", vil få deres opfattelser om venstrefløjen og tolerencebegreb bekræftet syvfold.

Hør nu her: hvis jeg holder en fest, og jeg ikke synes en fætter gør sig umage for ikke at virke wolla-agtig, så har jeg lov til ikke at lukke ham ind! Samme, hvis en skin ikke signalerer klart, han ikke er nazi-agtig. Samme, hvis punks ikke gør sig umage for at signalere, at de er pink. Selvfølgelig skal man "arbejde sig op" til ikke at virke skræmmende på sin vært! Og der er udmærket grund til, at alle tre af ovenstående skal signalere meget, meget, meget klart: fordi at den "fremmede kultur", der ellers har stor sandsynlighed for at følge (wolla, nazi, eller hærg) er farlig! Jeg forsøger også at undgå at virke skræmmende på gamle mennesker, jeg går forbi om natten. Også selvom det ikke er min "skyld", at jeg ligner en stærk, ung mand. Selvfølgeligt skal jeg da "arbejde mig op til" at signalere fredelighed, også selvom det ikke er retfærdigt, når piger altså ikke skal gøre det.

Så, respekt-tabet er nok gensidigt, Farmer. Og jeg tror, at stik-offeret, eller hans familie, nok ville blive endnu vredere end mig over din apologia for knivstikkeri. :x

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Converge2pi: Jeg kan give dig ret meget af vejen, og jeg giver dig ret i at man ikke kan give omgivelserne hele skylden for at idioten går ud og stikker en anden ned.
Men samfundet og dets borgere behandler dem ganske ofte som om de er mindreværdige, og det tror jeg godt kan trigge dem til at opføre sig mindreværdigt.
Jeg føler mig også lidt utryg når jeg går forbi en stor gruppe indvandrere om natten på Nørrebro, men hvis vi nu lukkede dem ind i vores grupper istedet ville problemet jo være løst (noget af del ihvertfald) - men de skal også blive bedre til ikke at råbe "racister" efter os hvergang de får et afslag - hvis de udnytter offerrollen for meget mister forsvinder den, hvilket måske kunne være meget smart hvis de skal integreres 100% i vores samfund.

Mvh Jonas!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
FarmerFy- skrev:
Converge2pi skrev:

Prøv at holde tonen saglig hva'?
Før havde jeg lidt respekt for dig, den er lige dalet - ikke pga. hvad du skriver (det er såmænd fornuftigt nok) men den måde du starter med at lægge ud overfor mig!

Og det er 45 gange så let for en bleg person at komme ind til en fest hvor han ikke kender værten som hvis han havde været farvet. Når det samme så sker på alle diskotekerne/barerne så kan jeg godt se hvorfor lort som det her sker.
Medierne bliver ved med at puste til ilden og får os til at tænke "hvad nu hvis...?" hver gang vi skal til at invitere lidt fremmed kultur indedørs.

De er ligemænd/kvinder fra start af, det er ikke noget de skal arbejde sig op til.

Mvh Jonas!

du er en slags omvendt racist, hvor danskere er forbrydere når de stikker en ned, så er udlændinge ofre.
Det holder ikke. Jeg forstår dig godt, men du gør ikke nogen indvandrere en tjeneste ved at være forstående overfor idiotisk opførsel. Det er IKKE ok at stikke folk ned, og da jeg IKKE er racist, vil jeg sige at det er pisseligemeget hvor man kommer fra eller om man er blevet afvist på en bar.

At man godt kan være mere imødekommende end mange er, er en anden sag, men det skal ikke virke som forklaring eller undskyldning for hvad idioter går og foretager sig.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

FarmerFy- skrev:
@Converge2pi: Jeg kan give dig ret meget af vejen, og jeg giver dig ret i at man ikke kan give omgivelserne hele skylden for at idioten går ud og stikker en anden ned.
Men samfundet og dets borgere behandler dem ganske ofte som om de er mindreværdige, og det tror jeg godt kan trigge dem til at opføre sig mindreværdigt.
Jeg føler mig også lidt utryg når jeg går forbi en stor gruppe indvandrere om natten på Nørrebro, men hvis vi nu lukkede dem ind i vores grupper istedet ville problemet jo være løst (noget af del ihvertfald) - men de skal også blive bedre til ikke at råbe "racister" efter os hvergang de får et afslag - hvis de udnytter offerrollen for meget mister forsvinder den, hvilket måske kunne være meget smart hvis de skal integreres 100% i vores samfund.

Mvh Jonas!

