Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Hey, nogen der har haft gode resultater med dyrkning i en vinduskarm? mine er altid bare blevet høje og tynde uden topskud.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er som regel begrænset hvor meget sol planten får, hvis den står i en vindueskarm. Jeg dyrkede også i vindueskarmen i en periode, men fik klart bedre resultater hvis den i sommerhalvåret fik lov til at komme uden for og slikke sol i dagtimerne :)

Grunden til de bliver høje og tynde er fordi de tror at der er andre træer/planter osv. som stjæler lyset fra dem, så de vokser sig så høje som muligt og bruger al energien på at blive høje så de kan få sol, frem for at danne THC og topskud.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
J. Mann skrev:
Hey, nogen der har haft gode resultater med dyrkning i en vinduskarm? mine er altid bare blevet høje og tynde uden topskud.

grunden til at de bliver tynde og ranglet er at de ikke for nogen vind.
sæt en blæser på så de bliver modstands dygtige over for blæsten så bliver de automatisk tykkere og mere holdbare.

grunden til der ikk kommer topskud er fordi de ikk gik i blomst for dig...
dæk af så de for 12 timer evt sæt nogle grolux lysstof rør op ved dem..
helst en flok og så tæt på planterne som de kan komme.....
husk at bruge cloner/stiklinger elleres bliver de alt for høje....

jeg syntes ikk de har bøvl med at blive i blomst når de først er i gang,.
du kunne evt starte blomstningen i et skab så du ved hvor meget lys de for.....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: overalt
jeg har prøvet i år at dyrke lidt i min vindueskarm (5. sal så lidt lys er der da), jeg såede lidt foreskellige frø: pot fra spanien, skunk fra staden, og danske frø.
Jeg plantede dem mest som et eksperiment. De danske er klart dem der klarer sig bedst nu, de er nu ca.45 cm høje og et langt topskud. Skunk'en er eller ik' helt dårligt, den har en god busket tendens, og små hår er begyndt at forme sig. De spanske vokser bare pisse langsomt, så dem bliver der sikkert ikke meget sjov udaf.

jeg bruger ikke blæser eller xtra lys, jeg åbner bare vinduet og håber på solskin.

jeg tror sagtens man ka' dyrke i sig karm, når man først har skud sig ind på den "rigtige" art. Mit problem har dog været jeg ikke rigtigt har nok plads til potterne, da planterne jo kræver en hel spand jord efterhånden som de vokser

Titel:
Dedikeret medlem

er det et sydvendt vindue så de midnst får 5 timers direkte sol om dagen? ellers er det næsten spild at gro i vindueskarmen alene, da de ikke når at blomstre færdig (borset fra LR-sorter) inden sommmeren er slut :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: overalt
det er et rimeligt sydvendt vindue, så 5 timer får de nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]