Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Nysgerrighed
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg vil også mene at 1-1½ g mexier vil være ok førstegangseksperiment. Så du kan finde ud af hvor meget du kan holde til... Du kan jo bare købe 10g, og hvis de 1-1½g ikke virker, har du jo mere at lege med [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]... det er ikke dødens pølse hvis det ikke virker ordentlig første gang, det kan dog blive noget nær dødens pølse hvis de virker "for godt" første gang...
Og jeg tror heller ikke du skal frygte badtrip så meget, forbereder du dig på det, og har et godt set og setting, skulle du ha' minimeret risikoen så det faktisk ikke kan forekomme.

Angående det med Rød Fluesvamp. Så er det for det første ikke psilocybin i dem, det er noget andet der virker psykoaktivt... kan ikke huske hvad det hedder.
For det andet, så kan det sagtens spises. Det skal helst være varmet ved en 250 grader celsius, så skulle der være nogle meget psykedeliske effekter.
Jeg har selv prøvet det koldt, og det der skete var at jeg faldt i en dyb trancelignende søvn, med masser af mærkelige drømme... og så brugte jeg dagen efter på at knække mig.
Man mener også at rød fluesvamp er den soma der bliver beskrevet i Rig Veda'en, hvilket kulturelt historisk gør den meget interresant, da denne plante så vil være den eneste til at blive direkte guddommeliggjort, og ikke "bare" som andre entheogener, være en nøgle til åndeverdenen...

Og til sidst; det med den røde fluesvamp er det mest latterlige forslag jeg nogensinde har hørt. der! jeg sagde det!

-Satori

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
bare en lam tanke: hvad ville der ske hvis man spiste for mange svampe? Forgiftning? Læste engang, at hvis man spiste for mange svampe, så vil trippet blive utrolig intenst, men ingen forgiftning vil finde sted (øhhh?).

Og så læste jeg også her på forumet et sted, hvor der stod at man skulle spise sin egen kropsvægt i svampe inden man dør, hvilket var umuligt.

Kan de her ting passe? Lad os f.eks. bruge 15-20g tørrede hawaii som udgangspunkt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Ali, med risiko for anti-HR-flaming kan jeg da sige at jeg har set en af mig bekendt person, som i den grad hører til i kategorien "hardhead", spise omkring 40 gram gode tørrede, danske spids nøgenhat flere gange. Han udviste ingen tegn på ubehag eller forgiftning og havde et fint trip af "normal" styrke. Men altså, han er usædvanligt svær at ramme med noget som helst, så DONT TRY THIS AT HOME....
Jeg vil i øvrigt også sige at det er meget smart at starte blødt ud med et gram eller noget i den stil. Der er jo ingen der siger at den dose man starter på skal være den endelige dose. Man kan da bare sidde og guffe lige så stille til virkningen passer.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

40g tørrede?! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

hvad er verdensrekorden anyway?! tror han er pænt tæt på! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Piercer, "hardhead" er ikke noget jeg har fundet på. Det er bare en betegnelse for en person som skal have høje doser for at blive påvirket.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Hardhead, n.

There is an occasional person who requires 200 miligrams of MDMA, or 400 micrograms of LSD, just to get some beginnings of effect.
Whatever the drug might be, he will need twice or five times the dosage required by most other people.
This may be due to psychological barriers that must be overcome, or it may be due to the fact that he was born with a nervous system and physical chemistry which is unusually insensitive to the effects of drugs.
The term hardheard implies a thick, tough skull, of course, and is often used by such subjects to describe themselves, always with a certain amount of pride.<HR></BLOCKQUOTE>

Reference: Alexander Shulgin (PIHKAL / TIHKAL)

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Hov, hov!
Hvad er det pludselig for en snak om allergiske reaktioner, der muligvis kan føre til døden - og snak om at svampene kan futte 1. sal af?

Om man er allergisk eller ej - det finder man jo ud af - og jeg tvivler på, at det i reglen vil føre til døden. Og af hvilken grund, skulle "1. sal" futte af, pga. svampe? Menes det som, at man letter fra jorden og ikke fatter noget, altså i trippet, eller skal det forstås som at man kan tage skade pga. noget i selve svampene???

