Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
hey smurf3000 :wink: Tangerende til off topic vil jeg lige påpege, at svamp på ingen måde er betinget af bakterier, men som du også selv siger, så er god bonghygiejne(najs ord) nok vejen frem.

Husk på, at på råkolde vinterdage bør man jo også inhalere luften gennem næsen for at opvarme og befugte luften, før den ender i lungerne...

Vh CC

Titel:
Medlem

Man kan sagtens få svamp i lungerne af bongrygning.
Jeg kendte engang en der fik svamp i lungerne af bongrygning, da han tog til lægen sagde han (lægen) at det skyldtes fugt i soveværelset.
Det skal så også siges at han sugede utroligt meget bong.... og nok ikke altid den reneste bong

Nelson Muntz>
Nu har jeg aldrig taget temperaturen på røgen, men jeg tvivler på at den er over 100°.
Prøv at tage i sauna og sug kraftigt, med munden... det er altså pænt varmt
Og luften i saunaer er som regel omkring de 80-90°<

Det skal også siges at hvis man ikke renser slangen til sin vandpibe (og skifter vand vel også) kan man; som forhandleren sagde: "blive syg".. hvad det så indebærer( :?: )
Jeg har dog ikke renset min slange endnu (har kun røget et par gange på den) men jeg har set andre skylle slangen med varmt vand efter kun en "ryger" og vandet der kom ud var faktisk overraskende brunt/beskidt

Titel:
Insane psychedelia user!

Flare skrev:
Nelson Muntz>
Nu har jeg aldrig taget temperaturen på røgen, men jeg tvivler på at den er over 100°.
Prøv at tage i sauna og sug kraftigt, med munden... det er altså pænt varmt
Og luften i saunaer er som regel omkring de 80-90°<

Nu skal du også tænke på at vandet køler røgen ned jo. Jeg er dog ikke sikker i min påstand, jeg prøvede bare at fremsætte en teori.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Altså vandpiber er jo brugt i mellemøsten i lang tid, så der burde være rigeligt med eksempler hvis faren var bare noget nær reel. Ellers har jeg fået at vide at æbletobakspiberne kan få alger inden i hvis de ikke bliver renset, det har jeg selv oplevet med min, om de kan overleve i lungerne tør jeg ikke spå om. Men kan da lige nævne at jeg er i familie med et ægtepar der har røget hash af vandpiber (gopler, hookah eller hvad de nu kaldes) i over 25 år, dagligt.

Titel: men...
Medlem
Brugeravatar

Skal man ikke indånde nogle sporer eller noget før det ender så galt? Da jeg først hørte om svamp i lungerne pga. den trofaste bong troede jeg det overhovedet ikke.. Det virker meget skræmmekampagne-agtigt syntes jeg. Men på den anden side ER bongen jo uden tvivl det mest destruktive(fysisk OG psykisk:P) rygeinstrument til rådighed, så chancen er der vel.

Det lyder forresten ikke så fedt at få svamp på lungerne - billedet man får i hovedet er lidt træls ikke?

Her er en side om ikke-rygebetinget svamp i lunger'n;

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.as ... ticle=1737

Bemærk; Hvis svampen spredes, kan den i visse tilfælde give hjernehindebetændelse. Symptomerne ved denne meget alvorlige tilstand er blandt andet feber, forvirring og stiv nakke.

Noia!

(Wauw det var vist mit første indlæg - brandgod side, sørgede for mig og mine venner ikke bare hamrede vores iSi-lattergaspatroner åbne med stort værktøj :D )

Titel:
Junior medlem

Det var da egentligt ret skræmmende for nu har jeg gået og hostet næsten hver dag i over et år. Og for et godt stykke tid siden var jeg så nærig at jeg røg lidt muggent pot i 2 joints fordi min høst var gået i vasken.

Hmm, vi får at se hvordan det går :P Lige nu har jeg også influenza lignende symptomer men det har jeg dog kun haft i 2 dage. :D

Det skal dog siges at jeg både er cigaret og pibe ryger...

Beklager at jeg måske genopliver et gammelt topic, men man får da noia på! :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]