Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
den metode "blæst" nævner med ovnen er ikke helt forkert. jeg har også en film hvor denne metode bliver anvendt til fremstilling af hash.

Du tager dit pot og putter det i en pose og smider det i fryseren i måske en uges tid. tag det derefter op og smuldr den frosne pot til noget halvfint pulver ned i en skål. tag en netramme (tror måske en udspændt nylonstrømpe kan bruges. den slags til papirfemstilling måske). så ligger du potten i rammen og ryster og slår på nettet så der falder et endnu finere pulver ud nedenunder. bliv ved med dette indtil der ikke kommer mere fint pulver/krystaller ud af det. tag derefter en kraftig, men lille plastikpose fx. dem der sidder rundt om en pakke smøger og hæld pulveret deri. Luk det forsvarligt og pak den lille pakke ind i et par lag papir. luk det med noget tape og væd pakken under vandhanen. papiret skal være helt vådt, dog hænge sammen. nu kommer ovnen :) tag din pakke og læg den i ovnen på 150 grader i 5 minutter. tag den ud og rul den hårdt med fx. en kagerulle eller et jernrør. lad det køle lidt ned og pak op. vupti HASH! ovnprocessen kan gentages efter lyst, hvis en mere komprimeret hash ønskes.

VH
Jonas

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nashet: Du har lige citeret hele filmen om hash lavning :D

Men det er en god nok film, der viser det fint...

Titel:
Dedikeret medlem

Rammen giver bedst resultat hvis man bruger et stykke fin masket silke, da nylon strømpen kan give sig ret meget..

Og hvor længe det skal ligge i fryseren, er bare til alt materialet har opnået en minus temperatur, så THC krystallerne (harpisset på planten) er frosset, så det kan slås/rystes af..

Det kan ikke anbefales at gøre som nævnt i første indlæg, med at putte vand på.. Dette får som EB sagde, det til at mugne.

Selvom det er et gammelt indlæg er det jo lidt aktuelt når folk skal til at gøre noget ved deres planter engang de har høstet.

Titel:
Medlem

ja, men så er jeg også sikker på at det jeg siger er rigtigt. manden viser jo klumpen til sidst.
Synes da selv at det var et godt referat :roll:

Titel:
Medlem

Nashet skrev:
...tag derefter en kraftig, men lille plastikpose fx. dem der sidder rundt om en pakke smøger og hæld pulveret deri...

VH
Jonas

smelter man så ikke plastikken ned i hashen, eller er det bare mig der misforstår noget?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere far away... yes, that will do..
Jeg er nu ikke helt sikkert på at plastic´en fra en cigaretpakke er det mest optimale. De har en tendens til at være rimelig statisk ladede. Jeg tror meget af pulveret ville blive siddende i posen, og være for svært at få ud... Jeg har sgu ofte stået og kæmpet en brav kamp for at få sådan noget plastic af hænderne. Og hvad værre er, føles det ret ydmygende at man efter 1,5 mill. års udvikling kan overvindes psykisk af en så lille ting :D

Titel: Ryst
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
En simpel plastik pose eks. med zip lock, er nok, der hænger ikke den store mængde fast på plastikken, efter at det har været i fryseren...

Efterfølgende når, man har rysten/pulveret liggende,kan man med fordel, presse dette i en skrutvinge.

MoS:mrgreen:

Senest rettet af MoS 19 mar 2005 13:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Nej, plastikposen burde ikke bryde i brand. Den bliver jo pakket ind i vådt papir inden den kommer i ovnen...
jeg tvivler på at temperaturen stiger nok til at kunne smelte plastikken,
men jeg har ingen praktisk erfaring.
Citerer som sagt bare en film jeg har set. I filmen ser plastikken intakt ud når den bliver pakket ud af papiret...

VH
Jonas

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har selv prøvet det to gange nu, og det fungerer helt fint.

Ikke på så store mængder, men på omkring 10 g. hver gang.

Cellofanen smelter ikke da der er avispapir udenom og vand på. Derudover brugte jeg ikke en forvarmet ovn. Efter ti minutter i den halvkolde ovn fra start, så jeg tog pakken ud og i en skruetvinge den ene gang, og en rulle sølvpapir på stengulv den anden gang. Det virker helt fint, og bliver noget pænt godt ryger.

Jeg kan 100% anbefale metoden som de viser i den omtalte film, den er helt fin. Man kan også bruge en skål eller spand og ryste ned i...

God fornøjelse, og god ryger derude...

Titel:
Medlem

Her er en lille udgave af den si fra filmen til ca 160kr.:
http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Kif_Box.cfm?iProductID=571&iProductCategoryID=132

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]