Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Nå, min første post, det virker til at være et rart forum, har lige lurket lidt rundt på det ;).
Jeg fik 25g Salvia Divinorum med posten for en uges tid siden, sammen med 2g 10x ekstrakt (vist ikke standardiseret), og havde min første oplevelse med det i går.
Røg først et par hvæs med en ven, gennem vores hjemmelavede bong (Bauhaus-style, hehe). Jeg fik en interessant, mild rus, hvor alting på en måde foregik i "pulserende hak". Jeg ventede lidt til jeg kunne mærke at rusen stilnede af, og tog så 2-3 hvæs igen. Fik en interessant oplevelse, hvor jeg med lukkede øjne kunne "se" støjen fra en tændt emhætte som en hvid streg, samtidig med at jeg fik en tunnel-fornemmelse.
Da jeg kom hjem tog jeg et par hvæs igen, og effekten synes at komme hurtigere, men sad også i et mørkt værelse nu. Jeg lagde mig meget langsomt ned på sengen (eller, sådan føltes det), og kunne fornemme en "energi" der flød fra min pibe på bordet, og ned i min strube (gennem lokalet). Det føltes som om min strube åbnedes, og revnede ned til brystkassen.

Hvordan er jeres oplevelser med Salvia? Jeg synes personligt det er en meget unik rus, som er meget interessant. Glæder mig til at prøve det med en større dose, men venter lige lidt endnu.

Titel:
Dedikeret medlem

hvis du tager et kig i venstre side, vil du se noget der hedder trip-rapporter. Når du går ind under det, vil du finde salvia derinde ;)

Titel:
Medlem

Ahh, helt sikkert :) Sorry, skal lige lære det at kende.. Er der en moderator der kan flytte indlægget?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
du kunne jo skrive en triprapport om det du oplevede i detaljer :D
Den bliver nok ikke lang, men bare så vi andre kan få et indblik i hvordan du har oplevet det visuelt og tankemessigt.

Kan se på din hjemmeside at du er interesseret i drømme. Måske du skulle prøve Meskalin eller Ayahuasca så??

Tillykke med trippet :wink: Hvad har du ellers prøvet af psychedeliks kompositums (eller hvad det nu hedder på kemisprog)?

/

Titel:
Medlem

Jeg har ikke prøvet andre psychedeliske stoffer, Salvia er det første jeg prøver, også derfor jeg tager den lidt med ro i starten :). Har læst lidt om Ayahuasca, det er en plante der indeholder DMT ikke? Lyder også interessant, havner nok på min TO-DO liste.
Glæder mig til at prøve Salvia igen med en større dose, men skal lige have skaffet nogle nye riste, brændte hul i den eneste jeg havde med min torch :P.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ja den med at brænde hul i risten er en klassiker med salvia... Er der nogen der evt har et godt råd til hvordan man undgår det? Nogen der har prøvet med merskum eller måske kraftigere ståltråd ??? Det er lidt klamt at tænke på bagefter at man har røget jern!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jo der er DMT i Ayahuasca. Og du har DMT i din egen hjerne :wink:
Terence McKenna havde en teori om at DMT er aktivt om natten og derfor det stof der gør at vi drømmer. Altså tripper i tid og rum når vi sover. Ved ikke om du selv har prøvet at stille dig hurtigt op efter at have sovet? Så forekommer der ofte en slags svimmelhed og dit syn er sløret i 5-10 sekunder. Det skulle så være her DMT'en "slapper af" igen.
Jeg har selv prøvet Ayahuasca og mange andre som har prøvet det siger også at det er som at drømme mens man er vågen. Man går i en fantasi verden :P
DMT er lidt Offtopic, jeg ved det :oops:

Men overvejer du ik lige at lave en triprapport?

/

Titel:
Medlem

Jo, tror jeg skriver en trip-rapport i aften :)
Okay, DMT lyder også som et ganske interessant stof, måske man skulle prøve at bestille noget Ayahuasca. Vil ihvertfald lige se på det på Erowid.
Angående det med at man bliver svimmel når man rejser sig op, efter man har sovet, er det ikke bare fordi man har lavt blodtryk, og hjernen derfor ikke får ilt nok? Kender det godt, er det ikke samme effekt man oplever når man trækker vejret hurtigt, stiller sig op, og spænder i mellemgulvet (eller har en til at trykke på ens brystkasse)?.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Cope* Mig bekendt kommer den dokumenterede dmt-produktion i hjernen aldrig op på en mængde hvor en bevidsthedsændring indtræder. Har du et link eller sidenummer til den oprindelige tekst? Det er lidt svært at tage ordentligt stilling til når du bruger udtryk som "DMT'en slapper af" :) Btw. hvis du er interesseret i dmt-relateret farmakologi og drømme i sammenhæng med melatoninmetabolismen burde du tjekke Rick Strassman ud. Han har nogle rigtig spændende teorier på det område. Og tilbage til topic! ;)

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rick Strassman's "DMT the spirit molecule" fx. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

I er sgu offtopic drenge :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
JESUS, du har ret, havde jeg slet ikke bemærket hehe... (for lidt søvn)

Nå ikke mere snak om DMT :D *slår sig selv*

Titel:
Medlem

Hehe. Jesus. Er det nu ikke at smigre? 8)

Okay, den var ogsaa offtopic.

