Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Desværre har hun det stadigt skidt efter hændelsen, og har mareridt om natten, hvilket er forståeligt nok når man bliver kastet ind i en anden verden uden man ved hvad der er galt.

Jeg har prøvet at få hende til at skrive hele forløbet ned, for at få bearbejdet den traumatiske oplevelse. Desværre er hun ikke særligt glad for det og prøver bare på at glemme det hele.

Titel:
Junior medlem

nu er det hvist på tide søsteren kommer til... lige til at starte med: jeg er IKKE naiv, men det var dem jeg var i byen til gengæld. de er ikke van til at gå på bar, cafe, disko - osv. så da jeg bad dem passe på min drink, troede de selvfølgelig at de bare skulle se efter om nogen drak af den :roll: det kan de selvfølgelig ikke gører for.. og nej, det var heller ikke nogen af dem der puttede noget i min drink - det har de slet ikke fantasi til...

de troede bare jeg var stiv, for jeg kastede op - primært af skræk, vil jeg tro - nogen skal pisse, jeg får kvalme når jeg er bange... men altså, jeg kunne kun forklarer dem at jeg havde det dårligt og var bange... det er lidt svært at fortælle at man er overbevist over at man omsider er blevet sindsyg, og at man skal dø lige om lidt...

men altså.. kom hjem i nogenlunde god behold...

får dog ikke sovet så meget.. og har lidt svært ved at koncentrer mig i timerne... men jeg får da tegnet en del, syge ting.

det var en meget ubehagelig oplevelse... og ikke noget jeg vil prøve igen.. dog er jeg glad for at jeg da kender en del til den side af verden.. p.g.a min bror... så jeg ikke var helt på bar bund, jeg er faktisk taknemmelig for at det var mig, og ikke min veninde når det nu skulle værer.. for hun er meget grøn i byen...

men.. JEG VILLE GERNE VÆRER DEN OPLEVELSE FOR UDEN!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hey søster...

Jeg håber grunden til at du skriver herinde er, at du vil snakke lidt med os om hændelsen. Det er sgu aldrig fedt at blive kastet ud i noget så voldsomt som det, du har været ude for.

Det at du ik får sovet så meget og har koncentrationsbesvær mener jeg helt sikkert er fordi du ikke har fået snakket ordentligt ud om det og gennemtænkt hændelserne og tankerne fra den nat.
Selvfølgelig er det ikke sjovt i starten, men du er nødt til at bearbejde det på en eller anden måde, og til det formål er det sgu godt du har en brormand som TJille (troede aldrig den sætning skulle komme fra mig! :P ). Hellere ham end en nasty shrink om et års tid fordi det går og plager dig...

Men held og lykke med det, jeg håber sgu du får gennemarbejdet det på et tidspunkt!

Mvh Kim

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Mallia,
Rart at høre historien fra dig selv :) .
Som Noname skriver, er det vigtigt at have nogen at snakke med om sådan en oplevelse, og jeg tror der er flere kvalificerede herinde fra, fremfor en psykolog eller psykiater, som kun kender til den psykedeliske verden fra anden hånd.

Det er synd, at nogle er så dumme at tvinge en psykedelisk oplevelse ned over andre. En sådan oplevelse bør altid være 100% frivillig, så man selv tager ansvar for trippet. Iøvrigt er den slags dumme handlinger kun med til at kaste endnu mere dårlig lys over psykedeliske stoffer, - noget seriøse trippere ikke er interesseret i.

Som værktøj til at få bearbejdet oplevelsen, kan jeg anbefale meditation som en mulighed. Sæt dig et roligt sted, slap af og stands dine tanker, og mærk så efter energierne i din krop. Sidder der angst eller smerte nogle steder? Er der områder du ikke har lyst til at gå ind i og som fremkalder tabubelagte følelser som skam eller skyld? Så gå ind i dem alligevel og lev følelsen ud. Du behøver ikke at finde på en løsning på "problemet" som dine følelser handler om. Bare det, at du anerkender dem som dine følelser, er nok til at du kan gå igennem dem og tage den energi som er bundet i disse følelser.

Et andet redskab kan være at gå nogle gode ture i naturen og få et harmonisk input fra den omgivende verden. Her kan meditation også hjælpe dig, ved at du standser dine tanker, og blot smelter sammen med naturen.

Skriv dine drømme ned. De fortæller altid noget som er værd at lytte til! Hvis du har svært ved at huske dem, så hav en blok og blyant ved siden af sengen, så du kan skrive så snart du vogner. Det gør ikke noget at man ikke skriver så pænt, og tit er det bare nok at skrive i stikord. Det vil hjælpe dig til at huske resten af drømmen senere.

