Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 05:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Synes du "Fuck hvor er jeg blæst" rummet skal genåbnes?
Afstemning sluttede 07 jan 2005 00:51
Ja for fanden! 64%  64%  [ 41 ]
Nej, satme nej! 25%  25%  [ 16 ]
Fuldstændig ligeglad! 11%  11%  [ 7 ]
Afgivne stemmer : 64
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Fortæller I mig at fuck forummet blev lukket pga psychedelia skulle passe på deres profil?????? :o

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg stemmer for en genåbning, men der skal modereres, som Ali skriver. Også på eksisterende indlæg, så tråde med rigtigt dårlige vibrationer slettes (Det er vist trods alt et fåtal af emner).

Personligt tror jeg ikke at fuck-forumet har så meget at sige i forhold til omverdenens opfattelse af os herinde. Hr. og Fru Hansen har allerede fået kaffen galt i halsen, idét de entrer forsiden, og ser beskrivelsen af sitet her.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Jeg synes faktisk det var rimeligt vellykket, men overdrev nok varigheden af afstemningen :wink:
synes bare alle skulle have chancen for at stemme! også dem der ikke logger på så tit!

Mods... pls tag det op til overvejelse! Det er over halvdelen der har stemt ja! tænk over det!
Jeg er fuldt forståelig hvis i mener det ville tage for meget af jeres tid at moderer det. men med de rette modereringer tror jeg ikke "Fuck hvor er jeg blæst" bliver så "fucked up" igen! :)

men:
aliaarhus skrev:
Lad os få noget humor ind på boardet igen!
nemlig!

-Foger

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cirkel skrev:
Fortæller I mig at fuck forummet blev lukket pga psychedelia skulle passe på deres profil?????? :o

Blandt andet, ja.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg stemte også for.

Synes siden ville blive alt for tør og seriøs. Den umådelige mængde spændende viden, der trods alt er her på siden, er absolut fantastisk lækker... men den er sgu ikke meget ved, hvis man ikke engang imellem kan få et par narkolamme-indskud.
Jeg synes helt sikkert, at strengere moderering af et genopåbnet fuck-forum er vejen frem. Det vil vel i sidste ende også højne de resterende forummers kvalitet&seriøsitet.

Lad Psychedelia blive en informativ OG sjov&hyggelig side - i stedet for at prøve på at få en rigtig fin, lille og flot facade.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Stemte os for.. Sys altid der lå et godt grin der... :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ja, "Fuck"-forum var meget sjovt men det højnede ikke ligefrem boardets saglighed, informationsniveau, eller ansigt udadtil. Min mening er stadig den, at hvis vi nogensinde skal gøre os forhåbninger om at projicere et bare psudovidenskabeligt billede af vores livvstil og eksperimenter ud mod offentligheden, så holder det bare ikke med så lamt et forum.
Folk herinde burde tage sig sammen...

Jeg må indrømme at det irriterer mig en del, at brugere, hvoraf størstedelen i mine øjne ikke har bidraget med synderligt meget til debatten herinde, bliver ved med at beklage sig over at de ikke har et ordentligt sted at lufte deres infantiliteter. Det der især irriterer mig er at der for tiden sidder folk som bl.a. Noname, Saiko-Pod og mig selv og knokler over FAQ's til de forskellige fora og prøver at få gennemført nogle nye tiltag. Dette er selvfølgelig et udtryk fra vores side om at vi gerne vil bidrage til at højne kvaliteten af vores site. Højne kvaliteten for det almene medlem, men også for de uregistrerede brugere som benytter Psychedelia som saglig informationskilde. Det kræver meget arbejde, men vi udfører det fordi vi tror på Psychedelia og de holdninger sitet repræsenterer. Derfor gør det sgu lidt ondt at se en masse folk tude over at vi har lukket deres legeplads. Hvad med at udvise lidt tålmodighed og se hvor tingene bærer henad?

Men hvis den generelle stemning er for genåbning af "Fuck"-forum skal i da bare gøre det. Det bliver dog uden min participation.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
vi nogensinde skal gøre os forhåbninger om at projicere et bare psudovidenskabeligt billede af vores livvstil og eksperimenter ud mod offentligheden, så holder det bare ikke med så lamt et forum.

Hvem er det lige du prøver at imponere?

Hr. og Fru Danmark?
Statsoverhovederne?
Henrik Rindom?

Er dette et diskussionforum for brugerne af euforiserende substanser, eller er det et forsøg på at overbevise offentligheden om at vi er almindelige mennesker?

Jeg vil mene det første.

