Bertine Zetlitz - "Fake your beauty"
De har vist den hele natten på mtv

En af detaljerne ved den er den legende lille 'square'-wave (det lyder ihvertfald som en square ('square' er en særlig lyd-form man ka' vælge på en synthesizer, for dem der måske ikke lige var klar over det

. Den kendte elektroniske minimoog-bas i nogle af 80'ernes pop-hits er typisk en square)) der laver noget der lyder som lidt fingerspils-pjat engang imellem. Det er så cool synes jeg

Det er lead-synthen jeg snakker om, og den ka' let genkendes på sin 'snabel'-agtige lyd (det gi'r den der lidt funky/jazzy wow-wow type effekt)
(jeg tror dem der laver musik ved hvad jeg taler om

)
EDIT: jeg tror i virkeligheden mere det er en sawtooth-waveform, nu hvor jeg har hørt sangen nogle flere gange.
Sangen har lidt den samme feel som kylie's superhit i 2001. Den er ikke helt på samme måde, men den har nogle af de samme kræfter i sig (det var vist iøvrigt også en square-baseret lyd kylie brugte til det der lande-plage groove hende's sang havde (eller måske en overstyret sinus, det er jo lidt detsamme på den måde, hehe. Når man klipper kanterne bli'r de jo også firkantede))
Og det gælder også video'en. Den har lidt af detsamme stilistiske præg over sig som kylie's (naturligvis sexet)
Den opmærksomme seer vil bemærke at der bli'r filmet nogle små planter i starten, men det ka' man selvfølgelig lægge i hvad man vil, hehe.
Det meste af video'en foregår i en skov, og igen vil den opmærksomme psy-seer nok få sig et lille smil på ved nogle af tingene i den. Der er nogle klichéer i den som jeg selv hyggede mig godt over

Hvornår begynder man egentlig for alvor at ku' købe enkeltvise musik-video'er? En single-dvd feks (præcis ligesom en gammel 45-single, men nu bare med levende billeder til musikken) istedet for at det altid er hele dokumentar-film. Eller måske som wme video-fil på en almindelig cd-rom. Når nu video'erne til numrene alligevel bli'r lavet, så synes jeg det er synd man næsten altid kun ka' købe selve musikken. Og et typisk nummer ka' nemt ligge på en almindelig cd hvis det feks er pakket i wme-formatet.
(Må man iøvrigt godt bruge sin pc som video-optager og opta' fra tv? Eller hvad med de der nye dvd-recordere? Hvad si'r stats-regulativerne dér?)
Anyways, hvis du falder over denne video på dit eget tv, så; PLAY LOUD!!
EDIT: jeg har set "Twisted little star" med hende også nu, og hun er simpelthen eminent

Jeg er ihvertfald forelsket