Hej Mallia,
Rart at høre historien fra dig selv

.
Som Noname skriver, er det vigtigt at have nogen at snakke med om sådan en oplevelse, og jeg tror der er flere kvalificerede herinde fra, fremfor en psykolog eller psykiater, som kun kender til den psykedeliske verden fra anden hånd.
Det er synd, at nogle er så dumme at tvinge en psykedelisk oplevelse ned over andre. En sådan oplevelse bør altid være 100% frivillig, så man selv tager ansvar for trippet. Iøvrigt er den slags dumme handlinger kun med til at kaste endnu mere dårlig lys over psykedeliske stoffer, - noget seriøse trippere ikke er interesseret i.
Som værktøj til at få bearbejdet oplevelsen, kan jeg anbefale meditation som en mulighed. Sæt dig et roligt sted, slap af og stands dine tanker, og mærk så efter energierne i din krop. Sidder der angst eller smerte nogle steder? Er der områder du ikke har lyst til at gå ind i og som fremkalder tabubelagte følelser som skam eller skyld? Så gå ind i dem alligevel og lev følelsen ud. Du behøver ikke at finde på en løsning på "problemet" som dine følelser handler om. Bare det, at du anerkender dem som
dine følelser, er nok til at du kan gå igennem dem og tage den energi som er bundet i disse følelser.
Et andet redskab kan være at gå nogle gode ture i naturen og få et harmonisk input fra den omgivende verden. Her kan meditation også hjælpe dig, ved at du standser dine tanker, og blot smelter sammen med naturen.
Skriv dine drømme ned. De fortæller altid noget som er værd at lytte til! Hvis du har svært ved at huske dem, så hav en blok og blyant ved siden af sengen, så du kan skrive så snart du vogner. Det gør ikke noget at man ikke skriver så pænt, og tit er det bare nok at skrive i stikord. Det vil hjælpe dig til at huske resten af drømmen senere.
Mange siger, at hvis man har haft et dårligt trip, er det en god ide at vende tilbage dertil, ved at tage et nyt trip under kyndig vejledning. Dette kan være sandt for nogen, men absolut ikke alle. Det handler om temperament. Derfor skal du ikke føle at det "er den eneste udvej". Som sagt kan man også genoprette balancen ved meditation

.
Jeg håber du kommer igennem oplevelsen og du er meget velkommen til at blive ved med at skrive herind eller til at sende mig en PM

.
God vind!
Fanny