Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg har selv prøvet svampe en del gange i mellemstore doser - den største dosis jeg har prøvet er 2g amazone. En af mine veninder har spurgt om vi skal prøve svampe sammen (hende for første gang) med mig som guide, efter jeg havde fortalt hende lidt om de små vidundre.
Og det var jeg selvfølgelig med på!

Jeg har gået lidt og overvejet hvilken slags svampe vi skal trippe, og jeg har besluttet mig for at købe Hawaii-svampe fordi vi så slipper for at spise mere klamt svampemateriale end nødvendigt.

Mit spørgsmål er: Hvad er en god begynderdosis hawaii-svampe?

PS: Min veninde er meget lav og vejer vel kun en ca. 50 kg, det betyder mindre dosis, ik?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hmmmm 4-5. gang jeg spiste svampe´, spiste jeg 0,5g hawaii, og det har rigeligt til et pænt trip - dog ikke så langt - og ikke for vildt... men jeg vejer også 75kg (ved ik om det gør nogen forskel, men det tror jeg)
men jeg vil sige 0.4 - 0.5g . . . ikke mere

men en anden ting er at jeg dog syntes at mexi er gode at starte på, det er ligsom de er "varmere og rundere" i trippet....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Det er jo meget forskellige hvordan svampe virker på folk.. så en præcis begynder dosis er nok lidt svær at angive.

Men jeg vil give TT ret, max et halvt gram.. så kan I altid prøve med lidt mere, hvis lysten melder sig en anden gang.

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
Sve*** det lyder sjovt nok... men er du sikker på at hun skal tage hawaii første gang? de er sku lidt heftige, jeg ville sige 0.5g det er nok!!!

Ha et godt trip mvh batt

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
nu har jeg kun haft fornøjelsen af at prøve hawaii 3-4 gange.
Nu er det selvfølgeligt lidt svært at deffinere, men 0,5g hawaii svarer cirka til 1,5g mexier, hvis du er bedre kendt med dem.

Så 0,5 synes jeg lyder fint.

-Cuben-

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -Cuben-:
0,5g hawaii svarer cirka til 1,5g mexier<HR></BLOCKQUOTE>

Når jeg tænker på de gange jeg har taget hawaii vil jeg sige 0,5g svare til noget mere end 1,5g mexi.

Jeg har før prøvet at 0,5g hawaii er helt oppe og næsten virke som ~3g mexi, og det er ikke pågrund af, at jeg har fået dårlige mexi'er. Nærmere super gode hawaii måske.

Jeg kan nok ikke sige hawaii virker bedre på mig end mexikanske, da det nok ikke helt holder i længden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men sådan følelses det.

Men noget underligt er at hvis jeg ser på overstående, altså 0,5g hwaii = ca 2,5g mexi.
Så holder det ikke hvis jeg kommer op på 1g hawaii, for der er 5g mexi godt nok vildere IMO [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psilocybin er sq noget mærkeligt noget (Men dælme lækkert)

Hmm blev sq længere end jeg havde regnet med [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 20 Januar 2003: Besked ændret af: Liquid- ]

Medlem

Nu er jeg jo helt forvirret med alle de modstridende oplevelser ( [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] ). Min venindes første trip skulle jo nødigt blive SÅ vildt så det skræmmer hende væk for evigt, vel? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Kan det ikke tænkes at det virker som om hawaii-svampe er stærkere fordi man skal spise en mindre mængde svampemateriale, hvilket medfører at psilocybinen så optages hurtigere i kroppen?
I så fald kunne man så ikke kompensere ved at spise en smule mad inden trippet, for at sløve optagelsen?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
jeg giver liquid ret.

Jeg synes ikke 0,5 g hawaii kan sammenlignes med 1,5g mexier.

Ofte har jeg kun haft en svag effekt ved 1,5 g mexier, hvor imod at 0,5 g hawaii næsten altid har givet et ganske fint trip..

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det er altså heller ikke sjovt at spise for lidt, og sidde med en halv-trippet fornemmelse - - - det kan godt være at 0.5g er rigeligt til sådan en lille pige, første gang... men ikke under 0.3 - det bliver for svagt

mellem 0.4 og 0.5 -- det tror jeg er fint [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har prøvet svampe 2 gange, begge gange hawaii. Jeg er ret høj og vejer 65 kg = jeg er ret tynd. Jeg tog 0,4 den første gang og 0,5 den anden, det giver et helt fint trip. Jeg tror det er bedre at starte med hawaii da potensen er mere "stabil" end for cubensis.

