Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

"RHAPSODY (single version)"
(stil: acid pop / længde: 3:05 / fra: 2004)
Klik her for at høre melodien

"RHAPSODY (normal version)"
(stil: acid punk / længde: 5:55 / fra: 2004)

"RHAPSODY (chill-out / braindance version)"
(stil: chill-out / længde: 6:01 / fra: 2004)
(Det er en forkortet web-version (fordi mit website ikke er så stort :) ). Den fulde chill-out version er 8:24)

-------------------------------------------------

elektroniske resonanser---
-elektroniske resonanser--
--elektroniske resonanser-
---elektroniske resonanser

Denne melodi er fuld af dem :)

Jeg har lavet en lille video til melodien, hvor jeg filmer et stereo-faseskop som melodien køres igennem. Den har jeg desværre ikke plads på mit site til at lægge op, men den er ellers rimelig syret at se på.
Resonanserne tegner nogle forskellige mønstre, som feks stjerner og blomster. Og hvis man selv har et fase-skop (dem af jer der laver musik har sikkert et program hvor den funktion er med) ka' man prøve at køre melodien igennem (især chill-versionen, hvor lyden ikke er distorted, tegner nogle sjove mønstre)

Der er ingen sang på denne, men nogle vokal-stumper fra en pige der hedder Stephanie.

Alt er hånd-spillet (undtagen tromme-sporet, der er en go' gammel Roland-CR8000 CV-sequencer) og der er ikke brugt nogle sample-cd'er på nogle af versionerne.

Enjoy! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
slet ikke dårligt, ved ikke hvad for en jeg kan lide bedst, normal eller chill-out version, men tror det er chill-out versionen. del endelig flere.
men den slår dog ikke "pigen der troede hun kunne flyve" :D men de er vidt forskellige jo, men syntes helt klart at det er kommet ud godt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Et dejligt finurligt nummer. Det er langt fra den genre, som jeg normalt hører, men det er ganske godt alligevel. Thumbs up, Jel! :)

Mvh. Psyko

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
"RHAPSODY (chill-out / braindance version)" er faktisk lækkert nok. Jeg må sige at jeg er helt tilfreds med at sidde ved computeren, og lade nummeret gøre sin sindsændrende virkning i baggrunden. Braindance, som du selv nævner. Haha, perfekt :-)

Nummeret løber hen over hjernen gentagne gange og river godt rundt i psykoseparametrene ;-)

Titel:
Relativistisk båthorn

.steen. skrev:
den slår dog ikke "pigen der troede hun kunne flyve"

Nej det gør den ikke. Ikke idag ihvertfald, for det er FN's anti-kvinde-vold's dag idag :D
Det er rigtigt som du si'r, det er en lidt anden genre. Hvis det er ka' du som regel kende de sange hvor jeg synger på, på at jeg laver dem som JEL, mens mit instrumentale elektroniske som regel er under andre navne som feks AITD.
Tak for kritikken :)

@psyko; Tusind tak ska' du ha' psyko :)
Jeg ved godt det er en kliché, men det _er_ jo fedest når den musik man laver falder i go' smag. Sådan har jeg det selvfølgelig også, og bli'r naturligvis glad når det lykkes :)

@jespar; Hehe, mange tak :) . Det glæder mig du får det ud af den (det gør jeg også selv, hehe)
For mig er det bedst når det musik jeg lytter til, gør noget ved mig. Jo mere det påvirker mig, jo bedre er det. Men sådan er det vel for de fleste der ka' li' techno og andet elektronisk (ja al musik vel)
Så det er fedt at høre du også synes den virker :)

Hvis jeg nu sku' være lidt fræk og spørge, tror nogen af jer (især hvis i har hørt flere af mine numre jeg har haft oppe) så der er noget salgs-potentiale i musikken generelt? Jeg laver den jo alligevel.
Eller er det at skyde over målet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]