Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 21:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Fuck jeg hader det danske politi, den 23 dec. blev jeg stoppet af politiet
angående noget slagsmål. Og jeg havde ikke haft noget med det at gøre, men det ender så med at jeg får en bøde på 500kr for Gade uorden..
Hvad sker der.. Er der nogen der ved om jeg har mulighed for at klage over dette??

Mvh. Tom

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Øhhh... Ja, hvis du ikke har gjort noget kan du vel godt? Men politiet smider jo ikke bare bøder ud?? Du har vel været provokerende, eller højrystende?? for så er de ikke sparsomme med papiret...

go jul!

Titel: Re. LeSeiD
Medlem

Ja self. blev jeg gal når de ikke tror på hvad jeg siger, men denne betjent har jeg haft sammenstød med før og jeg er sikker på at det er der for.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
LeSeiD skrev:
Øhhh... Ja, hvis du ikke har gjort noget kan du vel godt? Men politiet smider jo ikke bare bøder ud?? Du har vel været provokerende, eller højrystende?? for så er de ikke sparsomme med papiret...

go jul!

Gu gør de da så. Det var dog det latterligste jeg har hørt. Svinene deler bøder ud som slik, ligegyldigt om du har gjort noget eller ej. Hvis de ikke kan lide dig så giver de dig en bøde.

Titel:
Medlem

dankdawg skrev:
LeSeiD skrev:

go jul!

Gu gør de da så. Det var dog det latterligste jeg har hørt. Svinene deler bøder ud som slik, ligegyldigt om du har gjort noget eller ej. Hvis de ikke kan lide dig så giver de dig en bøde.

Rigtigt, nogle betjente er bare dumme svin, men der er sgu også mange der er super flinke, jeg er flere gange blevet stoppet hvor jeg har stået til en bøde, hvor de bare har ladet mig gå, fordi det ikke har været noget alvorligt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Enig, min bøde blev hævet med 200,- pga. 'dårlig opførsel' :(

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
dankdawg skrev:
LeSeiD skrev:

go jul!

Du har en fabelagtig holdning til autoriteter synes jeg :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nu vi alivel snakker om politi og bøder, er der nogen der så ved hvordan reglerne er for folk som er under uddannelse?

Er det mig der er helt galt på den eller kan man ikke få den trækket 50% fra, og gælder det både fart bøder, vold, parkerings bøder osv.?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Så vidt jeg ved, correct me if I'm wrong, så gælder det alle bøder pånær parkeringsbøder.

Titel:
Medlem

Hmm...
Tvivler nu stadig på de bare kyler en bøde i face på en uden nogen som helst form for grund? Men okay, det er også begrænset hvad jeg har af erfaringer med de blå...

Titel:
Dedikeret medlem

når de gider stå på halsen af en, så giver de skam også bøder.

Hvis du er under uddanelse kan du få den sænket til det halve, dog mindst 300.

Ellers gå i retten med det hvis bøden er for gade uorden i det tilfælde hvor du ikke var indblandet, men hvis det er fordi du står og brokker dig i hovedet på dem tror jeg ikke du får meget ud af rettens gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

LeSeiD skrev:
Hmm...
Tvivler nu stadig på de bare kyler en bøde i face på en uden nogen som helst form for grund? Men okay, det er også begrænset hvad jeg har af erfaringer med de blå...

Det fremgår tydeligt. Du skal ikke have så stor tillid til svinene. Det er helt normalt at de banker folk gule og blå uden grund, eller stikker dig en bøde for et eller andet med politivedtægten, hvis du f.eks. kritiserer dem når de er i gang med at banke en sagesløs eller de bare ikke kan lide dit udseende. Velkommen til den virkelige verden...måske skulle du lytte til dem der rent faktisk HAR erfaringer med de møgdyr i stedet for at stole på hvad du ser i "Rejseholdet".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tom's skrev:
Ja self. blev jeg gal når de ikke tror på hvad jeg siger, men denne betjent har jeg haft sammenstød med før og jeg er sikker på at det er der for.

Når det er sket før kan han jo sikkert kende dig, og hvis du er provokerende denne gang (også) er han nok træt af dig, og vil gi dig en bøde så det ikke sker igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Hvad med at I begynder opføre jer ordentligt?

Jeg kunne heller ikke forestille mig, at politiet anholder nogen uden grund. Personligt synes jeg, at alle der virker provokerende eller slåsser bare skulle skydes, færdig!

Jo, så kan du blive anholdt for at have stoffer på dig, men det bliver du næppe "banket gult og blå af". I det tilfælde er det alligevel ikke politiets skyld, at du skal anholdes, men politikernes.

Og som betjent må det også være utroligt irriterende at have folk på nakken konstant, der råber og kritiserer arbejdet - især i i forvejen stressede situationer.

Jeg var også en gang sammen med nogen, hvor vi stod til en ordentlig bøde - 1500 kr. mindst -, men fik lov at slippe med et "fortsat god aften". Derfor er det alt for generaliserende at sige, "det er helt normalt at de banker folk gule og blå uden grund, eller stikker dig en bøde for et eller andet med politivedtægten, hvis du f.eks. kritiserer dem når de er i gang med at banke en sagesløs eller de bare ikke kan lide dit udseende."

Jeg vil tværtimod sige, at det slet ikke er normalt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Syntes også det lyder lidt sindsygt?
Har aldrig haft dårlige erfaringer med polititet, og de har nu altid været ganske flinke de gange jeg har snakket med dem..
Er for ca 4mdr siden blevet stoppet på motorvejen (110km/t zone) med 182km/t og bare fået en moral snak og et "forsat god dag"

-Hvis man opfører sig ordenlig behandler de dig også ordenligt. - Sådan er det nu engang med alle mennesker på denne jord.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Mikkel skrev:
Hvad med at I begynder opføre jer ordentligt?

