Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har røget hash dagligt i 1½ års tid nu. I den tid er der røget mellem 2-9 joints dagligt. -Idag ryger jeg mest bong og et par pinde i løbet af dagen.

Mit problem er bare at jeg er begyndt at blive totalt træt når jeg ryger. Så det ender oftest med at jeg sidder i et par timer og glor lidt med vennerne, for derefter at gå kold.

Nogle af jer der har prøvet det?

Før i tiden havde jeg ingen problemer med at ryge tæt gennem dagen uden at falde død om, så det irriterer mig lidt....

Titel:
Junior medlem

Prøv at hold en pause i nogle måeder.. ja det lydder lettere end hvad det er.. :(

men problemet er nok at kroppen ikke kan klare belastningen..

tag en løbetur spis nogle vitaminer så kroppen kan komme i form igen

Titel:
Medlem

Når man ryger så meget, bliver iltniveauet i boldet desuden sænket og lungerne bliver dårligere til at optage ilt. Det kan også have en vis indflydelse på problemet. Gå evt. til din læge og sig at du gerne vil holde op med at ryge hash. Han kan give dig noget beroligende/søvnfremkaldende til at klare de første par uger, som er klart de værste når man holder rygepause efter så lang tids intens rygning. Prøv så om du kan holde en pause helst på et par måneder, og se om du ikke får en masse energi.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

D|(@>> tror da ikke du får en læge til at give dig noget som helst beroligende eller søvn fremkaldene fordi du kommer og siger du har hash problemer!!

Men derimod hvis problemet gælder søvn problemer så kan du altid købe melatonin fuldt lovligt.
Det er nemt at rette sin søvn rytme med og skal nok få dig i søvn på trods af man måske ikke har røget

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
altså.. hvis du går fra at ryge joints til at ryge bong kan det måske være fordi du bliver skæv på en anden måde! måske bare fordi du er vandt til at ryge tøse joints!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
Jugg > Jeg fik engang recept til sovepiller af min læge pga. hash problemer..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Jugg> En af mine venner, fik også en recept på nogen sove piller, da han fortalte sin læge om sine hash problemer,
problemet var bare at jeg nakkede halvdelen af hans piller når jeg skulle falde i søvn fra en amf koger :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
melatonin <--Was is das og hvorn virker det?

Tøsejoints siger du?! Skal vi battle i røg, så kommer du bare :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Okay så ser det da ud til at enten har i bare nogle pokkers goe læger eller osse er læge generelt mere open minded end jeg troede.

Citat:
Melatonin er et overordnet hormon, der dannes i hjernes koglekirtel. Kroppens egen produktion er på sit højeste i 6 års alderen, falder brat ved puberteten og mindskes herefter med årene.

Sekretionen af Melatonin reguleres af dagslys. Når lyset rammer øjets nethinde sendes nerveimpulser til koglekirtlen, der transformerer denne information til et hormonsignal i form af en natlig Melatoninsekretion. Herved reguleres kroppens "indre ur" og den vigtige REM søvn forøges. Melatonin bruges derfor i behandlingen af forskellige døgnrytmeforstyrrelser som f.eks. jetlag.

Melatonin er desuden en kraftig antioxidant, der samtidig øger optagelsen af andre antioxidanter. Hormonet kan aktivere immunsystemets T-lymfocytter, har en vis betændelseshæmmende effekt, øger blodpladeantallet og hæmmer den østrogenproduktion, som mange kræftsvulster er afhængige af. Samtidig er Melatonin i stand til at forøge effekten af kemoterapi og reducere dennes skadelige bivirkninger.

Det er forskelligt, hvor stor en dosis tilskud, man har behov for. For kræftpatienter vil en dagsdosis typisk være på 15-25 mg. Til behandling af jetlag anbefales 1 mg. pr. passeret tidszone. Indtages en time før midnat!

(Informationen om Melatonin er taget fra en salgs side men du kan regne med det passer. Passer med hvad jeg har læst om det på f.eks. erowid)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg har en kamerat der fik Remeron (mirtazapine) på recept ved lægen, for at hjælpe med at holde op med at ryge hash. Det er et temmelig sløvende antidepressiv.
Dette fik mig selvfølgelig til at opsøge min egen læge men han var ikke villig til at dele piller ud til én under 18. Blev jeg selvfølgelig pissed over, men fik aldrig taget mig sammen til at skifte læge.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du tænker dig godt om, bliver du så ikk i virkligheden frisk i det øjeblik du er akut skæv, men sløv derefter? når man er kronisk skæv som du (jeg) er, og afhængig er det ihvertfald sådan jeg oplever det, cut din bong - det er for tøser, og trap kraftigt ned eller stop helt i et stykke tid, så skal du se du får det fedt af at ryge igen.. men bongen, drop den og køb noget ryger i stedet for standard pap..

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Speedfreak: Tager du mange stimulanter, eller i for store mængder for tiden? Man kan nemlig godt blive meget træt i hverdagen i de perioder hvor man indtager meget amfetamin f.eks. Hvis du bruger amfetamin (som jeg går ud fra du gør), så ville det måske være en ide at holde en pause :wink: .

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
hvis du har noget at give dig til så du ikke bare sidder og stener, så hjælper det ihvertfald på trætheden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
og btw få noget frisk luft når du kan mærke at du er ved at blive træt, lige gå en tur eller noget

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]