Mange siger, at hvis man har haft et dårligt trip, er det en god ide at vende tilbage dertil, ved at tage et nyt trip under kyndig vejledning. Dette kan være sandt for nogen, men absolut ikke alle. Det handler om temperament. Derfor skal du ikke føle at det "er den eneste udvej". Som sagt kan man også genoprette balancen ved meditation :D .

Jeg håber du kommer igennem oplevelsen og du er meget velkommen til at blive ved med at skrive herind eller til at sende mig en PM :) .

God vind!
Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
sorn skrev:
som anders mathesen nævnte igår, i hans jubilæums sjov på zulu, var der en hvis procent del af befolkning der ligefrem købte øl og stillede dem i mørke krove af diskoteker og håbede nogen vil putte noget i

Ja, men folk er sgu for nærige i København! :x

Desuden bliver ens bajer også bare drukket af et andet fjols, eller fjernet af en afrydder, hvis den står alene for længe...

Titel:
Medlem

Jeg kan på ingen måde forstå hvorfor nogen kunne finde på at doppe en 17 årig med LCD på et popdiskotek. Det giver absolut ingen mening.

Sgu ærgerligt at det tilsyneladende er sket alligevel, min medlidenhed går til mallia.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

LCD !!! :lol:

Personligt, vil jeg mene at Mallia burde tage et nyt trip i trygge rammer med en erfaren person hun holder af og har tillid til. (Dvs. Tjille!)

Det sidste den danske entheogen-kultur har brug for, er endnu en uerfaren person der (frivilligt såvel som ufrivilligt) har haft en dårlig oplevelse med et hallucinogen, og derfor konkluderer at det er djævelens værk og forbander det langt væk.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> Den ellers blandt psykenauter velanerkendte filsofi med at "komme op på hesten igen" snart efter hvis man har haft en dårlig oplevelse, tror jeg ikke er så anvendelig for folk som ved "forgiftning" er havnet i en sindstilstand de aldrig har hørt meget om - og da slet ikke har haft nogen mulighed for at forestille sig bare svagt.
Det er absolut ikke alle som er disponerede for at kunne nyde oplevelsen eller få noget konstruktivt ud af en påvirkning som LSD. Hvis hun selv er ret sikker på at det kunne være god terapi, og ikke allerede er blevet (bevidst eller ubevidst) overbevist om at psykedelisk påvirkning er ubehageligt og kaotisk, kan det måske godt være en god idé. Men jeg vil ikke anbefale det uden RET megen omtanke.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
tror heller ikke det vil være sagen for min søster, med et nyt trip. Ihvertfald ikke lige med det samme.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: skive
min bror havde nogle fordrag på sin skole om stoffer og hvad der hører med, og der var en der mente at et feks. koldblodet svin nogle gange når de skulle teste et nyt stof kom det i drink (som din søster var ude for :( ) og alt efter hvordan personen fik det (de står et sted og holder øje) er det afgørende om stoffet er en succes........

hvis det passer så er det jo svært at finde ud af hvad det var??

hilsen lazey og god bedring med din søs.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Haha, det er simpelthen medicinalvirksomhederne der er ude og alfa-teste! Sorry, kunne simpelthen ikke lade være... :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

lazey skrev:
min bror havde nogle fordrag på sin skole om stoffer og hvad der hører med, og der var en der mente at et feks. koldblodet svin nogle gange når de skulle teste et nyt stof kom det i drink (som din søster var ude for :( ) og alt efter hvordan personen fik det (de står et sted og holder øje) er det afgørende om stoffet er en succes........

Dr. Shulgin goes clubbing! :D

Jeg kan garantere dig for at det absolut ikke er måden nye "designer drugs" bliver afprøvet på.
Når man står med et nyt substans i hånden, kan man muligvis ekstrapolere en mulig dosering, men man bliver altid nødt til arbejde sig op fra doser der burde være inaktive - just in case det er ultrapotent.

Desuden vil en person der ikke er erfaren med psykedeliske stoffer, stort set altid reagere negativt på at blive ufrivilligt doped up, så selv de mest klassiske psykedeliske substanser som f.eks. LSD vil fremstå som negativt.

Titel:
Junior medlem

bare for sjov ikk´ :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Så sjovt kan det vel heller ikke være at sprede misinformation, så den smiley du har sat må vel egentlig være rettet mod dig selv.

Mvh Jonas!

Titel:
Junior medlem

det var jo ik for sjov, (men mig der havde sagt noget dumt ), det var det jeg prøvede at markere med smilien

men undskyld da hvis du blev stødt

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg er skam ikke stødt, jeg forstår bare ikke din måde at bruge smiley's på.
Som jeg forstår din post, skriver du at det bare var for sjov at du skrev det og smiley'en der ruller med øjnene ser jeg som om at du misbilliger de andre for kommentere det.

Mvh Jonas!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ok, tøser.... nu ikke al det flueknepperi!
:roll: :roll: :roll:

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]