Lad os lige få opklaret den sag!

Hardhead ROFL hvad er det for nogle ord i finder på, jeg har ædt mange svarmpe og trippet forvildt og så er mand hardhead?

@Ali Jeg har aldrig hørt om nogen verdensrekort i at tage svampe, det er jo ikke en konkurence om hvem der er dummest. Det handler ikke om at tage mest eller overskride andres grænser, men derimod om at finde sig selv og sine egne grænser og evt. med forsigtighed flytte på dem.

Jeg har indtaget en pæn del svampe og har også indtaget STORE dosiser, dog har jeg altid sværget til bare at æde noget mit gefüel ikke det der vægt helvede med 1 g eller 1.5 g what ever. Hånden i posen og så til munden med den, dog er jeg selvfølig ikke startet sådan og det kan ikke anbefales begyndere.

Min højeste indtagelse af svampe liger på ca. 20 Gram tørret Cubensis Gold, og det var et mega fedt trip som selvfølig også indholdte ubehalige episoder. Det kan (IMHO) ikke undgåes at der på et stærkt trip også er lidt ubehag, der med er det ikke ensbetydene med et Badtrip. Det har jeg aldrig oplevet og tror tit at folk får det lidt skidt og så tror de at de har haft et bad trip.

Ifølge de statestiker jeg har læst og de infos jeg har samlet igennem de sidste 3-4 år har jeg ikke fundet nogen OD på svampe, der er i 96 en ung mand i Frankrig der døde efter at have indtaget psilocybin svampe han havde plukket på en mark. Det er dog ikke påvist at det er psilocybinen der har drabt ham, kun at han har fået en alergisk reaktion på svampene. For at direkte OD skal du indtage noget der ligner din egen kropsvægt i svampe, dette er selvfølig umuligt at gøre så du behøver ikke bekymre dig for en OD med dødelig udgang.

DOG kan 1 g godt futte 1 sal af, der er ingen garenti for hvor meget ens hjerne kan tage [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] og det indebære altid en risiko at indtage stoffer

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Piercer:
@Ali Jeg har aldrig hørt om nogen verdensrekort i at tage svampe, det er jo ikke en konkurence om hvem der er dummest. Det handler ikke om at tage mest eller overskride andres grænser, men derimod om at finde sig selv og sine egne grænser og evt. med forsigtighed flytte på dem.<HR></BLOCKQUOTE>

Piercer, det var et retorisk spørgsmål [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] selvfølgelig er jeg ikke dum nok til at begynde at konkurrere om hvem der kan æde flest svampe. Men hvem ved? Der er nok mindst et par stykker derude i verden der konkurrerer om hvem der kan æde mest... du kender sikkert typen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
SÅ SKETE DET ENDELIG!!

- Jeg havde min første svampeoplevelse - og jeg taler ikke om en sådan, forårsaget af dårlig intimhygiejne eller lign., men en P. Cubensis oplevelse. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg har naturligvis skrevet triprapport: En glad og energisk aften.

Der skete ikke det vilde (jeg var forberedt på at befinde mig i vægtløs tilstand, omgivet af talende papirsparasoller i omvendte drinks), men det var jeg også godt klar over kunne ske. Især eftersom jeg har opbevaret svampene i et par mdr. ved lidt for høj temperatur - dog i en lufttæt beholder, et mørkt sted. Men temperaturen var vel ca. stuetemperatur, hvilket jo ikke er optimalt. Og svampene var heller ikke mega-potente til at starte med..
Men nu er jeg med i klubben. Må jeg så lege med, sammen med de store? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Hæhæ.. Nå, men I skulle da lige have nyheden. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hehe Skambidt... Tillykke med din indtræden i den psykedeliske verden.

Hvis det var effekten af 1,5 g. mexi'er så, hvis du har mulighed for det, prøv med samme dose Spids Nøgenhat... Og se hvor det fører dig hen.

Det har været en fornøjelse at se en masse god HR og goodwill fra folks side i dette topic. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]