Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
CannabisCook; selvfølgelig vil jeg fortynde spritten inden jeg drikker den. Jeg har engang lige skullet teste hvordan det var, at drikke finsprit rent, og det gjorde NAZZZZZZ.... :x
Jeg synes bare ikke, der er nogen grund til at fortynde den før efter udtrækket er gjort. Jeg forestiller mig, at det trækker bedre ud jo stærkere spritten er!?

Titel:
Medlem

Sump skrev:
--------
og D|(@, jeg ku' se'føli ikke styre mig, og måtte bare klikke der du ved nok... HA HA HA HA :lol: !!!! Gad vide hvor mange andre idioter, der falder i den?

--------

Hehe, ja jeg kunne også godt tænke mig at have en tæller eller noget der kunne registrere hvor mange "idioter" der er herinde :wink:

Men back on topic. Jeg synes personligt at kanna giver en lækker virkning, omend den ikke er så kraftig. Men jeg kunne godt forestille mig at et ordentligt drys af den urt ville give en mærkbar virkning i schnapzen.

Mvh Dica

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror du har ret i at en Kanna-snaps ville være interessant.

Mine erfaringer med oral Kanna, er dog at man skal op på et par gram eller fem for at få en mærkbar effekt...
Men så var det måske værd at slå et smut forbi EP's butik på Nørrebro hvor de sælger ud af restlageret af Kanna til en uhørt lav pris.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har efter lang tids søgen fundet opskriften hvor ethyl-nitrat indgår. Er det det samme som amyl-nitrit?

Opskriften står på side 78 i M.T. Hortulanus' fremragende bog der hedder "131 kryddersnapse efter gamle opskrifter". Den ser således ud:

Citat:
Bitterlikör (Boonekamp-lignende)

Galangarod....... 10,0 gram
Bukkeblad......... 5,0 gram
Lakridsrod......... 5,0 gram
Lærkesvamp...... 5,0 gram
Cognac.............. 20,0 gram
Stjernanis.......... 5,0 gram
Fennikelfrø......... 5,0 gram
Sukker............... 20,0 gram
Saltpeteræter (ethyl-nitrat) 3,0 gram

Trækker i 8 dage på 1 liter vodka og filtreres. Farven er brun. Smagen er aromatisk og meget bitter. Pas på med ethyl-nitratet, der kan virke stærkt sekuelt ophidsende, samt forlænge en brandert. Kan i øvrigt udelades.

Efter Irion, 1955 (38)

Kan ikke anbefale den her bog, nok. Udover de interessante opskrifter indeholder den kemiske beskrivelser og virkning af de forskellige hovedindgredienser.

Mvh
Ash

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Prøv med nogle nelliker. Jeg har i mine unge dage drukket en hel del hjemmelavet nellike-snaps. Det smager godt nok som ræve-pis, men man bliver følelsesløs af lortet.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Følelsesløs.. uhada... det vil jeg så lige overveje. Hvad ligger der mere præcis i det Miss84?

Ash: Jeg håber du har taget bogen med hjem, den vil jeg rigtig gerne lige kigge i.

Nå men jeg kan meddele, at nu har jeg sat det første af min PsychoSnapz til at trække de første urter: Malurt, Kalamus og ca. fem gram Safran.
Det der safran ser meget spændende ud, efter hvad jeg har kunnet researche mig frem til - bl.a. via Ashokas links i tråden "Safran". Jeg tror dog nok, at jeg må få fat i noget mere Safran: Det er godt nok lidt uklart hvor meget man egentlig skal have af det, for at få virkning (nogen skriver at det ikke er så meget, andre at man mindst skal ha' et halvt gram). Sagen er dog, at jeg forestiller mig, at man kun drikker fire-fem shots PsychoSnapz (og så måske bærer den videre derfra, lige så stille), og så skal koncentrationerne jo være rimeligt høje.

Jeg vil tilsætte Porse og mjødurt så snart jeg finder det. Og så har jeg planer om at finde en passende stimulans, som man kunne tilsætte. Problemet er bare, at de fleste urtestimulanser skal der rimeligt meget til af - igen når man tager i betragtning hvor meget man egentlig kommer til at drikke af PsychoSnapzen. Og så bliver det pludselig fucking dyrt. Hmm..

Jeg tror jeg lader det blive ved dét; altså finde en passende stimulans, og så holde der. jeg tænker der må være grænser for hvor mange aktive ting man skal blande på een gang!?

I øvrigt er jeg lidt i tvivl om hvilke af de enkelte urtestimulanser, der er alkoholopløselige. Any suggestions? Ellers må jeg jo bare lave en vandopløsning, man kan tilsætte bagefter.

Jeg tror jeg vil lade der gå en tre-fire ugers tid, hvor det jeg allerede har startet kan stå og trække, og så der imens tilsætte de øvrige ingredienser efterhånden som jeg får hold på dem. Det skal nok blive godt... :twisted: he he

Hvad angår pot-snaps, så er den opfanget! Udemærket idé! :D Det vil jeg klart også starte en produktion af på et tidspunkt, men det bliver altså ikke i PsychoSnapzen - ikke i denne omgang i hvert fald.

Jeg vil prøve at huske at rapportere tilbage, når PsychoSnapzen er blevet testet engang om en måneds tid. Så følger den endelige opskrift. Men bliv dog endelig ved med at poste jeres foreslag, og frem for alt erfaringer med sjove snapse. Tak for de mange gode indspil!

