Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nysgerrighed
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg går og overvejer at prøve shrooms, pga. nysgerrighed og en form for "jagt efter viden".

Mange af mine kammerater har prøvet det og omtaler det som noget sjovt og underligt på den fede måde. Men inden jeg kaster mig ud i det, vil jeg gerne have nogle råd, samt et bedre overblik over hvilke risici man løber ved brug af svampe.

Hvad er chancen ca. for et "bad trip" ? Er det noget man skal regne med - og hvad gør man hvis man pludselig rammes af den slags angst?

I hvilke situationer bør man holde sig fra det? Er det fx. forkert at prøve ud fra mit ståsted, hvor jeg bare vil udforske området?

Hvilke svampe skal man tage som nybegynder - og hvordan bør de indtages i dette tilfælde?

Jeg håber at I gider besvare disse spørgsmål, selvom de måske virker dumme...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej Skambidt og velkommen til den psychedeliske verden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

De fleste emner er blevet diskuteret til ukendelighed i dette forum, så ved at bruge søgemaskinen i højre hjørne kan du få svar på de fleste spørgsmål - ligesom der er adskillelige der har spurgt om dit spørgsmål.

Da du er ny har jeg søgt lidt for dig:
http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000351
http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000343
www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000454
www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000419

Tidligere holdmedlem

nogle folk går ned af det........andre gør ikke........

jeg gik ned......nok fordi jeg bekymrer mig for meget........

kunne badtrippe meget over at jeg i det hele taget tager druqs.......

Medlem

OK, tak for hjælpen!
En anden ting, der vel er værd at tage med i sine betragtninger, er hvorvidt et evt. bad trip kan/vil have vidtrækkende konsekvenser for ens fremtid. Er det overstået sammen med rusen, eller kan det påvirke én efterfølgende?
Jeg har læst hvad der er at finde her på siden om det, men jeg savner nogle facts..

Kan der siges noget generelt el. videnskabeligt om den sag?

Tidligere holdmedlem

Bare rolig...det går næsten altid over......99.99% så bliver man helt sig selv igen før eller siden...medmindre man kaster sig ud i selvmorderriske doser.......

jeg var først helt mig selv igen efter en måned......

den første dag kunne jeg kun ligge og tænke...tankerne kørte i ring negative tanker....ku ikke engang se tv

anden dag faldt jeg endeligt i søvn.....tanker kørte stadigtvæk i ring en uge.......

så fi jeg flashbacks og faldt i ring igen af og til....men var ovre efter en måneds tid.,...

og har ikke rørt psychedelia siden

Medlem

Geografisk sted: Århus
Det vigtigste er at du har det godt med dig selv, og ikke går og er bekymret/ked af noget når du vil spise svampe. Kort sagt at du er psykisk stabil, en anden vigtig ting for at undgå badtrip er "setting" altså hvor du er og hvem du er sammen med.
Det er en meget ubehagelig overraskelse hvis der pludselig kommer folk som ikke må vide at du tripper, og du skal også være trygge ved de personer som skal trippe med dig. En anden god idé for en første gangs bruger vil være at have en person ved dig side som ikke er blæst til at bevare overblikket.

Med hensyn til hvilke svampe du skal starte med så er min favorit Mexicanske, og hvis du lægger ud med et enkelt gram skulle du være på den sikre side.
Men køb hellere lidt ekstra hvis det ene gram ikke har den ønskede efekt.
De smager mildest talt af helvede til, så jeg plejer at holde mig for næsen imens jeg spiser dem og skylle godt efter med cola før jeg slipper, det skulle tage den værste smag.

Held og lykke med det

Mvh Martin

[ 06 Juni 2003: Besked ændret af: Mr.Weedfield ]

Medlem

Igen mange tak for svarene - lækkert at nogle gider svare! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

men jeg synes nu at det lyder nasty, at man risikerer først at blive sig selv 100% efter flere uger, eller måske længere tid!

Jeg vil gerne spørge om, under hvilke omstændigheder de af jer, der har fået bad trips, tog svampene? Var det fordi ikke ikke gjorde som det tilrådes mht. at være sammen med gode venner i rare omgivelser osv.? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Håber at I atter gider svare.