Integration? Tror du det er det der er problemet? De dårligst integrerede grupper er somaliere og kinesere. Sjovt nok så er der aldrig problemer med kinesere, på trods af at de holder sig for sig selv mere end de fleste andre indvandrere og mange slet ikke taler dansk.
Hvis det var integration der manglede så ville kineserne vel også være et problem, men det er de ikke.Jeg er træt af at høre folk råbe op om at "de skal integreres"..gu skal de ej, med mindre de selv vil. De skal bare opføre sig ordentligt ligesom alle andre. Jeg kan ikke se hvorfor der skal særbehandling til overfor udlændinge. Det kan jo NETOP skabe problemer.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Dankdawg: Word. Er for en gang skyld overraskende enig!

Jeg er så pisse træt af alle de indvandrere skal gå og lave lort i min by. De færreste er under uddannelse, men får penge af kommunen til en lejlighed som altid er fyldt med hælervarer og stoffer. [Kender alt i alt 5 invandrere, inklusiv Ali, som er under uddannelse og jeg kendte altså ret mange dengang]

Og det er hvad jeg ser, IKKE fordomme. Synes engang den slags folk var smarte, men fik et rap over nallerne hos politiet [åbenbart det der skulle til for at jeg fik øjnene op for hvad jeg gik og lavede] og så fik jeg en ny og bedre vennekreds!

Men har ikke noget bud på hvad der ligger til grund for denne udprægede kriminelle løbebane. Anyone?

Edit: Jeg er ikke racist i ordets forstand [Had mod bestemte racer], men synes bare ikke det kun er medierne der får indvandrererne til at fremstå som forbrydere.

PS. Håber stadig vi kan ses igen, Ali :P Den er ihvertfald på ingen måde myntet på dig!!!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Converge2pi skrev:
Enhver fra fx. Dansk Front, der læser dit indlæg om, at denne ung mands afskyelige knivstikkeri er "på vores regning", vil få deres opfattelser om venstrefløjen og tolerencebegreb bekræftet syvfold.

Nu gider jeg ikke gå seriøst ind i diskussionen, men to ting bør du dog gøre dig klart:

1) At kommunikere fornuft til folk fra Dansk Front, er lige så let som at gøre det samme til de to unge knivstikkere fra Nørrebro.

2) Hypokritiker (hypocrite) er et engelsk/amerikansk ord, og det oversættes på dansk med "hykler."

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Psyko skrev:

2) Hypokritiker (hypocrite) er et engelsk/amerikansk ord, og det oversættes på dansk med "hykler."

Mvh. Psyko

Hehe, psy.dks omvandrende ordbog slår til igen... :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg faldt lige over en artikel, vedrørende indvandrere & kriminalitet - set i forhold til ikke-indvandrere & kriminalitet. Synes den er ret relevant for denne debat.

http://www.berlingske.dk/kronikker:aid=515548/

I forlængelse af ovenstående artikel, vil jeg lige henlede opmærksomheden til en anden én - eller det vil i hvert fald sige det sidste afsnit. Finder det ret interessant...
Følgende er taget fra http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/a ... eid=220509

DR skrev:
Større risiko for at bliver taget
Kriminolog Lars Holmberg fra Københavns Universitet peger på, at undersøgelsen fra Danmarks Statistik strengt taget kun viser, at indvandrere bliver dømt for mere kriminalitet end den øvrige befolkning.

- Man bør være opmærksom, at indvandrere måske har en højere risiko for at blive anmeldt og for at blive opdaget. Måske på grund af øget fokus på gruppen fra politiets og domstolenes side, siger han.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Psyko:
1) Mjah - nu følger jeg faktisk DF's forummer, og må sige det er mit indtryk, at de mange starter ud som forsigtige nysgerrige, der bare stille og roligt føres mod the dark side. Men, nu formulerer jeg det sådan: enhver, der måske *kunne skubbes imod Dansk Front* (og der er mange Danskere, der kun mangler et skub for at blive ekstremister af den ene eller anden slags) vil måske få det skub, i frastødelse over FF's karikatur af "alternativet". Ikke, at det er Farmers hensigt, men det sker.

2) Sorry, er Amerikansk fremmedarbejder/indvandrer. :)
(Nu må I ikke råbe "hypokritiker!" af mig)

@Ali: Bare for at være klar, det her har intet at gøre med at alle perkere er wolla. Jeg har en del respekt for dine indlæg her på fummet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det her er et narkoboard. Hvis i vil snakke politik kan i gøre det ovre på DCF.

" I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless!" -Gunnery Sergeant Hartman, Full Metal Jacket.

//Edit: Topic låst.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

flyt tråden ned i politisk forum så...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg tror nu det er med udlændige som danskere, ar de fleste er nogle idioter, mens resten er flinke nok.........
Men selfølgeligt betyder den etikette man er opvokset med, noget for ens umidelbare opførsel!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Keep the change...

//Edit: Topic flyttet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]