Jeg kunne heller ikke forestille mig, at politiet anholder nogen uden grund. Personligt synes jeg, at alle der virker provokerende eller slåsser bare skulle skydes, færdig!

Jo, så kan du blive anholdt for at have stoffer på dig, men det bliver du næppe "banket gult og blå af". I det tilfælde er det alligevel ikke politiets skyld, at du skal anholdes, men politikernes.

Og som betjent må det også være utroligt irriterende at have folk på nakken konstant, der råber og kritiserer arbejdet - især i i forvejen stressede situationer.

Jeg var også en gang sammen med nogen, hvor vi stod til en ordentlig bøde - 1500 kr. mindst -, men fik lov at slippe med et "fortsat god aften". Derfor er det alt for generaliserende at sige, "det er helt normalt at de banker folk gule og blå uden grund, eller stikker dig en bøde for et eller andet med politivedtægten, hvis du f.eks. kritiserer dem når de er i gang med at banke en sagesløs eller de bare ikke kan lide dit udseende."

Jeg vil tværtimod sige, at det slet ikke er normalt.

Jeg har oplevet folk få bank af panserne for ingenting, og også for at have stoffer på sig. Det ER normalt. Bare fordi du lever en beskyttet tilværelse, skal du ikke påstå at det er løgn i hvert fald.

Det er IKKE politikernes skyld at politifolk banker uskyldige eller overskrider deres beføjelser. Politikerne bærer skylden for lovene, ikke for at en panser giver en tilfældig en mavepuster fordi han ikke kan lide den måde han ser ud på, eller fordi vedkommende har et gram hash i lommen. Det ansvar må den individuelle politimand bære.

Jeg har set det masser af gange, lille ven. St der findes flinke pansere vil jeg ikke benægte, men desværre er der få af dem. Og de er altså som regel ikke så flinke at de vil vidne mod deres kollegaer når de bryder loven. Så det giver jeg ikke meget for.

Jeg taler selvfølgelig om KBH, ikke om Jylland eller andre steder. Dem kender jeg ikke noget til, så det er muligt at svinene er de rene engle dér.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Dr. proX skrev:
Har aldrig haft dårlige erfaringer med polititet, og de har nu altid været ganske flinke de gange jeg har snakket med dem..
Er for ca 4mdr siden blevet stoppet på motorvejen (110km/t zone) med 182km/t og bare fået en moral snak og et "forsat god dag"

-Hvis man opfører sig ordenlig behandler de dig også ordenligt. - Sådan er det nu engang med alle mennesker på denne jord.

Nej, sådan er det ikke nødvendigvis. I øvrigt så kan jeg ikke se hvorfor man skulle opføre sig "ordentligt" når ert af de forbandede møgsvin beder en om at tømme sine lommer. Den opførsel ville jeg ikke tolerere fra andre mennesker, hvorfor skulle jeg så gøre det fra en forpulet panser? Fordi han har en uniform på?

I er fandeme de latterligste eksempler på slavementalitet jeg længe har set. Disse svin vil med glæde spærre jer inde, på trods af at jeres livsstil ikke rager andre end jer selv, og så forsvarer i dem som "flinke"?? I er for langt ude...de er jeres fjender og de vil skade jer hvis de får chancen.
Det er ikke dem der laver loven, men de har valgt at håndhæve den, og derfor er de ikke uden skyld.

Tag jer dog sammen, det er lige som at høre en slave forsvare sin ejer når han banker ham. jeg væmmes.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hørt, dawg!

Jeg er selv pisseforarget over debatten der kører omkring narko og techno for tiden, og alle de arrangører der slikker røv på panserne.
Jeg vil mene, at man som festarrangør, har ansvar for at beskytte sine gæsters privatliv, så de netop ikke bliver udsat for nedværdigende behandling, som det f.eks. er at blive rodet i lommerne af et svin, ud på morgenen når man er pisseblæst.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
dankdawg skrev:
Dr. proX skrev:

Nej, sådan er det ikke nødvendigvis. I øvrigt så kan jeg ikke se hvorfor man skulle opføre sig "ordentligt" når ert af de forbandede møgsvin beder en om at tømme sine lommer. Den opførsel ville jeg ikke tolerere fra andre mennesker, hvorfor skulle jeg så gøre det fra en forpulet panser? Fordi han har en uniform på?

I er fandeme de latterligste eksempler på slavementalitet jeg længe har set. Disse svin vil med glæde spærre jer inde, på trods af at jeres livsstil ikke rager andre end jer selv, og så forsvarer i dem som "flinke"?? I er for langt ude...de er jeres fjender og de vil skade jer hvis de får chancen.
Det er ikke dem der laver loven, men de har valgt at håndhæve den, og derfor er de ikke uden skyld.

Tag jer dog sammen, det er lige som at høre en slave forsvare sin ejer når han banker ham. jeg væmmes.

Det er dog den værste omgang ØREbæ jeg nogensinde har hørt fra dig!
Det vil sige at _ALLE_ politi folk er min fjende! De vil alle sammen gøre mit liv surt, de er her KUN for at rode i mine lommer og pisse mig af evt trampe mig i fjæset når jeg ligger ned?

-Hvis det ikk var for politiet så ville vores hverdag nok ikke være så skide sukker sød som den nu engang er i DK...

Titel:
Dedikeret medlem

dankdawg: Alle invandre er også en omgang røvere, for så engang en muhammed stjæle et stykke slik!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]