Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej alle..

Jeg er en del af et psytrance projekt ved navn, 'Teku Dot'.
Vi er i gang med en demoplade, hent et af vores numre (stadig ikke navngivet) på linket herunder og vi vil meget gerne modtage kritik og ros herinde i dette indlæg.

Download - 13 mb :wink:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
God halvdyster stemning fra starten af... en syret stil er anlagt.

Mærkeligt helikopteragtigt intermezzo lidt efter...

Dejligt at se en progression gennem nummeret, som starter mørkt, men ender i den mere lyse og harmoniske afdeling.

Jeg synes i har mange gode ting at arbejde med, og synes I virker til at have en god forståelse for (trance)musikken.

Og - Samplen til sidst burde - IMO - brændes på bålet. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
fedt nummer.. kom endelig med noget mere :D

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej Gaia... Et spændene projekt I har kastet jer ud i. Produktionsmæssigt vil jeg nok kategorisere dette track, som noget der ligner europæisk 1996 materiale. I er måske blevet inspireret af Technossomy eller tidlig KoxBox?

Anygays jeg har en noget kritik, som I kan bruge eller lade være :)

Den første acidlayer I bruger virker en smule irriterende i sin konstante vekslen mellem de samme lyse og mørke toner... Varier gerne lidt mere, selvom det måske kommer til at gå ud over jeres old-school image, for det næste stykke fra ca. 3:00 - 4:00 fungerer rigtig godt IMO. Især jeres skift i bassen er imponerende og nummeret får næsten progressive tendenser. Desuden klæder de drømmende layers jeres lydbillede MEGET bedre end de stikkende acidlyde.

Herefter toner I ned og gør klar til et break, som lytteren forhåbningsfuldt venter at skulle eksplodere til... her bliver jeres lydbillede desværre noget rodet! For det første vil jeg mene at jeres sample bør skrottes... det forstyrrer atmosfæren i nummeret... Den sluttelige brug af denne er dog i orden (der hvor i pitcher den). Jeg ville nok også droppe den percussion, I ellers har brugt godt tidligere i nummeret, her. Endelig synes jeg ikke rigtig at der kommer en forløsning efter breaket... Hvilket gør hele denne pasage lidt tam... Mere go, mere eksperimenteren i melodierne - Surprise us! :)

Herefter lykkes det jer at vende tingene ganske godt... I har igen stor succes med de flydene drømmende layers, der komplimenterer jeres "hovedmelodi" rigtig godt... Lidt synd med det sidste sample dog...

Alt i alt har bikset et interessant nummer sammen... Jeg synes bestemt ikke det er uden skønhedsfejl, men I har fanget meget af sjælen tilbage fra de tidlige goa-udgivelser og det skal I have respekt for. Jeg kunne godt tænke mig lidt mere leg med melodierne visse steder i nummeret... I finder nogle løsninger som virker, men så kører I dem også i lidt for lang tid ind imellem og det er synd, for der er nogle enkelte steder hvor alt går op i en højere enhed. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]