K. H. Sump

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Alkoholer har den fede egenskab, at de er hvad man velnok kalder for mellempolaere... dvs. at baade polaere stoffer (f.eks. et salt som narko.HCl) og upolaere stoffer (som f.eks. frie baser) er opl0selige i dem.
Fra naturens haand er mange af alkaloiderne vel som frie baser i plantematerialet, selvom der nok ogsaa bliver dannet nogle phosphat-salte og saadan noget shit - sp0rg en biokemiker om det! :P

Anyway, en kombination af sprit og vand er sublim til at traekke alkaloider ud med, da du paa den maade mere eller mindre har begge solventers egenskaber.
Jeg vil tro at 70% alkohol vil vaere noget af det bedste til f.eks. at lave en fin gylden psilocybinsvampe-snaps, og helt sikkert ogsaa saa mange andre snapse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Aha, jamen jeg har faktisk adgang til en biokemiker hvis det endelig skulle være (og hvor får man finsprit fra disse dage :roll: ). Det er dog ikke en specielt psykoaktiv biokemiker, hvis du forstår sådan en lille frækkert.

Nu er det sådan, at jeg bruger 96% kemisk fremstillet finsprit til at trække med. Du tror vel ikke, at der er noget af de gode ting i kalamussen og malurten som jeg ikke får med, grundet 'vandmangel'?
Jeg har indtil videre valgt ikke at fortynde den, fordi man siger at de meget bittre, men ellers ubrugelige stoffer i malurten, er vandopløselige, men ikke alkoholopløselige. Således tænker jeg, at jeg undgår de fleste af dem, ved ikke at fortynde spritten. Kan jeg ikke have ret i den antagelse?
Ellers må jeg jo tilsætte anis og sukker i stor mængde.

Min plan er faktisk, at lade de øvrige ingredienser trække i vodka (da al besiddet finsprit nu er i brug), der er jo i hvert fald vand i, og så hælde det hele sammen bagefter, når malurtresterne er filtreret fra finspritten.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det har du helt ret i, og du vil h0jest sandsynligt heller ikke faa et specielt daarligere ekstrakt af at bruge ren sprit.

Men du kunne jo ogsaa omgaa problemet ved at lade malurten traekke et d0gns tid i vand (og smide vandet ud), f0r du traekker paa malurten...
Thujon er som bekendt ikke vandopl0seligt.

Igen kan det ogsaa vaere ganske un0dvendigt hvis du netop har adgang til 96% sprit.

Titel:
Junior medlem

Så er jeg hoppet på vognen med psy-snaps.

Første udgave var med ½ liter 40% vodka
50 g Kalamus
IPA udtræk fra 100 g Læge-salvie

for smagen var der tilsat
10 g stjerneanis
10 g fennikelfrø frø

anis og fennikelfrø blev dog hurtigt fordoblet grundet SUPER klam smag fra Kalamus, desuden har jeg tilsat engelsk rå lakrids.

Effekten er faktisk fin, ikke det store men var en god drik til en snakke aften – man bliver nemlig tænker af skidtet samtidig med at man ser klar, sådan lidt svampe syn.

Næste forsøg vil være (Vær venlig at kommentere)

50-60g San Pedro
40-50 valmue hoveder

Muligvis vil jeg tilsætte nogle svampe, har nemlig en del Golden teacher liggende og jeg synes at svampe og Kaktus svinger fint, lige som ethanol med svampe og kaktus med ethanol.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Velkommen på PsychoSnapz-vognen blue!

Min PsychoSnapz står såmen stadig og trækker (den er gået i stå, da jeg har super travlt for tiden, og glemmer at komme videre med den når jeg har tid.) Jeg hare stadig til gode at tilsætte Safranekstrakt...

50-60 g. San pedro er det i tørret vægt?
Er det i grunden nok til noget som helst? Altså med mindre du vil drikke en halv flaske.

Jeg har den ide, at visse medikamenter ikke er egnede til PsychoSnapz fordi de kræver forholdsvis store doseringer. PsychoSnapzen er det kun meningen at tage nogle få shots af.
Eksempelvis var jeg blevet vild med ideen om at putte kratom i PsychoSnapz. Men man skal jo nok op og indtage 10 gram kratom for nogen nævneværdig effekt. Så enten skulle jeg komme sindsygt meget kratom i PsychoSnapzen, hvilket ville blive afsindigt dyrt - eller også skulle jeg drikke så meget PsychoSnapz, at jeg sikkert ville blive lam på ethanol længe før kratom.... :?

Har du (blue) i øvrigt erfaringer med at combo svampe og alkohol?

Titel:
Junior medlem

Ja, San Pedro er i tørret vægt og ja jeg havde påtænkt at drikke en halv flaske.

Ja jeg har en del erfaringer med svampe og sprut - det er super fedt, dog skal man efter min mening være lidt agtpågivende, da jeg har oplevet 2 som gik fuldstændigt i spåner - Ja den ene pådrog sig flænger i baghoved ved at slå sin nakke i asfalten gentagnede gange mens han råbte "Hvorfor skal det være sådan her!!" og vi andre skulle overhoved ikke røre ham.

En anden ting som er forsøgt og virker lækkert med ethanol er Pragt snerle.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Allright så kan jeg bedre forstå det. det er bare fordi min PsychoSnapz er thujonbaseret, og jeg forestiller mig at den skal drikkes i en tre-fire shots.

Det med din ven der gik i spåner lyder godt nok riimelig vildt :shock: . Pas nu på jer selv og hinanden og alle andre (og de vilde dyr) når i tripper sådan der.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
bliver den PsychoSnapz ikke pænt nasty med San Pedro i.
jeg syntes det er svært nok at få ned uden sprut smagen, men sikkert en fed effekt det giver. jeg havde faktisk aldrig tænkt på at lave sprut med andre sjove ting i, men jeg har faktisk lavet noget da jeg skulle lave ekstrat af HBW jeg gad nemlig ikke at vente på at spriten fordampede, så vi drak LSAsnapz på ca. 90%.

nå men prøv istedet med svampe tror det smager bedre :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]