Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Jeg har for et stykke tid siden købt en del pot/skunk(jeg kan ikke helt finde ud af om det er det ene eller andet) hos en jeg kender, men jeg har så røget noget pot fra en anden her på det sidste og det lugter smager gyseligt, men har en fin nok virkning. Dog var det jeg røg før noget mere potent, og havde en helt anderledes lugt næsten lidt henad hash, hvor det jeg har røget på det sidste har en meget gusten lugt :!: Og jeg har nemlig en hel masse frø fra det pot jeg købte tidligere( det gode af det) og det er her jeg tænker,er det skunk :?: skal nemlig dyrke her til sommer og det ville da være super nice hvis det viste sig og være skunk :twisted:

Mhv Zachyon

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Som hovedregel vil jeg sige, at pot lugter og smager af sur røv, og det har et THC indhold på 2-5%. Skunk har en meget bedre lugt, smager rigtig lækkert, og har et THC indhold på ca. 10% Men jeg skal ikke kunne sige, hvad det er du har haft fingrene i, men jeg vil gætte på at det første har været skunk.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jeg nemlig også begyndt og tro mere og mere, når man kan sidde og se krystallerne på det med de bare øjne er det så ikke også rimelig potent :?: Og det fede ved rusen på den her pot/skunk er nemlig at man ikke er lænket til en sofa man kan sagtens foretage sit noget konstruktivt, d.v.s højst sandsynligt en god sativa strain. Det ser ud jeg skal hygge mig godt og grundigt med en masse planter til sommer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

hvis du vil sikre dig at det er skunk du gror, vil jeg foreslå du købte dig nogen skunk frø.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tjahh det kan du selvfølgelig have ret i, jeg kunne bare godt tænke mig og få konstateret om det egentlig er pot eller skunk det der jeg har røget, fordi at jeg har noget nær 100 frø liggende fra det pot/skunk jeg har røget, og så ville det jo være lidt omsonst og gå ud og købe nogen frø ik :?: Hvad er de specielle tegn der skiller pot fra skunk :?:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Pot behøver på ingen måder hverken smage af røv eller virke blidt.. det kommer jo alt sammen an på vækstbetingelser og behandling efter høst.

Hvis jeg ikke husker meget galt var det oprindelige navn "Skunk" en betegnelse på, om det var groet indendørs under kunstlys, at der så senere er blevet avlet arter, som egner sig bedre til indendørsdyrkning og givet navnet skunk bare et senere påhit...

Anyways hvad forskel gør det om det er skunk eller pot?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Skunk er pot. Det er blot nogle af de bedste og mest stabile sorter, der er forædlet på.
Som DR-D sagde, så kan traditionel pot sagtens lugte/smage bedre end en skunk der hedder noget fancy - det er især et spm. om vækstbetingelser...

Jeg mener at navnet oprindeligt opstod pga. en meget stærk lugt - a´la stinkdyr...og har ikke så meget med vores små opbevaringsrum at gøre.

Hvis det er frø fra en sativa streng du vil dyrke, er det ikke for tidligt at starte indenfor i vindueskarmen allerede i februar, hvis du skal have glæde af efterfølgende at dyrke udenfor, da sativaer jo er meget sent blomstrende...

IMO er skunk-buds som regel mere kompakte end pot-buds og lugten også mere karakteristisk...

Vh CC

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm... tjahh hvis man nu havde lyst til og sælge lidt af det på et tidspunkt lyder det jo lidt mere fancy og kunne kalde det skunk og ikke pot, der normalt vis forbindes med noget ikke så potent stads. Jeg tror faktisk det er skunk hvis jeg skal sige det, det lugter meget karakteristisk næsten henad hash. CC: jeg har faktisk allerede 2 der står i vindueskarmen, hehe skulle lige have et lille experiment med hvor god spiringsprocenten var, og den var god. Og de er også allerede gået i blomst da det jo er lidt mørkt i øjeblikket, de er faktisk allerede begyndt og få små topskud, og de dufter..mmm... rimeligt godt klaret af de små pus i betragtning af at det er 2-3 måneder siden jeg startede dem og de ikke har fået NOGEt nær optimale lysforhold.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

hænger prisen ikke sammen med potensen ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jooh.. det gør det.. men jeg synes da selv det ville lyde lidt bedre hvis man siger man har noget god skunk end at det er noget vildt pot. Er det da mig der er forkert på den hvis jeg siger at de fleste mennesker regner skunk= potens og pot=not, det ved jeg selvfølgelig godt ikke er rigtigt. men det ved de fleste andre jo ikke. Men ja hvad fanden man kan vel også bare bilde dem det ind hvis det nu endelig skulle være, de for jo nok lidt svært ved og argumentere at det er eller ikke er skunk.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ville fandeme blive arrig hvis jeg købte såkaldt skunk og det så smagte af ko!

Fatter ikke hvorfor du vil fremføre det som noget der "ikke er"? Den slags ender somregelt også galt for sælgeren i sidste ende!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Quote: Anyways hvad forskel gør det om det er skunk eller pot?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener nu? Du har jo selv sagt tidligere at det vel er ligegyldigt om det er pot eller skunk? Men bare luk det her topic hvis du har lyst, det fører alligevel ikke rigtig nogen vegne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]