Hav et fedt trip [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Som nævnt har jeg ikke prøvet hawaii mere end 3-4 gange. Og disse gange har det i styrke svaret til de 1,5g mexier jeg nævner. Og dog en enkelt gang mindre !?!?

Måske det har været noget med kvaliteten, men fik dem fra ethno og der plejede der da ikke være problemer med dårlig opbevaring og lignende.

Rundt omkring mener jeg også at have læst at 1,5 mexi betegnes som en middel dose, og 0,5 hawaii også en middel dose.

Men som nævnt er det kun mine egne erfaringer, og svampe er og bliver mystiske.... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Du kunne måske lave svampe the til jer.. det giver også lidt hygge.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Så er det i morgen det går løs [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Vi har købt for 200 kr hawaii-svampe (1.1g) (+en masse red russian hash - mmmmhh [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ). Det bliver nok noget med 0.3 - 0.4g til hende og 0.4 - 0.5g til mig.

Tak for alle erfaringer & gode råd - der ER sku virkelig god karma herinde for tiden! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
0.5 G er en udemærket startdose. Ihverfald ikke mindre. (læs tideligere posts om min mening om emnet)

Medlem

Geografisk sted: DK
ja et halvt g passer fint. Jeg er STOR fan af hawaiii det er en dejlig rus. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Hvordan gik det så?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Ja kom ud med det.. Hvordan gik det og hvad synes hun så om det? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Nu ved jeg godt at det er for sent, men jeg syntes virkelig ikke at et er en fed ide det med at ryge fede og tage svampe (måske bare mig).. Jeg gør det ofte selv når trippet er ebbet ud, men jeg synes at trippet bliver meget mere mystisk/mindloopet/nedtur at af ryge... Sådan er der også nogle af mine venner der har det..! Men tilgengæld også nogle der suger som nilfisk (de ryger også meget hash, hveeer dag... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Medlem

Det gik *helt* anderledes end jeg havde regnet med, og vi tog dem igår istedet for i forgårs... Det er en lang historie, som jeg ikke orker at skrive ned nu, da jeg sov fire timer inat og er ganske bombet lige nu. Jeg regner med at skrive en triprapport senere, for det var et uhyre interessant trip med et eksistentialistisk grundtema.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
For mig er den sikreste vej til et ubehageligt, paranoidt og fortænkt trip at tage en lille dosis og at ryge

Jeg føler, at jeg er strandet mellem trip-land og virkeligheden når jeg kun tager en lille dose svampe. Jeg har lidt sære tanker og føler at noget er anderledes, men jeg "hænger fast" i virkeligheden og kan ikke acceptere svampe-verdenen.

På store doser svampe kan jeg komme helt ind i svampe-verdenen og "glemme" virkeligheden (selvfølgelig ikke i psykotisk forstand, men snarere som at jeg kan acceptere det der foregår omkring mig) mens trippet varer, og derefter vende tilbage til virkeligheden.
På mindre doser virker hele trippet bare som et langt come-down med følelse af at "være ved siden af mig selv" og sære tanker.

Jeg har også kun meget dårlige erfaringer med at ryge cannabis.
Det "fjerner" halluer og det "hyggelige" ved trippet og gør det mere sært og fortænkt på en ubehagelig og over-analyserende/paranoid måde.

Dermed skal det ikke være sagt at en lille dose svampe og lidt hash er den sikre vej til et badtrip for mig, men jeg synes langt bedre om at "trippe rigtigt".

Mindre doser psykedeliske stoffer behøver ikke at betyde et "nemmere" trip.

- og man bør absolut ikke regne med at kunne "ryge et trip ned" - det kan godt være at det virker for nogle mennsker på nogle tidspunkter, men andre gange kan det sende én direkte ind i fremmedgjorthed og eksistentiel krise.
Hvis man endelig skal tage noget til at komme ned på i slutningen af trippet, så drik hellere lidt alkohol så man bliver små-dum og afslappet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]