Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa..
Nu har jeg læst flere indlæg om hash kager, jeg har også opskrifter med mere..

Men jeg ville gerne lige høre, hvormeget jeg skal bruge hvis det er første gang jeg prøver hash,.?

Altså hvillken kvalitet og gram?

Mange tak på forhånd.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

tjaeh hvis det er din første oplevelse med hash syntes jeg kun du ska prøve med 0.25-0.40 gram rimeligt billigt hash.

Men hvis du har røget hash før og det bare er din første orale oplevelse med det så 0.40-0.50 gram ryger

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem

Ok..
Jeg har røget en enkelt gang...
Oki så de 0,25-0,4 gram er det i hele kagen eller?
jeg havde tænkt mig at lave en chokoladekage..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Velkommen til Cerium.

Jeg ville foreslå dig at starte lavt, specielt når du kun har røget en enkelt gang.

Køb dig en shake and bake chokoladekage og opløs så et gram hass i den varme smør der også skal i kagen.

bag den og skær den ud i 4 stykker og start så med et enkelt stykke.

Det er ihvertfald en nem og hurtig måde at få sin første "oral oplevelse" :wink:

Titel:
Medlem

Udover chokoladekage kan jeg anbefale hashpandekager, som er nemme at lave og smager godt selv med stor koncentration af hash. Ellers er der Marizena (eller hvad det hedder)-drømmekage - den er også god til hash.

...Og husk at der kan gå op til halvanden time, inden du mærker noget, så ikke noget med at sige "Ahr, jeg ka' ikke mærk' en skid, mand" på vestjysk og redosere efter en halv time.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Lad endelig være med, at kaste dig ud i, at spise flere gram god ryger. Man bliver syg af det!

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Det tager som regel ca. 2 timer før jeg er ved at have virkning af at indtage hash oralt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Det var da et godt stykke tid...
For mig plejer der max at gå 30-45 min...
Men hvis man synes ventetiden bliver for lang er en enkelt joint rigtig godt.
Det skal man dog passe lidt på med hvis man ikke er så erfaren for så er chancen for at få det dårligt ret overhængende..

Titel:
Insane psychedelia user!

Grr :x Nogen, moderatoren måske, burde lave en dansk guide i oral indtagelse af cannabis. De seneste par topics har været fyldt med modsigelser, så som dose, tid før effekten indtræder, og hvor nogle fraråder joints inden effekten træder ind, så anbefaler andre det.

Jeg går igang i dag :idea:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jensus: Husk på, at det potentielle antal af meninger er proportional med antal af brugere. Nogen synes ét og andre noget andet. Du skal lige huske på, at din egen mening også er en generalisering, som nogle måske synes er noget crap, mens andre igen er helt enig i hvad du skriver.
Da cannabis på ingen måde er akut skadende i "vores" doser, vil det være ligeså korrekt at anbefale en joint før den orale effekt sparker ind hos en erfaren bruger, som det vil være forkert at anbefale 1/4g topryger til en nOOb...imo..
Det er perfekt, at du vil lave en sådan guide, men husk på, at din egen mening og syn på sagen ikke nødvendigvis er lovord - nogle vil være enige - andre uenige...that´s the way...men, go for it, mate!

Vh CC

Titel:
Junior medlem

Hej
Er en rimelig erfaren ryger og har flere gange tidligere spist hash-kage.
Efterhånden synes jeg ikke at jeg bliver ordentlig skæv af at ryge så jeg vil gerne udvide min horizont lidt. Jeg ved godt at spørgsmålet på en måde egentlig allerede er blevet besvaret men;
Når man er vant til ryge osv. hvor meget skal man så komme i sin kage?

Onherknees - shaking

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Som du selv siger, er det blevet besvaret af Jugg :)

Men personligt synes jeg dog godt en erfaren ryger kan oppe dosen til ihvertfald 1 gram. Og jeg vil fraråde at ryge joints inden effekten, da den orale indtagelse bliver meget svær at fornemme.

Synes dog generelt det er rarere at sidde med en joint og være skæv nogen timer, istedet for 10 timer eller mere :P

Spiste engang 1,5 gram og var stadig enormt skæv da jeg vågnede, og halvdelen af den næste dag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]