Insane psychedelia user!

skambidt, svampene har helt deres egen vilje og den skal man ikke forsøge at kæmpe i mod. Man skal dog holde sig væk fra de negative tanker, småting kan føre til bad trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror du er alt for nervøs for at få et dårligt trip... hvis du er psykisk stabil, og gør det sammen med gode venner i hyggelige omgivelser og ikke har for mange problemer at gå og tumle med så skal det helt sikkert nok gå godt.

Det med at det tog uger at blive sig selv igen er vist også lidt af et særtilfælde.

Lad være med at ryge hash mens du er på svampe, ikke de første par gange i hvert fald, det fik jeg en ret ubehagelig oplevelse af.

Du vil uden tvivl være nervøs når du tager dem, men det går som regel over når de begynder at virke. Som en person fra erowid beskrev det, så er det som at hoppe fra 3 meter vippen første gang... før du gør det er du nervøs og ved ikke rigtig om du tør tage springet, men når du gør det er vandet varmt og lækkert at komme i [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Så ha et rigtig godt trip
Mvh. Christian

Medlem

Okay - det var nogle gode svar på mine spm. Tak for det!

Jeg vil mene at jeg er fuldstændig stabil, rent psykisk - og har alt i alt et godt liv, med sød kæreste osv. Det er jo også dét, som det ville ærgeligt at ændre på via en dårlig svampeoplevelse!

Jeg havde, hvis jeg ikke kommer på andre tanker, tænkt at starte med et forsigtigt 1g mexikanske svampe, sammen med et par gode venner. Netop som I tilråder det...

Men inden da, vil jeg lige spørge om en sidste ting: Føler I at I har ændret jer, efter I begyndte at tage svampe - og i så tilfælde: hvordan? Godt/skidt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg føler selv at jeg har fået min horisont udvidet, selv om det måske lyder lidt kliché-agtigt... og jeg er blevet bedre til at respektere andre mennesker og ikke dømme dem før jeg lærer dem at kende (om det er pga. svampene ved jeg ikke, men det er sådan jeg har udviklet mig i den periode jeg har taget dem).

Bad trip er ikke noget der hyppigt forkommer, men hvor gammel er du og hvad har du før ekspermenteret med? Jeg har personligt aldrig haft et badtrip, men er rigtig fedt trip har altid lidt ubehag i sig. Men ikke et badtrip og jeg tror tit folk misfortolker deres lettere ubehalige trip til at være Bad trips og der er MEGET stor forskel på at føgle ubehag ved rusen end når man får en "midlertidig psyckose" som et bad trip vel mest minder om.

Svampe rusen går 100% sikkert over inden for døgn, men man kan få nogle efter følgene bivirkninger der oftest kommer ved hyppigt brug eller hvis personen ikke er stabil osv.
Personligt kan jeg ikke mindes at have vågnet med "tømmermænd" efter en svampe rus, dog er jeg selv stoppet med at spise svampe efter jeg dyrkede dem og brugen af dem to lidt overhånd [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg kan næppe foresille mig at Thujoin har haft sådan en nedtur efter 1. gang han prøvede svampe, men nogen får det dårligt og andre gør ikke. Der er også nogen der slet ikke kan mærke det de første gange. de 2 første gange min ex skulde prøve kunne hun slet ikke mærke noget og det har intet med kvaliteten af svampene at gøre.

Place og setting er meget vigtig (IMO) for et rigtig fedt trip, skal man bruge nogle effekter man selv har det godt med. Et par gode venner, et 100% uforstyret sted da uventede gæster er 100% UFEDT da de er så malplaseret i den "verden" du er i under dit/jeres trip. Nogel lækkert musik er heler ikke af vejen (der kan du søge efter hvad folk høre når de tripper) men jeg vil anbefale noget glad stemt musik, eks. ambient eller trance.