Min eneste oplevelse med Salvia var ogsaa meget underlig. Eksempelvis fik jeg de samme symptomer som min kammerat, hvis han fortalte mig om det. Tilmed i en ret ekstrem grad. Det foeltes paa et tidspunkt som om, jeg havde en slags huller i ganen og i haandledene. Svaert at forklare. Min kammerat fik en ret bizar griner paa, som, han forklarede senere, var kommet fuldkommen bag paa ham. Han begyndte bare at grine og kunne overhovedet ikke stoppe. Det lidt saere var, at han ikke, saadan, morede sig paa en grine-maade, mens han grinede... Man skulle nok have vaeret der. :lol:

Titel:
Medlem

Forstår godt hvad du mener med hullerne, meget speciel fornemmelse, nok samme type krops-hallu jeg havde med min hals. Det gør ikke rigtig ondt, men det er stadig mærkeligt, og kan være ubehageligt når man ikke er helt forberedt på det.
Har også læst et par trip-rapporter om folk der har fået den sygeste, ukontrollerbare griner på, uden at de egentlig morede sig, lyder godt nok mærkeligt :).

Titel:
Medlem

Yeah. Det med hullerne var meget mystisk. Hul i haandledet. Aarrgh.

Jeg har ioevrigt lige koebt et g. 5x-ekstrakt. Det er jo ganske lovligt her i UK. Jeg skal ryge det alene, saa jeg taenkte, at det nok var det sikreste, at starte med 5x'eren, naar jeg ikke har ret megen erfaring med salvia.

Ekspedienten i min lokale headshop (hvor jeg dog elsker at have en lokal headshop) sagde, at hun havde noget 20x liggende, men hun ville ikke saelge det til hvem som helst. Nogen, der har erfaring med saadan en staerk ekstrakt?

Beklager, Wiz, hvis jeg fjerner fokus fra de oprindelige emne.

Titel:
Medlem

Har ikke noget erfaring med 20x. Har 2g 10x liggende, som jeg skal ryge når jeg er færdig med min 1x (og er lidt mere erfaren med Salvia). Men har læst at det skulle være noget rimelig stærkt stads!.
På alt.drugs.salvia læste jeg om en gut der ikke havde læst noget som helst om Salvia, men havde fået fingre i noget 20x alligevel (hvordan kan man sælge sådan noget uden at fortælle om det først?!). Han røg 3-4 hits, oven på en god alkohol- og hashrus, og kan derefter ikke huske noget.. OVERHOVEDET.
Det var vist noget med at skraldespanden vendte på hovedet næste morgen, og hans søster var sur fordi han havde prøvet at smadre hendes dør... :shock:

Jeg vil tro at 10x er rigeligt, du skal jo bare ryge 2 hvæs for at få effekterne af 1 hvæs 20x, og det er jo ikke den vilde mængde man skal bruge...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
HardcoreWizard skrev:
Har også læst et par trip-rapporter om folk der har fået den sygeste, ukontrollerbare griner på, uden at de egentlig morede sig, lyder godt nok mærkeligt :).

Det er præcist min erfaring med Sally Dee...
Ukontrollabel griner, uden at noget som helst var sjovt - meget meget langt fra en "normal" eller hash-induceret griner.

Måske er det bare Lady S.' måde at tage pis på folk på... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
*Cope* Mig bekendt kommer den dokumenterede dmt-produktion i hjernen aldrig op på en mængde hvor en bevidsthedsændring indtræder. Har du et link eller sidenummer til den oprindelige tekst? Det er lidt svært at tage ordentligt stilling til når du bruger udtryk som "DMT'en slapper af" :)

Terence McKenna i lydfilerne "tree of knowledge". Jeg skal nok lige finde det nøjagtige tidspunkt hvor han siger det og så poster jeg det :wink:
Der er 8 lydfiler som alle varer over en time så jeg tror nok det vil være smartest hvis jeg lige finder det nøjagtige tidspunkt.
Siden hvor lydfilerne findes er i "links" sektionen.

/karma

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Færøerne
hamp skrev:
Ja den med at brænde hul i risten er en klassiker med salvia... Er der nogen der evt har et godt råd til hvordan man undgår det? Nogen der har prøvet med merskum eller måske kraftigere ståltråd ??? Det er lidt klamt at tænke på bagefter at man har røget jern!

Ja du ka bare la være at bruge rist ;) Jeg bruger en topnøgle (tror jeg det hedder) til hoved, både når jeg ryger fede og når jeg skal til salvia land ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Diskussionen om sølvpapir er flyttet til generelt.

/Edit: Topic delt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]