Titel:
Site Admin

Er rørende enig med Halifaxxx...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg er helt overbevist om, at det er fuldstændigt utopisk at få psychedelia.dk til at fremstå som et seriøst medie, med al den tabloide eksponering der har været indtil videre.

Bare det at det er et diskussionsforum, hvor alle folk kan ytre deres lamhed, vil jeg mene umuliggør chancen for at sitet nogensinde skulle blive taget seriøst.

Hvis i vil imponere offentligheden, så lav en dansk Erowid-klon, hvor ingen andre end skribenterne dikterer indholdet.
(En sådan søster-site er i tidernes morgen blevet foreslået af mig, og den dybere mening var at det skulle erstatte leksikonnet, så folk kunne informere sig på sitet inden de diskuterede her.)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dextrose skrev:
Hvis i vil imponere offentligheden, så lav en dansk Erowid-klon, hvor ingen andre end skribenterne dikterer indholdet.
(En sådan søster-site er i tidernes morgen blevet foreslået af mig, og den dybere mening var at det skulle erstatte leksikonnet, så folk kunne informere sig på sitet inden de diskuterede her.)

Det er da en spændende idé. Umiddelbart vil jeg tro, at mængden "dumme" spørgsmål vil falde, hvis folk kan søge svar fra en dansk kilde. Erowid indeholder de fleste af svarene, men mange finder det åbenbart for uoverskueligt at finde svarene på en engelsksproget side? Og forumsøgning er ikke altid lige let, da der ofte er forskellige meninger, og derfor intet klart svar. Det vil en sådan side muligvis kunne ændre på.

Men den skal selvfølgelig også lige forfattes. :?

Titel:
Kaospilot

Jeg har intentioner om at hjælpe et med et sådant projekt, hvis der kommer lidt ild under det. Men det er jo der problemet ligger - brugerskaren herinde er meget sløv, og der sker ikke en disse mht. nye tilføjelser og artikler, for at sige det mildt. Det er i hvert fald min opfattelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Vil det ændre på lysten til at skrive artikler, hvis sådan en side fandtes? Det kan folk jo kun selv svare på.
Sådan en side kræver selvfølgelig også, at der er nogle folk, som kan vurdere kvaliteten af disse artikler - og hvem har sådan en kompetence?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg tror der er rigeligt med kompetente folk på de fleste områder her på psy. Det er bare ikke altid folk viser sig, mange af dem fordi de synes at det er for lam og useriøs side. Til dels forståeligt!

Men det er hvertfald ikke vurderingen af artikler der skal være hindringen, nok nærmere som Jespar pointerer at folk herinde er super sløve, mig selv inklusiv. Men sådan er det jo når det er en hobby og der er skole/arbejde, der skal passes ved siden af...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.psychedelia.dk
Velkommen her til den psychedeliske verden. Her vil du kunne finde information om brug og dyrkning af ethnobotaniske planter og svampe og information om psychedeliske stoffer.

...den her velkomst fik mig til at tilmelde mig her - men hvis useriøse indlæg i de andre afdelinger kunne undgås (slettes) og krydret med en fakta-afdeling ville det være velkomment. At et forum om "fuck hvor er jeg blæst" skulle bidrage til seriøsiteten på de andre fora kan jeg derfor ikke få øje på. Ryd op - din mor kommer her ikke....

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvis der er et ønske om at udvise et seriøst "ansigt" udadtil, ville det så ikke være langt mere effektivt at have en talsperson på forsiden med navn og tlf. nr, som så udelukkende udtalte sig til pressen?
Alternativet er jo at medierne bare plukker det værste ud af forumet til deres artikler og tv-programmer, og dette er jo umuligt at undgå med mindre vi indfører SERIØST stramtandet moderering.

Titel:
Kaospilot

Drupe:
Problemet er at en side som denne betragtes som mere eller mindre lovløs af bl.a. medierne. Altså et nemt bytte, fordi de ikke tror at folk herinde tør stå frem og forsvare sig, pga. det kontroversielle i de ting vi diskuterer herinde.

Jeg er desværre ikke sikker på at en talsperson ville virke.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dextrose skrev:

Glimrende ide! Der er masser af folk som åbenbart finder det for svært at læse engelsk, så en dansk Erowid version, vil være et glimrende initiativ!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

En anden fordel er, at man kan målrette det mod det danske samfund...
Men det er da utroligt at folk pludselig syntes det er en skidegod idé, da der ikke var den store stemning for det for et års tid siden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg ville ihvertfald være meget villig til at støtte og evt. hjælpe med, i et sådanne projekt. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]