Ang. Smagen så er det meget forskeligt om folk kan li smagen eller ej, jeg startede med at nyde smagen af mexikanske svampe og endte med at det ikke var en spændene ting at få i munden. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg vil anbefale dig at starte med Mexikanske svampe (P. Cubensie) 1g og så kan du evt. købe 1 til reserve eller til at forlænge trippet med. (ved forlængelse kan du ikke peeke 2 gange)

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. Svampe er et tæmelig "stærkt" stof så man skal behandle dem med respekt. Dem der ikke er enige i dette ved ikke hvad Psilocin er og hvad det kan gøre. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] (imo)

Medlem

Hej med jer!

Ang. hvor gammel jeg er og hvad jeg tidligere har eksperimenteret med:
Jeg er 18 år gammel - og har 'eksperimenteret' med Cannabis Sativa/Indica (hash, pot og skunk først og fremmest) de sidste 4 år, og føler mig temmelig godt hjemme hvad det angår. Ellers har jeg et moderat forbrug af alkohol, som de fleste andre unge.

Min nervøsitet mht. shrooms går næsten udelukkende på, at jeg for alt i verden vil undgå at fucke min hjerne op pga. et trip. Fedt nok at trippe, men når rusen er overstået vil jeg gerne vende tilbage til mit sædvanlige jeg - og ikke blive smådepressiv og hvad folk nu taler om...

Men det hjælper at lære om det - viden er vigtigt i en sag som denne - og jeg er meget taknemmelig for jeres bidrag til min "uddannelse"! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjek denne her rapport, det var den jeg snakkede om:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=2088

Som du kan læse, så er det utrolig lækkert at være ude i naturen, og det er som om at det næsten ikke kan gå galt hvis du tripper der. Jeg prøvede svampe første gang da jeg var 16, jeg er 17 nu. Jeg synes at det lyder som om at du er klar, men det er kun dig selv der kan vide det.

Prøv at trippe ude i skoven eller i et naturområde om dagen mens solen skinner, jeg tror det er noget af det smukkeste der findes, men har desværre aldrig prøvet det.

Medlem

Hmm et badtrip kan være en svær størrelse, nogen kommer mere helskindet igennem det, end andre. Men en god ting er viden, viden omkring dosering, forsigtighed.. Lad være at dosere for meget, viden omkring den psychedeliske oplevelse? Og så at læse en masse triprapporter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg hører selv til den nervøse type, var temmelig anspændt første gang... Men da trippet endelig kom igang, fik jeg nu andre ting at tænke på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Bad trips/vibes tror jeg ikke man kan komme udenom hvis man bliver fast bruger af psykedeliske stoffer. Men man kan lære at tackle dem, og jeg synes næsten jeg har lært mere om mig selv af de mere ubehagelige oplevelser, end af de gode [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men har du din viden i behold, er jeg overbevist om du får en fed oplevelse, og måske få set nogen ting her i livet fra en ny vinkel..

Vh. BorgTu

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg har spist svampe hundredevis af gange, og har aldrig nogensinde haft bad trip. To gange har min krop fået nok, og jeg brækkede mig derefter. Efterfølgende lagde jeg mign bare på gulvet og nød trippet uden at foretage mig andet.

En gut sagde engang til mig at uanset hvilket stof man indtager, så skal man ikke være bange for det. Hvis det tager lidt for meget overhånd, så skal man bare slappe af og nyde det. Ellers var risikoen for psykose større...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Stille og roligt ..

Du tænker alt for meget på det badtrip. Jeg læste en del om svampe og havde også lidt noier på, men da jeg endelig skulle tage dem første gang, gjorde jeg det bare, og der skete ikke noget.

Jeg funderede over, hvordan folk i det hele taget kunne få badtrip. Dog kan jeg se nu, efter en del svampetrips, at det godt kan blive for voldsomt, selvom jeg ikke selv har fået badtrip. Du skal bare ikke tænke så meget på det!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:48, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Geografisk sted: Det Mørke Århus
Hmm Hvad med at forsøge sig med Rød fluesvamp? Altså jeg ved godt man ik´ke kan holde til at spise dem pga. den forgiftning man får.. Men du kan "skrælle" den og stikke den op i røven indtil den ønskede effekt er der og så tage den ud igen.. Så undgår du også alt det forgifgtnings halløj!!

Bare en tanke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Tidligere holdmedlem

e-aben>>>DET DER VED JEG SLET IKKE HVAD JEG SKAL SIGE TIL [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]