Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Nu har jeg aldrig prøvet svampe før, faktisk har jeg kun prøvet hash, pot og alkohol. Efter at have læst jeres emner og trip rapporter, er jeg blevet lidt nysgerrig, og kunne godt tænke mig at høre hvilken type svampe og hvilken dosis der ville være passende? -Jeg vejer omkr. de 65 kg og er ca. 1,77 høj, om det så har noget med noget at gøre eller ej ... På forhånd tak for hjælpen? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Det emne er blevet diskuteret mange gange men her er et link som måske vil hjælpe dig. http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000454

Ellers har det aldrig skadet og bruge search engine ( utfse ) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] du finder den oppe i højre hjørne prøv den. prøv den. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Okay tak [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hva fanen Flash, pæne toner... Det er bare go' stil [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Go go Psy nytårsfortsæt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Peace GF

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Og hvis du ikke gider at blive sendt rundt til alle mulige steder og bare få stukket links i hånden så; køb 1-2 g amazone fra staden. spis et halvt gram og vent.. hvis du mener du kan klare mere så spis et halvt til.. Men husk, der kan godt gå lidt tid før det virker, så lad være med at æde mere fordi du ikke kan mærke noget efter et kvarter..

God tripning [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] du har noget at se frem til!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
heh, hvis du er 177cm. og vejer 65kg. så burde du tage er par kg åp....

men udover det, vil jeg forslå at du spiser 1g (hvis du køber amazone), til at starte med, da du sandsynligvis ikke får meget ud af at spise ½g..... det gjorde jeg ihvertfald ikke..

en anden ting er, at hvis du køber svampene på staden, så kan kvaliteten af amazone og mexicanske svampe svinge MEGET - Derimod ville danske, svenske eller islandske svampe være et godt køb, og her bør du nok spise omkring ½g. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvor gammel er du ? Det har en del at sige!

Men jeg vil anbefale at starte med et g Cubensis (mexikanske svampe) De er behalige, lette at dosere og giver ikke så kraftigt et trip. Ellers kan amazon svampe også bruges (jeg syndes bare ikke de er så fede)

MVH
Piercer

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Well, nu er jeg kun 17, så jeg ved ikke om i vil betegne det som rigtigt eller forkert at prøve disse magiske svampe, men læg mærke til mit ordvalg, at prøve, ikke at begynde på ... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Har også indført en ven i svampenes verden med 2 g amazon. Det var en positiv oplevelse for ham, men til tider så intenst, at han i lang tid efter ikke havde intentioner om at prøve igen...

Så enig med aciddreamer - start lavt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har taget hawaii de første gange, og 0,4-0,5 g. er fint til en begynder som mig.

Sørg for kun at være sammen med gode venner, og planlæg det lidt så du har mad og drikke ved hånden, noget god musik i afspilleren, papir til at tegne på (glemte jeg *snøft*) og andre ting at kigge på/lege med.

Sørg for at du kan komme ud i naturen, det er lidt for fedt på svampe. Og gør det helst om dagen, optimalt ville være en forårsdag i en skov der springer ud og hvor solen skinner [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] det ser jeg i hvert fald frem til....

Hav et godt trip og meld tilbage hvordan det gik!
Mvh. Christian

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
@TT>> Ja, mwen første gang jeg prøvede tog jeg et halvt gram amazone.. Jeg har aldrig været så fucked i mit liv! Det var på grænsen til ikke at være sjovt mere..!

Fenriz er inde på noget. Det er vigtigt at omgivelserne er rigtige! Husk det er ikke et "party-drug". Det skal tages med nogle af dine bedste venner, og i skal nok ikke planlægge noget stort for den aften (tage i byen eller til fest)! Mine erfaringer siger at det ikke altid er fedt at tage til en fest når man er på svampe. !

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Well, jeg er kun 15½, og jeg har sgu ikke problemer med at styre det, eller pludselige hallucinationer, eller etc.. Tilgengæld gør jeg det kun en gang hver anden måned or so..
Jeg synes simpelthen et halvt eller et helt gram Cubensis er for lidt! Første gang var jeg rimelig nervøs, så jeg ledte efter info, erfaringer og læste triprapporter som en gal i to uger.. Jeg tog mig sammen, besluttede mig, købte 1½g. Cubensis, frådede dem, og trippede så..
Mit synsspunkt er bare at man hellere skal tage -lidt- mere end for lidt.. Det er blevet diskuteret før, men jeg tror sgu godt jeg kan følge de andre der siger at det er meget ubehageligt ikke helt at trippe, men samtidig være totalt mystisk.. ihvertfald ikke under et gram Cubensis!
Tænk dig om før du gør det!
Nåja, og ha et godt trip [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Mathias

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Synes helt klart det bedste er at starte forsigtigt (1g cubensis).

Jeg var for nylig med til at indføre en ven i svampenes magiske verden. Det skete med ca. 1,8g cubensis, idet vi tænkte: hvad kan gå galt, hvis han endelig skulle gå hen og få det dårligt var vi der jo til at hjælpe ham, og desuden ville det være blive en dårlig oplevelse for ham, hvis han ikke trippede "rigtigt" første gang.

Det blev da også en overvejende positiv oplevelse for ham, men så overvældende at jeg har fortrudt, at han ikke startede med en lavere dosis.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<UL TYPE=SQUARE><LI>Lad være med at se fjernsyn, og hvis du er sammen med nogle, der vil se fjernsyn, kan du lige så godt gemme svampene, for det ødelægger det hele.

<LI>Sørg for at komme ud. Det er ikke sjovt at sidde på det samme værelse hele trippet igennem - der skal opleves nogle ting. Trippet kan ændre sig radikalt, når man kommer udenfor.

<LI>Ophold dig i trygge omgivelser, hvor du kan lade dit trip dominere dig fuldstændig.

<LI>Lad være med at opholde dig blandt for mange mennesker. Det kan godt være ubehageligt.

<LI>Lad være med at køre på knallert (eller andet), selvom det er allerhelvedes sjovt. Jeg var ved at blive jordet ned af en bil i går på 0.5 g. Hawaii. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
</UL>

[ 09 Februar 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

Ord valg eller ej, du er stadig en grøn spire [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg vil anbefale dig at vente, til du er ude af dine teenage år. Du kan føgle dig så voksen, og tro du er så psykisk udviklet som du vil. Men du er kun 17 år endnu, og du er ikke "færdig" udviklet.

Til Creatif på 15½, fint du har undersøgt dit stof inden du har taget det, men 15½ er sq også fortideligt. Det kan godt være du føgler du har styr på det, det kan også være du har styr på det. MEN det kan også være det ikke går i længden.

MVH
Piercer

PS:Børn og stoffer holder bare ikke (IMO) [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Piercer > Som 17-årig vil jeg nu mene at de fleste er psykisk parate til en hallucinogen oplevelse...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg er 15 og har både prøvet svampe og syre! Har kun haft positive opleverser, både under trippet og efter!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@KeNN: Hvad er det for noget med at efterabe mit navn???
Jeg kom først [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH AnalMasteren!

Dedikeret medlem

@Musclebundt --> OFF-TOPIC !

@Kenn_aab --> Og hvori ligger de gode og HR-prægede råd, i dit indlæg ? At man sagtens kan prøve svampe og syre som 15 årig ?!?

Medlem

Jamen tak for hjælpen alle sammen ... Ska da nok smide en triprapport når jeg nu engang tager mig sammen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]