Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Jomfrutur!
Junior medlem

Heisann, er ny her. Er også norsk, så jeg skriver morsmålet, håper dere forstår [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg tenker på å ta en tur på Cubensis snart. Jeg har aldri prøvd hallusinogener før, og ikke noe annet narkotika. Det er p.g.a. plassen jeg bor, litt "utenfor". Etanol og/eller nikotin er ikke noe for meg..! Så da vil jeg prøve sopp. Har lest om magiske sopper i snart et år nå, så jeg vet sånn ca. hva det går ut på, mangler bare den praktiske delen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Så da trenger jeg tips til dose (tørket Cubensis), og andre generelle tips for å få en god tripp (musikk, setting, osv).

Jeg er 15 år, hvis det spiller mye rolle.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey aggolab,

Prøv at kigge her: Mushroom.dk

Da du er 15 år vil jeg nok foreslå en LILLE dosis første gang... bare for at se om den psychedeliske verden passer til dig - og passer på dig! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Held og lykke.

Junior medlem

Takk.

Jepp, skal teste lite!
Tenkte på 1,25gram, det er vel passelig?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
spørgsmålet om begynderdosis har været oppe og vende før, og der er lidt delte meninger om hvad der er passende, jeg mener stadig at 1g. cubensis er nok.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
jeg startede også med 1g cubensis... efter 1½ time tog jeg ½g til, og jeg fik sgu et trip med masser af tanker og mavekramper af grin... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ha nogle flere svampe ved siden af de 1g-1,25g som du kan supplere med, hvis du ikke opnår den ønsket effekt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej og velkommen til boardet.

Jeg vil kraftigt anbefale dig at du har en person ved dig, der ved hvad du laver. Hvis det forfærdelige skulle ske og trippet ikke arter sig efter dine ønsker, er det godt at have en ikke-påvirket person til stede der kan tænke rationelt.

Din unge alder taget i betragtning synes jeg også at du bør starte med en lav dosis, 1 g. maximum.

Safe journey [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Takk for tips.

Men nå er det slik at det er to stykk som skal trippe. Tenkte at begge kunne ta 1,25g.. Har ikke mer tilgjengelig i første omgang.

Vil vi få hallusinasjoner/illusjoner på denne lave dosen, eller blir det bare "fealing" og skrudde tanker?

Tror ikke noen av oss kan få bad-trip hvis vi ikke får store hallusinasjoner. Men om det skulle skje, så har vi desverre ingen til å se etter oss..

Dedikeret medlem

drop de svampe fjeldabe, du er 15 år og er slet ikke klar til svampetrip, vent et par år og lær dig selv lidt bedre at kende. blot min personlige mening [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Har hørt om mange andre som har testa på min alder og fått et bra resultat. Føler meg klar.

Forresten, jeg har fått tips om 2g. mexikaner. Er 170 cm. høy, og veier ca. 65 kg.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Eb

Normalt ville jeg give dig ret, men jeg tog selv mine første svampe som 15-årig og kender til den der urge, der kan være omkring at prøve noget nyt og spændene. Så i stedet for at fordømme og tale ned synes jeg at vi skal sørge for noget HR! - Hvis fyren skal trippe, kan han lige så godt gøre det under bedst mulige forudsætninger.

Blot min personlige mening [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

EDIT: @Aggolab

Hvis du er bare et nogenlunde ansvarligt menneske, så synes jeg at du skal tænke dig KRAFTIGT om før du kaster dig ud i 2 gram! Det er, som du selv kalder det, din jomfrutur og den skulle helst forløbe uden komplikationer. Jeg vil henstille til min tidligere post: Maximum 1 gram. Denne relativt lille dose vil jeg anbefale i henhold til din alder og din erfaring.

Sørg i øvrigt for at gøre dig klar til trippet. Det kan give ufatteligt mange oplevelser at eksperimentere med psilocybinsvampe, både gode og dårlige. Tænk dig grundigt om hvorfor det er at du gerne vil prøve det her. Det kan evt. være selvransagelse, en higen efter nye oplevelser/sider af dig selv eller noget helt tredje. Hvis du bare keder dig og søger en ny måde at beruse dig på, vil jeg anbefale at du giver svampene til nogen andre. Man kan brænde nallerne gevaldigt på sådanne psychedelica!

Safe journey!

[ 29 September 2003: Besked ændret af: Andreas/Saiko-Pod ]

Junior medlem

Da har jeg fått tips av en annen, å ta 1.4g.
Tror jeg skal ta 1g. og ta resten etter en stund hvis det ikke blir effekt. (hvor lenge?)

Og ja, jeg vet hva det er, har lest om psykedelika i snart et år nå, men mangler kun praksis.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Vent minimum en times tid og føl hvordan du har det. Sindstilstand, visuals, tanketrips osv... Husk at flyde med trippet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

God fornøjelse og safe journey!

Junior medlem

Takk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Kun et siste spørsmål.
Han jeg skal trippe med er veldig lav og tynn. Veier vel 45-50 kg. Hvilken dose bør han ta for å få lik effekt som meg? Jeg tenkte 1,4 til meg og 1,1 til han (skal dele 2,5g). Høres det bra ut eller?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Kan du bestemme dig for hvor meget du vil tage?

Jeg anbefaler IGEN MAX. 1 GRAM til førstegangstrippere... Særligt når man er så ung som dig!

Lad resten stå og suppler evt. hvis I føler brug for det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hehe rolig nu, jeg tror godt du kan tage 1.4 G som startdose, sålænge du bliver et "sikkert" sted, og ikke tonser i byen og den slags...

[ 30 September 2003: Besked ændret af: Doctor D ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja det kan godt være han kan klare 1,4 men jeg syns altså han skal holde sig til 1g. Også til ham der ik vejer så meget, hvis nu han får det ubehageligt af dem eller whatever, så er det altså fedest kun at have taget et gram.

Og hvis det går smertefrit kan man jo altid redosere!!!

In our memories
Brugeravatar

Man kan med stor sandsynlighed ikke redosere med 0.4 G senere hen på trippet og regne med at få en effekt af det, men alt det her ER blevet diskuteret før. Jeg er under den mening at man heller ikke bør starte for lavt (dose). Hvis du vil se min argumentation må du lede i nogle gamle post's da jeg ikke orker at skrive det hele igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000488

Hvad blir det forresten til med de sticky posts? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 30 September 2003: Besked ændret af: acidDreamer ]

Junior medlem

@Andreas/Saiko-Pod

Språkproblemer? :P
Jeg har jo bestemt meg for 1,4g. Jeg er 65 kg.

Nå lurte jeg på hvor mye vennen min burde ta (som veier 45).

Hehe.

In our memories
Brugeravatar

Diskutionen jeg reffererede til

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]